Ochrona na Allegro.pl
Ochrona na Allegro.pl
W przypadku aukcji ALLEGRO można skorzystać z Programu Ochrony Kupujących.Bezpieczeństwo zakupów w Allegro zapewnia m.in. Program Ochrony Kupujących.
Jeśli nie dostaniesz kupionego towaru albo otrzymany przedmiot znacznie różni się od opisu, który sprzedający zamieścił na stronie, możesz uzyskać rekompensatę w wysokości do 10.000 złotych.
Jeśli transakcja odbyła się z użyciem "Płacę z Allegro za zakupy" w ramach rekompensaty możesz otrzymać także zwrot kosztów wysyłki nawet do 100 zł.
Aby skorzystać z Programu, należy:
- zgłosić jednostce policji nieotrzymanie zakupu,
- wysłać policji kopię pisemnego potwierdzenia, że zostało wszczęte dochodzenie w tej sprawie.
Program Ochrony Kupujących nie obejmuje transakcji dokonywanych poza Allegro.
Oszukani dali się nabrać na niską cenę wystawianych przedmiotów. Światełko ostrzegawcze nie pojawiło im się nawet wtedy, gdy zakupów dokonywali od osób, które miały mało tzw. pozytywnych komentarzy od innych klientów. Komentarze "pozytywne", "negatywne" i "neutralne", to jedna z form obrony przed potencjalnym oszustem. Określa trochę profil człowieka, któremu chcemy przekazać własne pieniądze.
Kwoty były różne
- Skradzione kwoty te były różne, bo od kilkudziesięciu złotych za drobne przedmioty do kilkudziesięciu tysięcy złotych w przypadku osób, które wpłacały zaliczki na zakup samochodu. Zazwyczaj osoby dokonujące oszustw zamieszkują poza powiatem hajnowskim i sprawy te są przekazywane do właściwej jednostki policji, do miejsca skąd sprawca zamieszczał ofertę poprzez Internet. W sprawach tych następnie wszczynane są postępowania i w przypadku ustalenia sprawcy prokurator obejmuje go aktem oskarżenia - informuje nadkomisarz Adam Bondaruk z Komendy Powiatowej Policji w Hajnówce.
Co robić w sytuacji, kiedy mamy podstawy przypuszczać, że padliśmy ofiarą internetowego oszusta? Danuta Rola, powiatowa rzeczniczka konsumentów w Hajnówce, radzi na początek zachować spokój.
Rzecznik konsumenta radzi
- W takiej sytuacji najpierw staramy się załatwić sprawę polubownie, możemy wykonać telefon lub wysłać e-maila z zapytaniem, dlaczego nie mamy towaru za który zapłaciliśmy. Być może zaszła pomyłka i brak towaru nie jest złą wolą sprzedawcy. Kiedy to nie odniesie skutku, trzeba natychmiast przystąpić do działania: - Zanim pójdziemy do sądu polubownego lub powszechnego, sprawę należy zgłosić na policję.
Ważne też jest, aby korespondencję z nieuczciwym sprzedawcą prowadzić za pomocą listów najlepiej ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. W przypadku aukcji internetowych konsument musi dokładnie przemyśleć zakup, a co najważniejsze, zachować wszelkie środki ostrożności. Zawsze lepiej znaleźć takiego sprzedawcę, który daje nam możliwość uiszczenia opłaty za towar po dostarczeniu przesyłki - radzi Rola.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?