USA: jeden z pasażerów wysmarkał się w kocyk w samolocie i zapłaci za to 10 tysięcy dolarów kary

Kazimierz Sikorski
Kazimierz Sikorski
pixabay
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Amerykańscy przewoźnicy przestają się patyczkować z niesfornymi pasażerami, którzy np. nie noszą maseczek w samolotach i smarkają w koc. Za to ostatnie jeden z pasażerów dostał kare dziesięć tysięcy dolarów.

Pasażer linii lotniczych, który nie miał maseczki ochronnej i wycierał kocem nos będzie musiał zapłacić grzywnę w wysokości 10 500 dolarów!

Federalna Administracja Lotnicza (FAA)ogłosiła właśnie, że za-proponowała karę w wysokości 10500 dolarów na pasażera JetBlue, którego uciążliwe zachowanie podczas lotu polegało na tom, że bez maski kasłał i wysmarkał się w kocyk.

Władze FAA są zdania, że pasażer ten wielokrotnie ignorował po-lecenia stewardesy, które kazały mu założyć maskę na twarz, i zachowywać się właściwie, podała agencja w komunikacie prasowym. Uciążliwe zachowanie pasażera sprawiło, że członkowie załogi pokładowej nie mogli wypełniać swoich rutynowych obowiązków.

FAA postanawia zakończyć z powtarzaniem reguł zachowania pasażerów w samolocie i zamierza karać tych, którzy odmawiają noszenia masek oraz w inny sposób przeszkadzają członkom załogi.

Amerykańskie linie lotnicze zgłosiły do FAA już ponad 1300 przypadków podobnych zachowań pasażerów od lutego tego roku, co stanowi ogromny wzrost w porównaniu z wcześniejszymi latami. Agencja podała również, że zidentyfikowała „potencjalne naruszenia” 260 przypadkach i powiadomiła pasażerów o tym, że będzie dochodziła odszkodowań finansowych w 20 przypadkach. Kolejne działania egzekucyjne są przygotowywane, zawarto w komunikacie FAA.

W marcu agencja rozszerzyła politykę zerowej tolerancji wobec niesfornych pasażerów, ogłoszoną po raz pierwszy w styczniu. Ad-ministracja Bezpieczeństwa Transportu w zeszłym miesiącu prze-dłużyła obowiązek noszenia maseczek ochronnych dla osób przebywających na lotniskach oraz w samolotach, pociągach i autobusach do września.

Po tym, jak FAA zaproponuje niesfornemu pasażerowi karę finansową, ten ma kilka możliwości. Albo po prostu zapłaci grzywnę, poprosi o niższą karę, bo nie stać go na jej zapłacenie, będzie próbował udowodnić, że naruszenie przez niego reguł nie miało miejsca, poprosi o wyjaśnienie sprawy przez agencję lub złoży wniosek o oficjalne przesłuchanie go przez odpowiednie władze. Pasażerowie mają 30 dni na odpowiedź od otrzymania zawiadomienia o nałożonej karze.

Według FAA od lutego tego roku zgłoszono „niesforne zachowanie”, jak to określono, u 1300 podróżnych podczas lotów. Incydent, który doprowadził do nałożenia grzywny w wysokości 10 500 dola-rów miał miejsce podczas lotu z Fort Lauderdale do Los Angeles. Chociaż FAA nie podała nazwiska pasażera, to jednak szefowie linii JetBlue powiedzieli, że zakazano odbycia lotu w tym dniu i na tej trasie raperowi Lil Pumpowi za to, że nie chciał założyć maski podczas lotu.

Szydził on z nakazu noszenia maseczek ochronnych i powiedział, że nie wierzy w koronawirusa. Według doniesień prasowych, FAA zaproponowała również karę w wysokości 9 000 dolarów dla pasażera, który 16 marca leciał z Los Angeles do Newark.

Wykrzykiwał on wulgaryzmy pod adresem na personelu pokładowego, groził, że będzie nękać stewardessy podczas całego lotu – zawarto w komunikacie przewoźnika. Pasażer na kapitana maszyny i skończyło się tym, że został wyprowadzony z terminalu przez funkcjonariuszy ochronny lotniskowej.

Mięsożerni mężczyźni bardziej szkodliwi

Wideo

Materiał oryginalny: USA: jeden z pasażerów wysmarkał się w kocyk w samolocie i zapłaci za to 10 tysięcy dolarów kary - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie