Pracownicy agencji uczyli wczoraj podlaskich samorządowców, jak rozmawiać z inwestorami oraz jak przygotować dobrą ofertę, by ich gminy nie przegrały rywalizacji z bardziej prężnymi regionami. Nie może być bowiem tak, przekonywali wójtów i burmistrzów, że poważny partner nie może u nas skontaktować się z odpowiednimi ludźmi, bo urzędy kończą pracę o 15.30.
A co najbardziej interesuje inwestora? – Stan prawny terenu, położenie w pobliżu dróg i kolei, zaplecze naukowe i techniczne – mówiła Agnieszka Wojnarowska z PAIiIZ, odpowiedzialna za współpracę z regionami. – A także dobre chęci władz i gotowość do współpracy.
Tymczasem pozostajemy wciąż „białą plamą” na mapie inwestycji zagranicznych w Polsce. Choćby dlatego, że zamiast opracowywać plany zagospodarowania i promować kwalifikacje naszych pracowników, chwalimy się turystycznymi atrakcjami.
Władze lokalne będą miały okazję wykazać się przedsiębiorczością, gdy ruszy (kosztem 20 mln euro) kampania promocyjna 5 województw „ściany wschodniej”. Powstanie m.in. portal internetowy do wymiany informacji między inwestorami a samorządem, będą misje gospodarcze i wyjazdy zagraniczne.
– Barierę dla inwestorów stanowi brak wiedzy i doświadczenia samorządów – powiedział nam poseł Robert Tyszkiewicz, organizator spotkania. – I czas to zmienić.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?