W skarbówce jak w filmach Barei. Budynek przeszedł niedawno gruntowny remont. Miał być jednym z najnowocześniejszych urzędów w mieście. Wygodny, dopasowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ale od kilku miesięcy nie działa winda. A osoby starsze, które mają coś do załatwienia na wyższych piętrach, muszą liczyć na to, że urzędnicy będą na tyle uprzejmi by zejść do nich na dół.
A nie wszyscy pracownicy urzędu są pierwszej młodości, więc bieganie po schodach z góry na dół również dla nich nie jest przyjemnością. Tym bardziej, że wiele spraw wymaga sprawdzania różnych danych w komputerze lub w dokumentach. Nie wszystko da się znieść na dół.
- Niestety na razie winda nie działa - przyznaje Cezary Frankowski, pracownik bielskiego fiskusa. - I nie wiemy, kiedy zostanie naprawiona.
Jak się dowiedzieliśmy, naprawa windy może kosztować około 10 tys. zł i prawdopodobnie wiąże się z wymianą silnika.
Z punktu widzenia urzędu, przez który przechodzą miliony złotych, nie jest to ogromny wydatek. Gdy jednak spytaliśmy naczelnika, dlaczego przez kilka miesięcy winda nie została naprawiona, ten jedynie rozłożył bezradnie ręce.
- Awarię windy zgłosiliśmy do Izby Skarbowej w Białymstoku, a ta przekazała ten sygnał do ministerstwa - mówi Leonidas Konachowicz, naczelnik bielskiego fiskusa.
Dodaje, że sam urząd nie ma funduszy, by dokonać tej naprawy, bo wszelkie wpływy przekazuje do centrali.
- Zdajemy sobie sprawę, jak potrzebna jest sprawna winda w Urzędzie Skarbowym w Bielsku Podlaskim, ponieważ przykładamy dużą wagę do jakości obsługi podatników oraz ich komfortu w budynku każdego urzędu skarbowego - tłumaczy Radosław Hancewic, rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Białymstoku. Awaria windy została zgłoszona do Ministerstwa Finansów, które jest dysponentem pieniędzy na usuwanie tego typu awarii. Nadaliśmy temu zawiadomieniu najwyższy priorytet i czekamy na odpowiedź w tej kwestii.
Kiedy ministerstwo zajmie się sprawą nie wiadomo.
- Chcę jednak podkreślić, że nasze standardy obsługi i wsparcia podatników już od dawna zakładają maksymalne ułatwienie podatnikom załatwiania ich spraw w urzędzie skarbowym i dlatego na najniższej kondygnacji, w Sali Obsługi Podatnika, przygotowane zostało stanowisko przystosowane do obsługi wszystkich osób, które mają problemy z poruszaniem się. Wystarczy przy drzwiach wejściowych zgłosić taką potrzebę, a urzędnik zejdzie do klienta - dodaje.
Czytaj e-wydanie »Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?