Pracownicy Uniwersytetu w Białymstoku zakończyli już analizę zgłoszeń do programu tutorskiego nadsyłanych przez podlaskie szkoły. Za nimi jest czytanie listów motywacyjnych uczniów oraz rozmowy rekrutacyjne.
- Jestem pewien, że to będzie bardzo ciekawa intelektualna przygoda, zarówno dla uczniów, jak i ich tutorów – mówi dr hab. Krzysztof Korotkich, prof. UwB, prorektor ds. kształcenia.
Nauczyciele akademiccy z Uniwersytetu w Białymstoku przygotowali w sumie prawie 40 bardzo różnych tematów do wyboru. Uczniowie wybrali m.in. zajęcia dotyczące granic wolności słowa, planowania biznesu, rozwoju umiejętności muzycznych lub wokalnych, czy też adaptacji i interakcji w królestwie roślin.
- Odzew był zaskakujący, biorąc pod uwagę, że to pilotażowa edycja naszego programu skierowanego do zdolnych uczniów, chcących rozwijać swoje pasje. Otrzymaliśmy 29 zgłoszeń ze szkół z Białegostoku, Grajewa, Sokółki, Łomży – wymienia Dorota Sawicka, kierownik Centrum Popularyzacji Nauki UwB.
Ocena zgłoszeń dokonywana była przez koordynatora ds. tutoringu z danego wydziału lub instytutu oraz wybranego przez ucznia tutora. Za list motywacyjny można było otrzymać 10 punktów. Drugie tyle można było uzyskać po rozmowie kwalifikacyjnej.
- Choć trzeba przyznać, że nie była to zwykła rozmowa kwalifikacyjna, a raczej próba poznania wzajemnych oczekiwań i możliwości – dodaje Dorota Sawicka.
Ocena końcowa była średnią ocen koordynatora i tutora. Warunkiem przyjęcia ucznia do programu było uzyskanie minimum 17 punktów. W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez kilku kandydatów o przyjęciu do programu decydował tutor, z uwzględnieniem zasady, że może mieć pod opieką nie więcej niż dwóch młodych ludzi.
- Dużo pozytywnej energii, czasami niełatwych pytań i zaskakujących odpowiedzi – podsumowuje spotkania z uczniami dr Marta Kowalczuk-Walędziak, prodziekan ds. współpracy międzynarodowej Wydziału Nauk o Edukacji, współtwórczyni programu tutorskiego na UwB.
Wyniki rekrutacji do pierwszej, pilotażowej edycji programu tutorskiego UwB „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca” można znaleźć na stronie TUTAJ.
Na początku stycznia planowane jest pierwsze, wspólne spotkanie wszystkich zakwalifikowanych uczniów oraz ich tutorów, połączone z oficjalną inauguracją programu.
Zobacz też:
iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?