UMFC. Anna Krzysztofik-Buczyńska, Amadeusz Buczyński, Krzysztof Dombek zagrają Barokowe medytacje

Jerzy Doroszkiewicz
Jerzy Doroszkiewicz
Anna Krzysztofik-Buczyńska
Anna Krzysztofik-Buczyńska Mat. promocyjne
Udostępnij:
UMFC. Anna Krzysztofik-Buczyńska, Amadeusz Buczyński, Krzysztof Dombek zagrają Barokowe medytacje. Wstęp wolny

Koncert . ”Barokowe Medytacje” rozpocznie się 9 kwietnia 2019 roku, we wtorek, o godz.19 w Sali Koncertowej Filii UMFC w Białymstoku przy ul. Kawaleryjskiej 5 - W s t ę p w o l n y

Wystąpią:
ANNA KRZYSZTOFIK-BUCZYŃSKA klawesyn - pozytyw
AMADEUSZ BUCZYŃSKI skrzypce barokowe
KRZYSZTOF DOMBEK wiolonczela barokowa
W programie: J.J.FROBERGER, D.BUXTWHUDE, J.F.HAENDEL, H.I.F.BIBER

Anna Krzysztofik-Buczyńska
Ukończyła z wyróżnieniem: PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr Haliny Gacki-Krzysztofik, OSM I i II st. w Bytomiu w klasie mgr Marii Zegalskiej oraz studia magisterskie i podyplomowe w Filii AMFC w Białymstoku w klasie prof. Jana Kadłubiskiego. Ukończyła z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na UMFC Wydział w Białymstoku w klasie klawesynu prof. Lilianny Stawarz. Jako pedagog (pianistka i klawesynistka) pracuje na stanowisku adiunkta w Filii UMFC w Warszawie - Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku. Prowadzi zajęcia klawesynu, zespoły kameralne i wykłady o zagadnieniach wykonawczych muzyki dawnej. Jest wieloletnim akompaniatorem w klasie altówki prof. P. Reichetra. Koncertuje, dyrygując od klawesynu lub fortepianu.
Jako muzyk orkiestrowy wchodzi w skład Orkiestry Symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, realizując partie fortepianu, klawesynu, czelesty, organów oraz rozmaitych klawiszowych instrumentów elektronicznych.
Jest korepetytorem solistów, z którymi pracuje nad przygotowaniem ich partii operowych lub musicalowych. Jako pianista-akompaniator bierze udział w próbach muzycznych i reżyserskich.
Pracowała przy realizacji oper: St. Moniuszko „Straszny Dwór”, G. Verdi „Traviata”, W. A. Mozart „Czarodziejski Flet”, G. Ph. Telemann „Pimpinone”, G. Bizet „Carmen”, J. Strauss „Zemsta Nietoperza”, G. Puccini „Cyganeria” i „Turandot” a także musicali: Ch. Williams „Korczak”, A. L. Weber „Upiór w operze”, J. Bock „Skrzypek na dachu”, L. Simon „Doktor Żywago” oraz bajek muzycznych: „Adonis ma gościa” J. Lubowicz, „Kot w butach” P. Nazaruk i „Sprawa Kapturka Cz.” P. Klimek.
Jest współzałożycielką Zespołu Muzyki Dawnej CONSORT 415. Występuje w nim w charakterze solistki i kameralistki, wykonując partie basso continuo na klawesynie i pozytywie.
Od wielu już lat realizuje projekty koncertowe w zakresie muzyki od XVI-wiecznej do współczesnej, wykorzystując umiejętność gry na kilku instrumentach.

Amadeusz Michał Buczyński urodził się w Elblągu. Tam ukończył Podstawową Szkołę Muzyczną w klasie skrzypiec prof. Mariana Wójcickiego, oraz Liceum Muzyczne w klasie prof. Jerzego Hazuki. Następnie studiował w Akademii Muzycznej w Białymstoku w klasie prof. Stanisława Kuka. Jest laureatem wielu konkursów skrzypcowych, m.in. II nagroda na Pomorskich Spotkaniach Muzycznych w Szczecinie, III nagroda na Ogólnopolskich Przesłuchaniach w Elblągu. Uczestniczył też w kursach skrzypcowych u wybitnych profesorów m.in. Mirosława Ławrynowicza, Jadwigi Kaliszewskiej, Krzysztofa Węgrzyna, Wolfganga Marschnera, Ariane Mathaus. Przez wiele lat był koncertmistrzem w orkiestrze szkolnej, a następnie akademickiej. Aktualnie jest członkiem Orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej. W trakcie studiów zaczął rozwijać swoje zamiłowanie do muzyki dawnej w różnych zespołach, pracując z Bożenną Sawicką, Agatą Sapiechą, Lilianną Stawarz Cezarym Szyfmanem, Markiem Toporowskim, Piotrem Wilczyńskim. Jest koncertmistrzem założonego przez siebie w 2002 roku zespołu muzyki dawnej CONSORT 415, który obecnie funkcjonuje w ramach Opery i Filharmonii Podlaskiej. Amadeusz Buczyński gra na skrzypcach będących kopią instrumentu Stradivariusa z 1715 roku, będącego własnością Opery i Filharmonii Podlaskiej.

Krzysztof Dombek studiował grę na wiolonczeli w AM im. F. Chopina w Białymstoku w klasie prof. A. Zielińskiego. Od 2002 roku pracuje jako wiolonczelista w OIFP-ECS w Białymstoku. Wspólzałożyciel Zespołu Muzyki Dawnej CONSORT 415, gdzie realizuje partię wiolonczeli barokowej. Zespół dokonał w 2013 roku białostockiego prawykonania opery barokowej G. F. Telemanna Pimpinone, pod kierownictwem muzycznym prof. Lilianny Stawarz. Współzałożyciel kwartetu LIBERO, dla którego dokonał większości aranżacji muzyki klasycznej i rozrywkowej. Współpraca kwartetu z Kevinem Kennerem w 2011 roku zaowocowała opracowaniem obu koncertów F. Chopina na fortepian z towarzyszeniem kwintetu smyczkowego. Opracowanie zostało wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w 2015 roku. Od 1999 zajmuje się redagowaniem materiałów nutowych. Jest autorem edycji kilkudziesięciu kompletów materiałów wykonawczych wydanych m.in. przez PWM. Najważniejsze z nich to: Epizod na maskaradzie M. Karłowicza, Symfonie i inne utwory P. Łukaszewskiego oraz oratorium Znalezienie św. Krzyża F. Nowowiejskiego. Od 2011 roku prowadzi bibliotekę nutową w OIFP-ECS w Białymstoku, gdzie również przygotował redakcje kompletów nut m.in. do oper: Czarodziejski flet W.A. Mozarta i Carmen G. Bizeta. Do wielu z utworów przygotowywał także wyciągi fortepianowe. W 2017 roku dokonał symfonicznej instrumentacji musicalu Doktor Żywago L. Simon na potrzeby polskiej premiery w OIFP-ECS w Białymstoku.

Gala „France Football” fiaskiem organizacyjnym? Komentarz

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie