„ Enigmatyczne fiolety od dawna symbolizują kontrkulturę, niekonwencjonalność i artystyczną błyskotliwość. Prince, David Bowie i Jimi Hendrix – to oni wprowadzili odcienie Ultra Violet na czoło zachodniej popkultury jako osobisty wyraz indywidualności” - czytamy w uzasadnieniu Instytutu.
Laurie Pressman – wiceprezes Pantone Colour Institute, powiedziała natomiast: „Kolor roku Pantone to coś więcej niż trendy w świecie projektowania. To naprawdę odzwierciedlenie tego, co jest potrzebne w dzisiejszym świecie”.
Instytut Pantone to firma z branży poligraficznej, która stworzyła własną, unikatową skalę kolorów. Posługują się nią projektanci, architekci, ale przede wszystkim kreatorzy mody. Przywodzi na myśl niezbadane tajemnice kosmosu, ale doskonale sprawdzi się też w romantycznych i zmysłowych kreacjach, również w bieliźnie.
- Fiolet jest dość wymagającym kolorem i trudno do niego przekonać Polki, które zdecydowanie i – niemal od zawsze – wolą klasyczną czerń lub biel. Jednak jest to barwa, która daje wiele możliwości, zwłaszcza przy projektowaniu luksusowej bielizny. Zdecydowana większość kobiet może i powinna wybrać intrygującą purpurę – podkreśla Edyta Skutnicka, właścicielka Axami, białostockiej firmy produkującej bieliznę.
- Coraz więcej branż, na czele z modową, każdego roku z niecierpliwością czeka na werdykt Pantone Colour Institute, chcąc w umiejętny sposób wykorzystać zainteresowanie klientów. Kolor Roku wytycza strategiczny kierunek trendów i wzornictwa, co znajduje bezpośrednie odbicie w projektowanych przez nas modelach – mówi Edyta Skutnicka.
Festiwal Kolorów w Białymstoku. Otwarcie KampDays na kampusie UwB
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?