MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ulica Andersa. Przedłużenie na finiszu (zdjęcia, wideo)

Marta Gawina [email protected] tel. 85 748 95 13
Prawie gotowe jest dwupoziomowe skrzyżowanie z ulicą Wasilkowską. Jego wytrzymałość testował wczoraj ciężki sprzęt. W tunelu dla ruchu tranzytowego są warstwy asfaltu. 25 września przedłużeniem ul. Andersa powinny już jeździć samochody.

[galeria_glowna]

- Nie mamy żadnych opóźnień w harmonogramie prac. Powinny zakończyć się w połowie przyszłego miesiąca. Do 25 września będziemy mieć już pozwolenie na użytkowanie przedłużenia ul. Andersa. To ulica w nowym przebiegu, dlatego potrzebne jest takie zezwolenie - mówi Bożena Zawadzka, zastępczyni dyrektora Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich.

W tej chwili trwają roboty przy przebudowie ul. Wasilkowskiej w stronę centrum. Postęp prac widać również w rejonie dwupoziomowego skrzyżowania. Wczoraj ciężki sprzęt testował wytrzymałość górnej płyty podziemnego tunelu, którym będzie odbywał się ruch tranzytowy.

- Od strony ul. gen Sulika jest już wylana warstwa wiążąca - wymienia Bożena Zawadzka.
Przypomina, że podziemny przejazd to dwa pasy ruchu w każdą stronę.

Na górnej płycie tunelu gotowe jest rondo. Wylano już warstwy asfaltu, ale nadal nie można po nim jeździć. Za to ruch odbywa się łącznicami. Tak można przejechać m.in. z ul. Wasilkowskiej na ul. 42. Pułku Piechoty.

- Przez najbliższe trzy tygodnie trzeba się liczyć z ciągłymi zmianami w organizacji ruchu w tym rejonie. Jeden z etapów zakłada, że puścimy tranzyt dołem, ponieważ będą kończone roboty na samej górze, w tym na łącznicach - wyjaśnia Zawadzka. - Dlatego kierowcy muszą zwracać uwagę na znaki - dodaje.

Intensywne prace prowadzone są również przy podłączeniu ul. 42. Pułku Piechoty do ul. Sulika.

- Chodzi o roboty ziemne, korytowanie. Nie martwimy się o termin zakończenia prac, chyba że przyjdą kilkudniowe ulewy - dodaje Bożena Zawadzka.

Przypomina, że najważniejsze prace przy głównych jezdniach w stronę Szosy Baranowickiej są zakończone.

- Zostały nam jeszcze roboty przy serwisówkach czy ścieżkach rowerowych, na które trzeba wylać asfalt. Do tego oznakowanie poziome, które lada dzień powinno się rozpocząć. Chcemy zacząć od jezdni, na których ruch się nie odbywa, a jest już warstwa ścieralna - wyjaśnia dyrektor Zawadzka.

Przedłużenie Andersa to jeden z fragmentów tzw. trasy generalskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny