Ul. Sienkiewicza. Budowa ścieżki rowerowej

Marta Gawina [email protected]
Powstanie blisko dwukilometrowa droga
Powstanie blisko dwukilometrowa droga Archiwum/Andrzej Zgiet
Udostępnij:
Trwają prace przy budowie ścieżki dla jednośladów przy ul. Sienkiewicza i Wasilkowskiej. Połączy ona trasę generalską z centrum miasta.

Roboty prowadzone są na odcinku od ul. Jurowieckiej do wjazdu na wiadukt przy ul. Poleskiej. Wiadomo, że ścieżka rowerowa będzie biegła lewą stroną ul. Sienkiewicza (od Komendy Wojewódzkiej Policji). Z utrudnieniami muszą liczyć się przede wszystkim piesi. Roboty wykonywane będą przy zajęciu znacznej części chodnika. Potrwają do końca czerwca.

Zobacz też: Rower co 37 sekund. BiKeRy robią furorę (zdjęcia)

Powstanie blisko dwukilometrowa droga. Ścieżka rowerowa połączy al. Piłsudskiego z trasą generalską, a konkretnie z ul. Andersa i Sosabowskiego.

Rowerowych inwestycji ma być w tym roku więcej. Już trwają prace przy budowie ścieżki wzdłuż ul. Baranowickiej. Zakończą się w maju.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adam M
W dniu 31.03.2015 o 22:24, lurker napisał:

 @Józef czym tak się zachwycasz? Ilością, jakością, czy też faktem, że w ogóle są?Białystok ma tylko ścieżki (w dodatku słabo zaprojektowane) i nie tworzące spójnej całości, nie m żadnych pasów i kontrapasów, zero śluz rowerowych. Brak wjazdów i zjazdów ze ścieżek na jezdnię, a same ścieżki kończą się i zaczynają nagle, lub są poprzecinane przejściami dla pieszych, gdzie trzeba zejść z roweru. Pojedź sobie do Poznania, Gdańska, Wrocławia, Radomia czy Lublina. Tak na prawdę Białystok jest najbardziej zacofany jeśli chodzi o infrastrukturę rowerową, a nasze DDRy, mimo, że jest ich ponoć tak dużo, to nadają się jedynie do jazdy spacerowej, a nie  transportowej

Masza facet RACJĘ.

A swoją droga w Niemczech czy Holandi ścieżki które poznałem maja w miastach przewaznie ok 1 m , może 1,2 m szerokości , natomiast poza obszarem zabudowanym sa 2-2,5 metrowe.

Nie widziałem czegoś tak .NIE zaprojektowanego jak np przy Branickiego  gdzie ściezka ma ponad 2,5 m a chodnik ok 1 m i jak idzie para emerytów czy osoba z wózkiem chodnikiem to nie mozna ich minąc bez wchodzenia na DDR..

poza tym jak kierowcy tak i rowerzyści np w okolicach przystanków gdzie chodnik i DDR  się krzyzuja , wymuszają swoje prawa . Np w sobote na Antoniukowskiej jedna z dwu rowerzystek potrąciła starszego człowieka i jeszcze zblużgała .................. i pojechała i co .............była na białym rowerze z plecakiem . 

A układ ścieżkI to istny slalom jak przy Biedronce na ulicy Antoniuk Fabryczny.

Podobnie będzie na Sienkiewicza od Jurowieckiej do Ogrodowej  t już na 100 % bo dalej może i szerzej.

P
Pan Grzegorz

cięzko teraz będzie chodzić , bo chodnik będzie wąski,.

b
baba

Ścieżki rowerowe w Białymstoku pokazują jak nie powinno się projektowac tego typu dróg.

 

Żaden z białostockich decydentów z pewnością nie czytał książki Jan Gehla, duńskiego architekta "Miasta dla ludzi".( czasami zastanawiam się, czy ci decydenci przeczytali w w swoim życiu cokolwiek). To własnie Gehlowi Kopenhaga posiada efektywny i wygodny system dróg rowerowych, oddzielonych krawężnikami od ulicy i chodnika !!!

 

W zdecydowanej liczbie krajów ścieżki buduje się kosztem zwężania ulic, a nie zabierania drogi pieszym, ponadto drogi rowerowe są na poziomie ulicy, a nie chodnika.  Ideą dróg rowerowych w świecie jest unikanie krzyżowania się drogi pieszego i rowerzysty.

 

A spójrzmy na białostockie drogi rowerowe. W naszym mieście buduje się je po to tylko, aby wykazać się, że są. Nikt z urzędnikow nie zwraca jednak uwagi, czy rzeczywiście spełniją założoną rolę i zcy są bezpieczne.

G
Gość

Ja na Sienkiewicza rozwijam nawet 50 KM/h ..........  więc ta droga rowerowa to kiepski pomysł jeśli ma byś wyznaczona na chodniku  . 

l
lurker
W dniu 31.03.2015 o 21:37, gość napisał:

Można prościej, jak ktoś napisał wyżej, wystarczy postawić odpowiedni znak, jak na Lipowej.

Tak, a potem jęczelibyście, że rowerzyści po chodniku jeżdżą. Z drugiej strony, to dobre rozwiązanie, bo nie ma obowiązku jechania po CPR. :D

J
Józef

Od kilku lat gdy przeszedłem na emeryturę przesiadłem sie na rower.  Wręcz zachwycony jestem ścieżkami rowerowymi w naszym mieście. Jeżeli ktoś zna "lepsze " miasto w Polsce niech poda , pojadę i sprawdzę.  Jest jeszcze trochę do zrobienia i poprawy , niektóre ścieżki tak jak ta od Piastowskiej do  Szosy Baranowickiej jest trochę na wyrost  wręcz "autostradą " na miarę  końca XXI w. Cieszę sie , że będę mógł przejechać ul. Sienkiewicza i Wasilkowską .  

g
gość

budowa nowej sciezki czyli wiadro farby, pedzel i linia na chodniku

Można prościej, jak ktoś napisał wyżej, wystarczy postawić odpowiedni znak, jak na Lipowej.

G
Gość

budowa nowej sciezki czyli wiadro farby, pedzel i linia na chodniku

r
regionalny

Ciekawe czy to będzie pełnoprawna ścieżka, czy ciąg pieszo rowerowy? Coby nie było niech robią, bo straszno mi trochę rowerem jeździ po lewym pasie.

K
Krzycho
W dniu 31.03.2015 o 19:05, mietek napisał:

A od Komendy Wojewódzkiej do Centrum nie łaska.....Rowery przecież nie będą smigać trasą szbkiego ruchu jaka jest trasa Generalska.....Zróbcie tą trasę rowerową na Sienkiewicza jako całość

Czytałeś tekst, który komentujesz? Jeśli nie, to przeczytaj. Jeśli tak, to przeczytaj jeszcze kilka razy, może zrozumiesz...

m
mietek

A od Komendy Wojewódzkiej do Centrum nie łaska.....Rowery przecież nie będą smigać trasą szbkiego ruchu jaka jest trasa Generalska.....Zróbcie tą trasę rowerową na Sienkiewicza jako całość

Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie