Budowane są w tej chwili dwie estakady, trwa też zbrojenie terenu pod budowę drugiej jezdni - mówi Janusz Ostrowski, dyrektor białostockiego Zarządu Dróg i Inwestycji Miejskich.
Modernizacja ul. Kleeberga, mimo zimy, trwa w najlepsze. Na placu budowy pracuje ciężki sprzęt. Najbardziej zaawansowane roboty dotyczą dwupoziomowego skrzyżowania u zbiegu ulic Kołłątaja i Przędzalnianej. Wykonane są już pale i sześć ław fundamentowych, na których później staną podpory.
- Od strony Warszawy wykonane są też przyczółki, które oddzielają nasyp od konstrukcji żelbetowych. Trwają także prace przy budowie łącznic - wyjaśnia Janusz Ostrowski.
Druga estakada powstaje przy ulicach Narodowych Sił Zbrojnych i Szosie Ełckiej. Postawiona jest już połowa pali.
Drogowców spotkać można również na terenie, gdzie budowana jest druga jezdnia. Trwa właśnie zbrojenie terenu.
Po modernizacji kierowcy zyskają po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Będą nowe chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie. - Remont Kleeberga ma potrwać do 26 października tego roku - przypomina Janusz Ostrowski.
Modernizacja tej ulicy pochłonie ponad 100 mln zł. To ostatni etap przebudowy trasy generalskiej, w skład której wchodzi też ul. Maczka, Andersa (jej remont niedawno się zakończył) oraz przedłużenie Andersa do Szosy Baranowickiej. To wewnętrzna obwodnica miasta, która połączy dzielnice wschodnie z zachodnimi. Dzięki niej, jadąc z osiedla Piasta do Bacieczek, ominiemy śródmieście.
W latach 2016-18 ma zostać zbudowane bezkolizyjne połączenie m.in. ul. Kleeberga z drogą S8 do Warszawy. Chodzi o odcinek o długości 780 m, który nie został włączony do trasy generalskiej.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?