Ul. Chrobrego. Powstaje pas dla rowerów na jezdni. Pierwszy w mieście (zdjęcia)

Marta Gawina
Rowerowy eksperyment szykowany jest na ul. Chrobrego. To na jezdni już został wyodrębniony pas dla jednośladów. Powinien zostać oddany do użytku w najbliższych tygodniach.
Rowerowy eksperyment szykowany jest na ul. Chrobrego. To na jezdni już został wyodrębniony pas dla jednośladów. Powinien zostać oddany do użytku w najbliższych tygodniach. Andrzej Zgiet
Właśnie trwa przebudowa ul. Chrobrego. Jeżdżąc tą ulicą rowerzyści będą mogli czuć się bezpiecznie. Bo z myślą o nich wydzielony zostanie specjalny pas jezdni.

Są też ulice, gdzie o przebudowie będą decydować sami mieszkańcy.

W czwartek odbędzie się spotkanie przy ul. Chorwackiej. Urzędnicy zapytają mieszkańców jak powinna się zmienić. Chodzi na przykład o rodzaj nawierzchni, liczbę przejść dla pieszych, czy progi ograniczających prędkość.

- Będą to już kolejne takie konsultacje. Wcześniej o swoich ulicach mogli wypowiedzieć się mieszkańcy ul. Modrzewiowej, Saskiej, Bednarskiej, Dojlidzkiej i Folwarcznej - przypomina Urszula Boublej z białostockiego magistratu.

W przypadku ul. Modrzewiowej i Bednarskiej gotowe są już propozycje drogowych rozwiązań, które powstały w czasie konsultacji. Do końca września mieszkańcy mogą wskazać te najlepsze m.in. poprzez stronę internetową magistratu.

Są też osiedlowe ulice, gdzie przebudowa już trwa. Tak jest m.in. na Chrobrego. Trasa zyska m.in. nową nawierzchnię. To także pierwsza ulica w mieście, gdzie został wyodrębniony na jezdni specjalny pas dla rowerzystów. Oprócz tego, że miłośnicy jednośladów poczują się bezpieczniej, to jeszcze nie będą przeszkadzać pieszym na chodnikach. To nie koniec inwestycji na osiedlu Piasta. Trwają też intensywne prace na ulicy łączącej Chrobrego i Warszawską. W tej chwili w niektórych miejscach układana jest już kostka brukowa.

Roboty budowlane trwają również na ul. Wysoki Stoczek. Po wielu latach starań, ta piaszczysta do tej pory droga zyska nawierzchnię. Będzie też kanalizacja deszczowa i chodniki.

Prac remontowych ma być w tym roku więcej. Zostanie nimi objętych kilkanaście osiedlowych tras. Ogłaszane są właśnie przetargi albo zawierane umowy z wykonawcami.

- Planowane są prace na ul. Pogodnej na odcinku od Wiejskiej do Bema, Polowej na odcinku od Polskiej do Niewodnickiej, Berlinga od Antoniuk Fabryczny do św. Kazimierza, Pieczurki od Dolistowskiej do ul. Rolnej, Wróbla na odcinku od Kraszewskiego do ul. Słonimskiej, Południowej od Zapiecek do Żeromskiego, Wspólnej od ul. Sławińskiego do Pułaskiego oraz Braterskiej na odcinku od Południowej do Wspólnej - wymienia Izabela Wolińska z magistratu.

Zostanie też przebudowany parking przy pl. Niepodległości. Mają też ruszyć prace przy budowie przedłużenia Sitarskiej.

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zenon

Pas dla rowerów, jeżeli już, to po drugiej stronie jezdni. Zamiast parkingów. To rozwiązanie jest zrobione aby utrudnić wszystkim mieszkańcom. Pieszym, rowerzystą i klientom sklepów i banku. A do tego te progi. Idiotyzm.

d
ddd

Koszar to całe przedsięwzięcie. Kto robi ścieżli rowerowe na drodze zbiorczej z ograniczeniem prędkości do 30km/h? Kto zaprojektował te progi zwalniajace służące chyba głównie niszczeniu podwozi samochodowych? Winni urzędnicy, projektanci - nawzwiska do znalezienia w interencie -jest dostępny projekt z pieczątkami inżynierów), a także autorzy koncepcji ścierzek rowerowych, bo to na bazie koncepcji powstał projekt. Ale nic nie tłumaczy takiego schrzanionego projektu. W opisie technicznym ani słowa wytłumaczenia tych rozwiązań, bo tego się nie da wytłumaczyć. Wstyd i hańba! czemu ulica ma 2 x3,5 m pasy jezlei ograniczmay prędkość. Nie można było zrobić 2x3 m? Nie mogły powstać zwężenia uspokajające ruch? Projektanci nie znają przejść dla pieszych wyniesionych? A progi łagodne sinusoidalne?

Co to za satysfakcja tak utrudniać ludziom życie? Czy były jakieś konsultacje społeczne? Kupa kasy na marne i ten czerwony asfalt.

Jak żyć w kraju gdzie dojkazują tacy durnowaci inzynierowie?

k
kolo
W dniu 24.09.2015 o 13:07, Alex napisał:

Świetnie - teraz kazdy skręcający w lewo będzie blokował całą ulicę bo z ulicy o szerokości 3 pasów ruchu zrobiono klasyczną 2-pasmówkę bez lewoskrętów.  A tak poprowadzona trasa rowerowa wzdłuż tej ulicy jest potrzebna jak świni siodło...

 

Zastanów się co piszesz. Ulica była szeroka, ale pas po stronie parzystej był zajmowany przez parkujące samochody, więc tak na prawdę szerokości nie ubyło.

G
Gość
W dniu 25.09.2015 o 18:49, Sash napisał:

Chciałbym wiedzieć, co za "geniusz" wpadł na ten idiotyczny pomysł. Z imienia i nazwiska. Ta ścieżka rowerowa jest potrzebna na Chrobrego tak, jak mózg autorowi tego poronionego pomysłu.Ludzie, rzadzą nami IDIOCI.  Najpierw idiotyczne buspasy, po ktorych co 30 minut przemknie jakiś autobus, potem ścieżki rowerowe. Szkoda, że nikt nigdy nie zapyta mieszkanców osiedli, które są w ten sposób "uszczęśliwiane" o zdanie. My mamy tylko płacić podatki...

 

Byłeś na ostatnich wyborach, gdy wybierano prezydenta miasta i radnych miejskich?

S
Sash

Chciałbym wiedzieć, co za "geniusz" wpadł na ten idiotyczny pomysł. Z imienia i nazwiska. Ta ścieżka rowerowa jest potrzebna na Chrobrego tak, jak mózg autorowi tego poronionego pomysłu.Ludzie, rzadzą nami IDIOCI.  Najpierw idiotyczne buspasy, po ktorych co 30 minut przemknie jakiś autobus, potem ścieżki rowerowe. Szkoda, że nikt nigdy nie zapyta mieszkanców osiedli, które są w ten sposób "uszczęśliwiane" o zdanie. My mamy tylko płacić podatki...

S
Sash
W dniu 24.09.2015 o 20:45, Gość napisał:

Bezmyślna decyzja! Z osiedla, gdzie jeden samochód stoi na drugim, bo nie ma miejsc parkingowych, likwiduje się parking, m. in., z którego korzystali klienci dużego sklepu, a tworzy się ścieżkę rowerową... Ig Nobel dla tego kto to wymyślił.... Najpierw wylano asfalt, potem pocięto go na części wzdłuż i w poprzek... jeździ się po wertepach.... co za amator wykonuje te prace?

to nie Nobel. To się nazywa nagroda Darwina...

W
WWW

Głupota totalna z tą ścieżką rowerową. Mieszkańcy nie mają gdzie parkowac aut, podobnie klienci sklepów. Miejsce wyznaczone na ścieżkę rowerową powinno być przekształcone na miejsca parkingowe. Zastanawia mnie tylko kto wymyślił ścieżkę na takiej osiedlowej drodze. Czy nasz magistrat aż tak lubi trwonić pieniądze z naszych podatków? Na czyj wniosek (lub pomysł) została stworzona ta ścieżka rowerowa?

d
dawajcie palapajem

to nie amator wykonuje tak prace moi kochani tylko takie jest nasze prawo.Zamist raz pomyśleć to walą na kilka przetargów żeby szwagier Gienek z Józkiem zarobili. I potem co jeden zrobił drugi tnie....a trzeci znowu leje asfalt:P i tak się biznesik kręci :)

g
gość

Kto mi powie jak dojechać do ul. Kujawskiej- nowych bloków, drogi tam całkowicie brak, od strony Piastowskiej przez chaszcze wąską drużką można przejść wśród siedzących na trawie i pijących alkohol. zastanówmy się ! może z większą korzyścią będzie budowanie dróg dojazdowych a nie ścieżek rowerowych na sezon

l
lurker

Pewnie, że głupota, tym bardziej, że na jezdni będzie ograniczenie do 30, a w takim wypadku nie powinno się budować głupiej (o tym później) infry, tylko na tydzień postawić na początku końcu i w środku 3 patrole początkowo pouczające, a następnie lepiące po 100, za jazdę po chodniku. Co do samej infry, to jest to jakaś paranoja: na planach i w mediach to coś funkcjonuje jako pierwszy w Białymstoku pas rowerowy, który jest niezgodny z obowiązującymi przepisami - nie ma czegoś takiego jak dwukierunkowy pas rowerowy. Pas rowerowy powinien być jednostronny i wytyczony na każdej stronie jezdni, jednak jak znam życie, to Janusze boją się o życie rowerzystów zabijanych przez parkujących wzdłuż jezdni - takie samo było tłumaczenie przy budowie równie potrzebnej i równie idiotycznej ścieżki na Częstochowskiej, mimo, iż w Białymstoku doszło bodajże tylko do 2 kolizji, gdzie ślepak nie patrzący w lusterko, podczas wyjeżdżania z parkingu, lekko puknął rowerzystę. Tak więc dostaniemy coś (najbliższe określenie to DDR wytyczony w jezdni) gdzie będzie problem z ustaleniem pierwszeństwa w przypadku, gdyby jakiś samochód próbował np. skręcić między bloki przecinając DDR.

G
Gość
W dniu 24.09.2015 o 13:07, Alex napisał:

Świetnie - teraz kazdy skręcający w lewo będzie blokował całą ulicę bo z ulicy o szerokości 3 pasów ruchu zrobiono klasyczną 2-pasmówkę bez lewoskrętów.  A tak poprowadzona trasa rowerowa wzdłuż tej ulicy jest potrzebna jak świni siodło...

Dokładnie...

G
Gość

Bezmyślna decyzja! Z osiedla, gdzie jeden samochód stoi na drugim, bo nie ma miejsc parkingowych, likwiduje się parking, m. in., z którego korzystali klienci dużego sklepu, a tworzy się ścieżkę rowerową... Ig Nobel dla tego kto to wymyślił.... Najpierw wylano asfalt, potem pocięto go na części wzdłuż i w poprzek... jeździ się po wertepach.... co za amator wykonuje te prace?

A
Alicja

Co za głupi pomysł.... przecież tam nie ma gdzie samochodu wcisnąć... Co za bezmyślna decyzja...

M
Misiek

Z pięknej szerokiej jezdni z miejscami parkingowymi zrobiono wąską standardową drogę ze zmniejszoną ilością miejsc parkingowy i pozbawiając nas szansy na komunikację miejską-ale to przecież nic -była kasa na ścieżki rowerowe i poszła .Za to chodniki były szerokie i są ,a tam rower też mógłby się spokojnie zmieścić.

Chwalicie się nową ścieżką -to super , ale proszę się przyjrzeć na wykonanie całej ulicy,najpierw wylano nowy asfalt ,potem pocięto go na kawałki wzdłuż i w szerz posypano piaskiem poklepano łopatką następnie wyleje się asfalcik ,a po roku jak minie gwarancja będziemy jeździć jak po falach.

Mamy sukces tylko czyj i dla kogo?

s
szkodazachodu

I tak powinno być!

 

Rower wszakże jest pojazdem i jego miejsce jest na jezdni.

Obecnie co prawda też jest, ale zdecydowana większość białostockich rowerzystów to idioci rozpychający się na chodnikach, a tym sposobem może choć część nauczy się elementarnych zasad poruszania się...

Dodaj ogłoszenie