Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ubezpieczenie czy tylko gwarancja – którą opcję wybrać dla sprzętu mobilnego?

materiał partnera

Coraz więcej ludzi wyposaża się w różne urządzenia i gadżety elektroniczne. Ich ceny jednak często nie należą do najniższych. Nic dziwnego, że pojawiły się możliwości ubezpieczenia takich urządzeń. Czy warto z nich skorzystać?

Jak wynika z najnowszego raportu CBOS, 92% dorosłych Polaków korzysta z telefonów komórkowych, przy czym 52% z nich wybiera smartfony, zaś 9% to właściciele zarówno smartfona, jak i telefonu klasycznego (http://www.benchmark.pl/aktualnosci/cbos-92-proc-doroslych-polakow-korzysta-z-telefonow-komorkowych.html). Coraz więcej osób posiada też tablet (wg badania Accenture z ubiegłego roku jest to 37% Polaków), a część ankietowanych stwierdziła, że zamierza go kupić (źródło: http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/75-proc-polakow-ma-smartfona-tablet-tylko-37-proc/zv522g). Urządzenia mobilne często należą do delikatnych, bywają też kosztowne. Może więc warto zdecydować się na ubezpieczenie?

Czego nie obejmuje gwarancja?

Gwarancja umożliwia nam bezpłatną naprawę lub wymianę urządzenia, jeśli uległoby awarii w trakcie trwania okresu gwarancyjnego np. na skutek istniejących wad podzespołów. Jednak nie obejmuje sytuacji takich jak uszkodzenia mechaniczne, powstałe na skutek niewłaściwego używania produktu bądź działania czynników zewnętrznych (np. zalanie cieczą, zawilgocenie, narażenie na działanie zbyt wysokich lub zbyt niskich temperatur, kontakt z czynnikami chemicznymi itd.). Gwarancja nie pomoże nam także, jeśli usterki pojawiły się po samodzielnej przeróbce mechanicznej wyrobu lub modyfikacji jego oprogramowania.

Czy warto ubezpieczyć urządzenie mobilne?

Polisa ubezpieczeniowa dla urządzenia elektronicznego może zagwarantować nam ochronę przed konsekwencjami wielu różnych zdarzeń. Zalicza się tu m.in. niewłaściwą obsługę sprzętu, celowe uszkodzenie przez osoby trzecie, kradzież, uszkodzenia powstałe na skutek zwarcia czy przepięcia czy działanie czynników zewnętrznych. Gwarancja pomoże też w przypadku wszelkiego rodzaju szkód fizycznych i awarii oprogramowania.

Niestety oferta ubezpieczeń dla użytkowników indywidualnych w Polsce nie jest jeszcze zbyt szeroka. Najczęściej możemy się spotkać z ubezpieczeniami oferowanymi przez operatorów, ale obejmują one tylko sprzęt, do którego przypisany jest abonament wykupiony u tego operatora. Towarzystwa ubezpieczeniowe posiadają głównie oferty dla firm, jednak coraz bogatszy staje się zakres rozwiązań kierowanych do użytkowników indywidualnych. Na przykład kupując polisę pod adresem https://www.gadget-cover.com/mobile-phone-insurance, otrzymujemy szeroki zakres ubezpieczenia, obejmujący nie tylko wymienione wyżej przypadki, ale nawet nieautoryzowane użycie urządzenia oraz znajdującego się na nim elektronicznego portfela, a opcjonalnie także zgubienie sprzętu. Jak widać, odpowiednio dobrana oferta ubezpieczeniowa może być dla nas ratunkiem, jeśli szkoda nie jest objęta standardową gwarancją producenta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny