Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tylko co czwarty Polak korzysta z bankowości internetowej

opr. (koci)
Mieszkańcy Europy Północnej rzadko odwiedzają oddziały banków, mieszkańcy Europy Południowej – przeciwnie
Mieszkańcy Europy Północnej rzadko odwiedzają oddziały banków, mieszkańcy Europy Południowej – przeciwnie
Ponad 40 procent Europejczyków będzie korzystać z bankowości elektronicznej w 2012 roku – wynika z prognoz Deutsche Bank Research.

W większości krajów UE w poprzednim roku zanotowano kilkuprocentowy wzrost popularności tego typu rozwiązań.

Francja przyspiesza

Najszybciej e-banking rośnie we Francji (wzrósł o 11 procent). Jednak ciągle najwięcej klientów korzysta z bankowości internetowej w Europie Północnej. W Norwegii z takiego rozwiązania korzysta aż 83 proc. klientów banków, w Danii 71 proc., a w Estonii 65 proc. Polska radzi sobie coraz lepiej, choć wciąż daleko nam do czołówki.

Zdaniem analityków Deutsche Bank Research, tak duża popularność bankowości internetowej w krajach Europy Północnej wynika z połączenia zamożności tych społeczeństw z wrodzonym entuzjazmem wobec nowych technologii. Szacują oni, że już w 2012 r. średnia korzystania z bankowości elektronicznej dla całej Europy przekroczy 40 proc., zachowując trend wzrostowy.

Zobacz także. E-banking coraz popularniejszy wśród firm

Polska w ogonie, ale nadrabia

W dalszym ciągu daleko w tyle znajdują się kraje południa Europy, oraz Europy Wschodniej (wyłączając nadbałtyckich prymusów), choć również w tych regionach wszyscy zanotowali kilkuprocentowe wzrosty. W naszej części kontynentu najlepiej radzi sobie Słowacja, gdzie odsetek użytkowników bankowości elektronicznej wzrósł do 33 procent.

W Polsce liczba osób korzystających z bankowości online wzrosła w ciągu roku o 2 punkty procentowe – do 25 proc., co ponownie plasuje nas na 20 miejscu w rankingu. Przewaga Hiszpanii, która znajduje się o jedno oczko wyżej, zmalała z 3 do 2 punktów procentowych. W raporcie wypadamy ciągle lepiej niż np. Czesi i Węgrzy, czy nawet Portugalczycy i Włosi. Tabelę zamykają Grecja (6 proc.), Rumunia (3 proc.) oraz Bułgaria (2 proc.).

Zadowoleni z obsługi

Użytkownicy bankowości elektronicznej są bardzo aktywną grupą klientów – chętnie szukają danych z sektora finansowego. Internet stał się głównym źródłem informacji na temat ofert banków. Wciąż jednak sprzedaż produktów bankowych stosunkowo często odbywa się bezpośrednio w oddziałach. Prawidłowość tę potwierdza badanie przeprowadzone niedawno w Polsce na zlecenie Deutsche Bank PBC przez Instytut Homo Homini.

Wykazało ono, że równie chętnie korzystamy z bankowości internetowej (taką odpowiedź deklarowało 55 proc. badanych klientów banków), jak odwiedzamy oddziały naszego banku (54 proc. wskazań).

Zobacz także. Personal banking. Klient czuje się ważnyZ danych Ernst&Young, na które powołują się analitycy Deutsche Bank Research wynika dodatkowo, że aż 83 proc. internetowych klientów banków na całym świecie jest zadowolonych z obsługi za pośrednictwem tego kanału – jest to najlepiej oceniany sposób komunikacji z bankiem.

Warto wiedzieć

Odsetek klientów korzystających z bankowości elektronicznej:  ♦ Norwegia – 83 proc.

♦ Estonia – 65 proc.

♦ Francja – 53 proc. 

♦ Wielka Brytania – 45 proc.

♦ Niemcy – 43 proc.

♦ Słowacja – 33 proc.

♦ Hiszpania – 27 proc.

♦ Polska – 25 proc. 

♦ Włochy – 18 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny