Turośń Dolna. Wypadek śmiertelny. Kobieta uderzyła w drzewo i zginęła na miejscu

(adek)
Do tragicznego wypadku doszło na drodze nr 682 relacji Białystok - Łapy. W wypadku w Turośni Dolnej zginęła 28-latka.

W sobotę rano w miejscowości Turośń Dolna na między Białymstokiem a Łapami kobieta jadąca volkswagenem bora prawdopodobnie straciła panowanie nad autem i wpadła w poślizg.

- Samochód zjechał do rowu, a potem uderzył w drzewo - mówi Andrzej Baranowski, rzecznik podlaskiej policji. - Mimo reanimacji nie udało się uratować 28-latki.

Ze zmiażdżonego auta kobietę musieli wydostać strażacy.

**Odwiedź także nasz serwis

Uwaga wypadek

. Znajdziesz tam wypadki oraz kolizje z Białegostoku i regionu.**

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Gdzie były służby odpowiedzialne za tą drogę; Droga powinna być posypana. Zawsze winny jest kierowca, a służby czy firma która powinna dbać o tą drogę;

S
Stat

No no - jestem pod wrażeniem!

Szkoda tylko, że tego wszystkiego nie wiedzą specjaliści od infrastruktury drogowej w Niemczech, Danii, Austrii czy Szwajcarii - gdzie nie tylko nie wycina się drzew przydrożnych, ale prowadzi się na dużą skalę akcję nasadzeń drzew wzdłuż dróg, zwłaszcza lokalnych i niższych klas, ale także dróg odpowiadających naszym drogom krajowym (np. Bundesstrasse).

Trzeba czym prędzej poinformować tych baranów nie mających pojęcia o ruchu drogowym i transporcie samochodowym o ich głupocie i zacofaniu!

Polska w czołówce infrastrukturalnych rozwiązań drogowych!

 

Oraz ilości trupów na drogach...

Statystka nie kłamie. Zajrzyj do broszury "Wypadki Drogowe w Polsce 2013" wydanej przez Główną Komendę Policji.

 

Ogółem => 35 847 wypadków => 3 357 zabitych

Najechanie na drzewo => 2 055 wypadków => 473 zabitych (statystyka że poniesiesz śmierć w przypadku najechania na drzewo ponad 23%)

 

Najechanie na drzewo to zaledwie 5,7% wszystkich wypadków w 2013r w Polsce (bo 2055 wypadków z 35 847 wszystkich), ale liczba ofiar zabitych na drzewie ze wszystkich zabitych w wypadkach w 2013 to ponad 14% (473 z 3357).

 

Dla porównania, 9266 wypadków najechanie na pieszego czyli około 25% ogółu wszystkich wypadków. A zgnięło 1130 osób. Pięć razy większa liczba wypadków z udziałem pieszych od najechania na drzewo, ale ofiar śmiertelnych nieco ponad 2 razy więcej. Zatem statystyka, że pieszy poniesie śmierć w przypadku najechania na niego to ok. 12%

A
Archi
Ewidentna wina Policji, ponieważ z chwilą wystąpienia takich zagrożeń,gdy służby drogowe i włodarze mają te obowiązki głęboko,Policjanci powinni informować podróżnych np.na rogatkach miasta o grożącym im niebezpieczeństwie.Można im teraz podziękować za troskę o nasze bezpieczeństwo.
a
aaa
W dniu 14.02.2015 o 17:06, Gość napisał:

Zamiast codziennie jechać do Bielska czy Hajnówki to zajrzyjcie od czasu do czasu do Ł[email protected] lat temu w Łapach ostatni raz widziałem patrol a jadąc do Hajnówki to raz mnie 3 razy jednego dnia zatrzymywali. Bo w Hajnówce piją :P a w Łapach to ani pić ani jeździć nie potrafi szlachta, dać im alkomat codziennie to u nich wyjdzie że piją. Bo znaleźli sposób, łapiemy tam gdzie już raz złapali, to piiiii... nie żarty żeby przez 20 lat Policji w powiecie nie widzieć a jeżdże co tydzień. Na tej trasie połowa nie powinna mieć prawka, zabrać czym prędzej póki innych nie pozabijali. 

a co mają  wspólnego ze sobą patrole w Hajnówce picie tam,  z wypadkiem w Turośni. Jak coś piszesz to myśl.

~Gość~
W dniu 14.02.2015 o 22:10, gość napisał:

To się chyba nazywa prawo Marfiego, złośliwość rzeczy martwych, to tak jak kromka chleba z masłem jak spada na podłogę to zawsze masłem do dołu.

Zrób test, a przekonasz się jaka to prawda. 

g
gość

Ja też się zastanawiam po co te drzewa. Na prostej drodze pościnane a na zakręcie zostawione ,gdzie w tym sens a z doświadczenia wiem że samochód zatrzymuje się na drzewie a nie trafia miedzy drzewa. Najgorzej że ludzie na tym cierpią. 

To się chyba nazywa prawo Marfiego, złośliwość rzeczy martwych, to tak jak kromka chleba z masłem jak spada na podłogę to zawsze masłem do dołu.

 

g
gość

@A1

"Kiepskiej baletnicy to i rąbek u spudnicy....."

J
Jasiek

dzisiaj były tam bardzo zmienne warunki na drodze. W nocy mróz a rano 3 stopnie na plusie i słońce. Tam gdzie było słońce jezdnia sucha, a w cieniu drzew gołoledź. Kilometr dalej w kierunku Łap kolejny samochód był w rowie, tyle że kierującej nic się nie stało, miała więcej szczęścia.

K
Kora
W dniu 14.02.2015 o 16:10, Gość napisał:

Ilu ludzi by jeszcze żyło, gdyby nie te pieprzone drzewa i haszcze na całej długości drogi Łapy- Białystok?

 

Święte słowa!

Najwyższy czas zrobić porządek z tymi cholernymi drzewami, bo tak się już rozbestwiły, że brak słów!

Ciągle szwendają się po drogach, wybiegają na jezdnię, wskakują znienacka na maski samochodów i zabijają bogu ducha winnych kierowców! A szczególnie upodobały sobie tych jeżdżących z przepisową bezpieczną prędkością!

Stop terrorowi przydrożnych drzew!!

A
A1
W dniu 14.02.2015 o 19:50, CoTrzeciWypadekToDrzewo napisał:

Hola Hola !!! Nie trzeba dużej prędkości, aby przegrać życie z drzewem.Konstrukcja większości samochodów nie jest przygotowana na uderzenie boczne w drzewo przy prędkości większej od 40km/h tak, by wyjść bez obrażeń.W Euro NCAP jedną z prób zderzeniowych jest najazd boczny na słup o szerokości 254 mm z prędkością 29 km/h. Ma to odwzorować sytuację, w której uderzamy bokiem w drzewo.Proszę, podaj mi argument w czym drzewo pomaga w pasie drogowym? Jakie są zalety?Analizując wpływ drzew rosnących przy krawędzi jezdni stwierdzono, że wpływają one w wielu przypadkach negatywnie na zachowania uczestników ruchu drogowego, co prowadzi do zwiększenia ryzyka wystąpienia wypadków drogowych:• zawężają skrajnię drogi zmuszając do zjazdu na przeciwny pas ruchu, co przyczynić się może do zderzenia czołowego z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwnego kierunku,• ograniczają widoczność na skrzyżowaniach i zjazdach , co może spowodować zderzenia boczne,• zasłaniają znaki drogowe powodując nieczytelność i nierozpoznawalność warunków drogowych przez kierowców,• nie pozostawiają miejsca dla ruchu pieszego, wymuszając poruszanie się pieszego po jezdni, co stwarza zagrożenie wystąpienia wypadków związanych z najechaniem na pieszych,• zasłaniają widoczność na przejściach dla pieszych powodując zagrożenie wyjścia pieszego przed jadący pojazd,• powodują szkody w infrastrukturze drogowej.Ile jeszcze ludzi musi zginąć? Drzewa niech rosną ale nieco dalej.. Strefa bezpieczeństwa od krawędzi jezdni to zgodnie z badaniami jakie zostały przeprowadzone jakiś czas temu na Politechnice Gdańskiej ok. 16 metrów.

 

No no - jestem pod wrażeniem!

Szkoda tylko, że tego wszystkiego nie wiedzą specjaliści od infrastruktury drogowej w Niemczech, Danii, Austrii czy Szwajcarii - gdzie nie tylko nie wycina się drzew przydrożnych, ale prowadzi się na dużą skalę akcję nasadzeń drzew wzdłuż dróg, zwłaszcza lokalnych i niższych klas, ale także dróg odpowiadających naszym drogom krajowym (np. Bundesstrasse).

Trzeba czym prędzej poinformować tych baranów nie mających pojęcia o ruchu drogowym i transporcie samochodowym o ich głupocie i zacofaniu!

Polska w czołówce infrastrukturalnych rozwiązań drogowych!

 

Oraz ilości trupów na drogach...

G
Gość

Ja też się zastanawiam po co te drzewa. Na prostej drodze pościnane a na zakręcie zostawione ,gdzie w tym sens a z doświadczenia wiem że samochód zatrzymuje się na drzewie a nie trafia miedzy drzewa. Najgorzej że ludzie na tym cierpią. 

P
Pawel
Sylwia(*)
C
CoTrzeciWypadekToDrzewo
W dniu 14.02.2015 o 18:40, Aneta napisał:

Że niby drzewa na nią wjechały? Człowieku używaj czasami mózgu!!!!

 

Hola Hola !!!

 

Nie trzeba dużej prędkości, aby przegrać życie z drzewem.

 

Konstrukcja większości samochodów nie jest przygotowana na uderzenie boczne w drzewo przy prędkości większej od 40km/h tak, by wyjść bez obrażeń.

 

W Euro NCAP jedną z prób zderzeniowych jest najazd boczny na słup o szerokości 254 mm z prędkością 29 km/h. Ma to odwzorować sytuację, w której uderzamy bokiem w drzewo.

 

Proszę, podaj mi argument w czym drzewo pomaga w pasie drogowym? Jakie są zalety?

 

Analizując wpływ drzew rosnących przy krawędzi jezdni stwierdzono, że wpływają one w wielu przypadkach negatywnie na zachowania uczestników ruchu drogowego, co prowadzi do zwiększenia ryzyka wystąpienia wypadków drogowych:

 

• zawężają skrajnię drogi zmuszając do zjazdu na przeciwny pas ruchu, co przyczynić się może do zderzenia czołowego z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwnego kierunku,

 

• ograniczają widoczność na skrzyżowaniach i zjazdach , co może spowodować zderzenia boczne,

• zasłaniają znaki drogowe powodując nieczytelność i nierozpoznawalność warunków drogowych przez kierowców,

• nie pozostawiają miejsca dla ruchu pieszego, wymuszając poruszanie się pieszego po jezdni, co stwarza zagrożenie wystąpienia wypadków związanych z najechaniem na pieszych,

• zasłaniają widoczność na przejściach dla pieszych powodując zagrożenie wyjścia pieszego przed jadący pojazd,

• powodują szkody w infrastrukturze drogowej.

 

Ile jeszcze ludzi musi zginąć? Drzewa niech rosną ale nieco dalej.. Strefa bezpieczeństwa od krawędzi jezdni to zgodnie z badaniami jakie zostały przeprowadzone jakiś czas temu na Politechnice Gdańskiej ok. 16 metrów.

 

 

j
jv

... nie mogła jechać szybko bowiem jakieś 100 metrów dalej w Bojarach stała Policja z radarem; ograniczenie prędkości do 70 km/h; niestety dzisiaj na tym zakręcie do południa było na jezdni oblodzenie... przykre to i bardzo smutne !

a
aut

z tego co widzialem to nie byl wolskwagen bora a audi a6. Uderzenie bokiem w drzewo.  Widac bylo po uszkodzeniach ze nie jechacl 60km/h a tak wypadalo bo otej porze byl LOD na jezdni . 

 

Pare km dalej w strone Lap kolejne dwa auta na zakrecie bo czesc trasy sucha a w lesie lodowisko. 

Dodaj ogłoszenie