Turośń Dolna. Wypadek śmiertelny. Kobieta uderzyła w drzewo i zginęła na miejscu

(adek)
Do tragicznego wypadku doszło na drodze nr 682 relacji Białystok - Łapy. W wypadku w Turośni Dolnej zginęła 28-latka.

W sobotę rano w miejscowości Turośń Dolna na między Białymstokiem a Łapami kobieta jadąca volkswagenem bora prawdopodobnie straciła panowanie nad autem i wpadła w poślizg.

- Samochód zjechał do rowu, a potem uderzył w drzewo - mówi Andrzej Baranowski, rzecznik podlaskiej policji. - Mimo reanimacji nie udało się uratować 28-latki.

Ze zmiażdżonego auta kobietę musieli wydostać strażacy.

**Odwiedź także nasz serwis

Uwaga wypadek

. Znajdziesz tam wypadki oraz kolizje z Białegostoku i regionu.**

Czytaj e-wydanie »

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 26

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Gdzie były służby odpowiedzialne za tą drogę; Droga powinna być posypana. Zawsze winny jest kierowca, a służby czy firma która powinna dbać o tą drogę;

S
Stat

No no - jestem pod wrażeniem!

Szkoda tylko, że tego wszystkiego nie wiedzą specjaliści od infrastruktury drogowej w Niemczech, Danii, Austrii czy Szwajcarii - gdzie nie tylko nie wycina się drzew przydrożnych, ale prowadzi się na dużą skalę akcję nasadzeń drzew wzdłuż dróg, zwłaszcza lokalnych i niższych klas, ale także dróg odpowiadających naszym drogom krajowym (np. Bundesstrasse).

Trzeba czym prędzej poinformować tych baranów nie mających pojęcia o ruchu drogowym i transporcie samochodowym o ich głupocie i zacofaniu!

Polska w czołówce infrastrukturalnych rozwiązań drogowych!

 

Oraz ilości trupów na drogach...

Statystka nie kłamie. Zajrzyj do broszury "Wypadki Drogowe w Polsce 2013" wydanej przez Główną Komendę Policji.

 

Ogółem => 35 847 wypadków => 3 357 zabitych

Najechanie na drzewo => 2 055 wypadków => 473 zabitych (statystyka że poniesiesz śmierć w przypadku najechania na drzewo ponad 23%)

 

Najechanie na drzewo to zaledwie 5,7% wszystkich wypadków w 2013r w Polsce (bo 2055 wypadków z 35 847 wszystkich), ale liczba ofiar zabitych na drzewie ze wszystkich zabitych w wypadkach w 2013 to ponad 14% (473 z 3357).

 

Dla porównania, 9266 wypadków najechanie na pieszego czyli około 25% ogółu wszystkich wypadków. A zgnięło 1130 osób. Pięć razy większa liczba wypadków z udziałem pieszych od najechania na drzewo, ale ofiar śmiertelnych nieco ponad 2 razy więcej. Zatem statystyka, że pieszy poniesie śmierć w przypadku najechania na niego to ok. 12%

A
Archi

Ewidentna wina Policji, ponieważ z chwilą wystąpienia takich zagrożeń,gdy służby drogowe i włodarze mają te obowiązki głęboko,Policjanci powinni informować podróżnych np.na rogatkach miasta o grożącym im niebezpieczeństwie.Można im teraz podziękować za troskę o nasze bezpieczeństwo.

a
aaa
W dniu 14.02.2015 o 17:06, Gość napisał:

Zamiast codziennie jechać do Bielska czy Hajnówki to zajrzyjcie od czasu do czasu do Łap.@0 lat temu w Łapach ostatni raz widziałem patrol a jadąc do Hajnówki to raz mnie 3 razy jednego dnia zatrzymywali. Bo w Hajnówce piją :P a w Łapach to ani pić ani jeździć nie potrafi szlachta, dać im alkomat codziennie to u nich wyjdzie że piją. Bo znaleźli sposób, łapiemy tam gdzie już raz złapali, to piiiii... nie żarty żeby przez 20 lat Policji w powiecie nie widzieć a jeżdże co tydzień. Na tej trasie połowa nie powinna mieć prawka, zabrać czym prędzej póki innych nie pozabijali. 

a co mają  wspólnego ze sobą patrole w Hajnówce picie tam,  z wypadkiem w Turośni. Jak coś piszesz to myśl.

~Gość~
W dniu 14.02.2015 o 22:10, gość napisał:

To się chyba nazywa prawo Marfiego, złośliwość rzeczy martwych, to tak jak kromka chleba z masłem jak spada na podłogę to zawsze masłem do dołu.

Zrób test, a przekonasz się jaka to prawda. 

g
gość

Ja też się zastanawiam po co te drzewa. Na prostej drodze pościnane a na zakręcie zostawione ,gdzie w tym sens a z doświadczenia wiem że samochód zatrzymuje się na drzewie a nie trafia miedzy drzewa. Najgorzej że ludzie na tym cierpią. 

To się chyba nazywa prawo Marfiego, złośliwość rzeczy martwych, to tak jak kromka chleba z masłem jak spada na podłogę to zawsze masłem do dołu.

 

g
gość

@A1

"Kiepskiej baletnicy to i rąbek u spudnicy....."

J
Jasiek

dzisiaj były tam bardzo zmienne warunki na drodze. W nocy mróz a rano 3 stopnie na plusie i słońce. Tam gdzie było słońce jezdnia sucha, a w cieniu drzew gołoledź. Kilometr dalej w kierunku Łap kolejny samochód był w rowie, tyle że kierującej nic się nie stało, miała więcej szczęścia.

K
Kora
W dniu 14.02.2015 o 16:10, Gość napisał:

Ilu ludzi by jeszcze żyło, gdyby nie te pieprzone drzewa i haszcze na całej długości drogi Łapy- Białystok?

 

Święte słowa!

Najwyższy czas zrobić porządek z tymi cholernymi drzewami, bo tak się już rozbestwiły, że brak słów!

Ciągle szwendają się po drogach, wybiegają na jezdnię, wskakują znienacka na maski samochodów i zabijają bogu ducha winnych kierowców! A szczególnie upodobały sobie tych jeżdżących z przepisową bezpieczną prędkością!

Stop terrorowi przydrożnych drzew!!

A
A1
W dniu 14.02.2015 o 19:50, CoTrzeciWypadekToDrzewo napisał:

Hola Hola !!! Nie trzeba dużej prędkości, aby przegrać życie z drzewem.Konstrukcja większości samochodów nie jest przygotowana na uderzenie boczne w drzewo przy prędkości większej od 40km/h tak, by wyjść bez obrażeń.W Euro NCAP jedną z prób zderzeniowych jest najazd boczny na słup o szerokości 254 mm z prędkością 29 km/h. Ma to odwzorować sytuację, w której uderzamy bokiem w drzewo.Proszę, podaj mi argument w czym drzewo pomaga w pasie drogowym? Jakie są zalety?Analizując wpływ drzew rosnących przy krawędzi jezdni stwierdzono, że wpływają one w wielu przypadkach negatywnie na zachowania uczestników ruchu drogowego, co prowadzi do zwiększenia ryzyka wystąpienia wypadków drogowych:• zawężają skrajnię drogi zmuszając do zjazdu na przeciwny pas ruchu, co przyczynić się może do zderzenia czołowego z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwnego kierunku,• ograniczają widoczność na skrzyżowaniach i zjazdach , co może spowodować zderzenia boczne,• zasłaniają znaki drogowe powodując nieczytelność i nierozpoznawalność warunków drogowych przez kierowców,• nie pozostawiają miejsca dla ruchu pieszego, wymuszając poruszanie się pieszego po jezdni, co stwarza zagrożenie wystąpienia wypadków związanych z najechaniem na pieszych,• zasłaniają widoczność na przejściach dla pieszych powodując zagrożenie wyjścia pieszego przed jadący pojazd,• powodują szkody w infrastrukturze drogowej.Ile jeszcze ludzi musi zginąć? Drzewa niech rosną ale nieco dalej.. Strefa bezpieczeństwa od krawędzi jezdni to zgodnie z badaniami jakie zostały przeprowadzone jakiś czas temu na Politechnice Gdańskiej ok. 16 metrów.

 

No no - jestem pod wrażeniem!

Szkoda tylko, że tego wszystkiego nie wiedzą specjaliści od infrastruktury drogowej w Niemczech, Danii, Austrii czy Szwajcarii - gdzie nie tylko nie wycina się drzew przydrożnych, ale prowadzi się na dużą skalę akcję nasadzeń drzew wzdłuż dróg, zwłaszcza lokalnych i niższych klas, ale także dróg odpowiadających naszym drogom krajowym (np. Bundesstrasse).

Trzeba czym prędzej poinformować tych baranów nie mających pojęcia o ruchu drogowym i transporcie samochodowym o ich głupocie i zacofaniu!

Polska w czołówce infrastrukturalnych rozwiązań drogowych!

 

Oraz ilości trupów na drogach...

G
Gość

Ja też się zastanawiam po co te drzewa. Na prostej drodze pościnane a na zakręcie zostawione ,gdzie w tym sens a z doświadczenia wiem że samochód zatrzymuje się na drzewie a nie trafia miedzy drzewa. Najgorzej że ludzie na tym cierpią. 

P
Pawel

Sylwia(*)

C
CoTrzeciWypadekToDrzewo
W dniu 14.02.2015 o 18:40, Aneta napisał:

Że niby drzewa na nią wjechały? Człowieku używaj czasami mózgu!!!!

 

Hola Hola !!!

 

Nie trzeba dużej prędkości, aby przegrać życie z drzewem.

 

Konstrukcja większości samochodów nie jest przygotowana na uderzenie boczne w drzewo przy prędkości większej od 40km/h tak, by wyjść bez obrażeń.

 

W Euro NCAP jedną z prób zderzeniowych jest najazd boczny na słup o szerokości 254 mm z prędkością 29 km/h. Ma to odwzorować sytuację, w której uderzamy bokiem w drzewo.

 

Proszę, podaj mi argument w czym drzewo pomaga w pasie drogowym? Jakie są zalety?

 

Analizując wpływ drzew rosnących przy krawędzi jezdni stwierdzono, że wpływają one w wielu przypadkach negatywnie na zachowania uczestników ruchu drogowego, co prowadzi do zwiększenia ryzyka wystąpienia wypadków drogowych:

 

• zawężają skrajnię drogi zmuszając do zjazdu na przeciwny pas ruchu, co przyczynić się może do zderzenia czołowego z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwnego kierunku,

 

• ograniczają widoczność na skrzyżowaniach i zjazdach , co może spowodować zderzenia boczne,

• zasłaniają znaki drogowe powodując nieczytelność i nierozpoznawalność warunków drogowych przez kierowców,

• nie pozostawiają miejsca dla ruchu pieszego, wymuszając poruszanie się pieszego po jezdni, co stwarza zagrożenie wystąpienia wypadków związanych z najechaniem na pieszych,

• zasłaniają widoczność na przejściach dla pieszych powodując zagrożenie wyjścia pieszego przed jadący pojazd,

• powodują szkody w infrastrukturze drogowej.

 

Ile jeszcze ludzi musi zginąć? Drzewa niech rosną ale nieco dalej.. Strefa bezpieczeństwa od krawędzi jezdni to zgodnie z badaniami jakie zostały przeprowadzone jakiś czas temu na Politechnice Gdańskiej ok. 16 metrów.

 

 

j
jv

... nie mogła jechać szybko bowiem jakieś 100 metrów dalej w Bojarach stała Policja z radarem; ograniczenie prędkości do 70 km/h; niestety dzisiaj na tym zakręcie do południa było na jezdni oblodzenie... przykre to i bardzo smutne !

a
aut

z tego co widzialem to nie byl wolskwagen bora a audi a6. Uderzenie bokiem w drzewo.  Widac bylo po uszkodzeniach ze nie jechacl 60km/h a tak wypadalo bo otej porze byl LOD na jezdni . 

 

Pare km dalej w strone Lap kolejne dwa auta na zakrecie bo czesc trasy sucha a w lesie lodowisko. 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3