Zwycięzcy otrzymają po 10 tys. zł, statuetki, reklamę w mediach regionalnych i ogólnopolskich oraz szansę na udział w imprezach promocyjnych. Tradycyjnie też, w ramach konkursu, kapituła przyzna dwa tytuły: Ambasadora Podlaskiej Gospodarki i Ambasadora Województwa Podlaskiego.
Konkurs Podlaska Marka organizuje od 2004 roku Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. W środę (8.01) na konferencji prasowej marszałek województwa podlaskiego Artur Kosicki zachęcał do zgłaszania kandydatur do Podlaskiej Marki oraz poinformował o zmianach w regulaminie, które zaowocowały nowymi kategoriami.
- Pojawiły się nowe kategorie. Kategorię "Produkt" podzieliliśmy na "Produkt Spożywczy" i "Produkt Użytkowy". Wprowadziliśmy też dwie nowe kategorie. Jest to po części wyjście naprzeciw oczekiwaniom środowiska biznesowego, które pojawiło się na Radzie Przedsiębiorców. To kategoria "Biznes", która ma uwypuklić działania firm, jakie prężnie funkcjonują na podlaskim rynku oraz "Przemysł 4.0". Można powiedzieć, że to innowacyjna kategoria i mamy nadzieję, że ona też się przyjmie - mówił Artur Kosicki.
Marszałek poinformował, że przyjmowanie zgłoszeń zostanie zakończone 22 stycznia. Przyznał też, że liczy na to, iż zostanie pobity ubiegłoroczny rekord zgłoszeń (300 kandydatur). Zapewnił także, że urząd marszałkowski będzie starał się promować i prezentować nie tylko laureatów, ale również pretendentów do Podlaskiej Marki.
- W naszym regionie jest dużo wartościowych przedsięwzięć, wydarzeń czy firm, które można uhonorować i chcemy to zrobić, bo właśnie temu służy Podlaska Marka - podkreślił marszałek województwa.
W tym roku Podlaska Marka zostanie przyznana w dziewięciu kategoriach, które oprócz nowych uzupełniają znane już kategorie, czyli: Inwestycja, Kultura, Odkrycie, Społeczeństwo i Wydarzenie. Tradycyjne też swoją Podlaską Markę Konsumentów przyznają internauci, którzy mogą głosować na nominowane pomysły, wydarzenia czy produkty.
Kandydatów do nagród w konkursie może zgłosić każdy, zarówno producenci, jak i konsumenci. Trzeba tylko wypełnić formularz na stronie internetowej konkursu - www.podlaskamarka.pl - i wysłać go mailem lub pocztą.
W konkursie mogą startować firmy (czy inicjatywy) zlokalizowane na terenie województwa podlaskiego, a ich działalność powinna wpływać na pozytywny wizerunek regionu. Z konkursu wykluczeni są zaś laureaci poprzednich edycji Podlaskiej Marki. Nominowanych do nagrody - 27 podmiotów (po trzech z każdej kategorii) wskaże w marcu Kapituła konkursu, w której oprócz marszałka zasiadają przedstawiciele przedsiębiorców, mediów, ludzi kultury i mediów.
- Nasz konkurs przez lata zyskuje na popularności. Laureatów coraz częściej promujemy i w kraju, i za granicą, a zainteresowanie mediów tą inicjatywą jest znaczące. Gdy zakończymy przyjmowanie zgłoszeń, nastąpi etap ich potwierdzania, który będzie trwał do 14 lutego. Gdy kapituła ogłosi listę 27 nominowanych, obywatele będą mieli dwa tygodnie na wybór swojego kandydata. Na drugim posiedzeniu Kapituły (początek kwietnia) zostanie wyłonionych 9 laureatów (jeden z każdej kategorii). Zostanie również zamknięte głosowanie na Podlaską Markę Konsumentów - mówiła dyrektor biura współpracy z zagranicą i promocji Magdalena Łyżnicka-Sanczenko.
Poinformowała również, że do ubiegłorocznej edycji konkursu wpłynęło 300 zgłoszeń, a w całej historii - ponad tysiąc. W ramach plebiscytu internauci oddali ponad 170 tys. głosów. W dotychczasowych 15 edycjach Podlaskiej Marki uczestniczyło ponad tysiąc produktów. Przed rokiem nagrody zdobyły m.in.: Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", Podlaski Piknik Militarny "Misja Wschód" oraz Adam Zdanowicz i jego rower bez ograniczeń.
Strefa Biznesu: Polska istotnym graczem w sektorze offshore
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?