Spis treści
Ilość graczy i przychody z gier mobilnych
Rynek gier mobilnych w ostatnim czasie przechodzi spore zmiany. Zauważyć możemy nie tylko roszady wśród właścicieli studiów i wytwórni, ale też stały wzrost liczby graczy. Dane Statista pokazują, że w 2021 r. branża zgromadziła około 2,7 miliarda graczy na całym świecie, natomiast, do 2023 roku prognozuje się, że będzie ich aż 3,07 miliarda.
Nie jest tajemnicą, że wśród studiów wchodzących w skład Activision Blizzard to King, czyli studio odpowiedzialne za gry mobilne, przynosiło lwią część zysków. Według raportu Newzoo wpływy z przenośnego gamingu wynosiły w ubiegłym roku ponad 90 miliardów dolarów i stanowiły połowę na tle globalnego rynku.
Popularne smartfony w niskich cenach!
Trendy 2022 - Mobilny esport
Od czasu wydania mobilnego portu PUBG czy League of Legends: Wild Rift mobilny esport zdaje się rosnąć w siłę. Wild Rift doczekał się już pierwszych zawodów, nawet w mniejszych, krajowych ligach. Dzięki temu popularność mobilnego esportu rośnie, a coraz więcej streamerów bierze te gry na tapet, rozdmuchując famę jeszcze bardziej.
Najnowsze trendy pokazują, że gry mobilne zyskują na znaczeniu, a oglądalność mobilnych rozgrywek w ostatnich latach sukcesywnie rośnie. ESL Polska przeprowadziło badania, które pokazują, że gry mobilne stają się coraz bardziej angażujące i dostępne, dzięki czemu ich popularność wśród zawodników i widzów stale rośnie.
Metaverse, czyli gry w wirtualnej rzeczywistości
Coraz więcej dużych producentów zwraca wzrok ku dynamicznie rozwijającemu się metawersum. Szybkie tempo rozwoju i wzrost zainteresowania tego rozwiązania podyktowane było ostatnimi czasy przez zjawiska takie jak pandemia i lockdown. Interakcje ze znajomymi przez internet i wspólne wirtualne spotkania powoli przechodzą do porządku dziennego, a ich następnym etapem ma być właśnie metawersum.
Akcesoria dla graczy w atrakcyjnych cenach!
Sama idea metawersum to w zasadzie śmiała perspektywa stworzenia nowego, trwałego, w połowie wirtualnego świata, który obfituje w społeczne interakcje awatarów oraz pozwala na wytworzenie rozmaitych systemów, w tym tych ekonomicznych. Na tym etapie można jedynie puścić wodze fantazji i wyobrazić sobie, czym faktycznie będzie metaverse, niemniej, pojawiają się na scenie leaderzy, którzy nie boją się mierzyć bardzo wysoko. Rebranding Facebooka na Meta to jedna z prób budowania bazy pod królowanie nad „Web 3.0”.
- mówi Michał Giera z Mobiem Polska
Play-to-earn jako trend na 2022 rok
Chyba nie ma osoby z dostępem do internetu, która nie słyszałaby o kryptowalutach, blockchainie czy NFT. Producenci gier coraz częściej dywagują nad wprowadzeniem swoich własnych tokenów tego typu do popularnych marek, co wiąże się z kontrowersjami i niezbyt dobrym odbiorem wśród graczy. Jednak między innymi komercyjny sukces gry Axie Infinity na Filipinach pozwala rozważać model play-to-earn i gry NFT jako jeden z trendów do obserwowania w gamingu.
Zakaz smartfonów w szkołach? 67% Polaków mówi "tak"!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?