Największą i najdroższą inwestycją (ok. 300 mln zł) w Białymstoku jest bez wątpienia trasa niepodległości. To 7-kilometrowy fragment miejskiej obwodnicy, który pozwoli ominąć centrum Białegostoku od zachodniej strony. Planowany termin zakończenia prac to 31 lipca 2019 roku.
Początkiem trasy niepodległości ma być i jej połączeniem z trasą generalską jest skrzyżowanie al. Jana Pawła II z ul. Narodowych Sił Zbrojnych. Tu prace budowlane też mają zakończyć się pod koniec lipca. Przebudowa skrzyżowania nie przewiduje już bezkolizyjnego, dwupoziomowego skrzyżowania. Powstanie jednopoziomowe z wyspą centralną
Kilkaset metrów dalej powstaje węzeł Porosły. Budowa ma zakończyć się 9 czerwca 2020 roku. To połączenie S8 z trasą generalską. W ramach tej inwestycji zostanie dokończona przebudowa ul. Kleeberga. Chodzi o brakujący 800-metrowy odcinek tej trasy. W okolicy miejscowości Porosły na skrzyżowaniu ósemki, drogi wojewódzkiej, powiatowej i gminnej powstanie bezkolizyjny węzeł drogowy. Dwupoziomowe skrzyżowanie zostanie również wybudowane u zbiegu ulic Jana Pawła II i Elewatorskiej, wraz z wiaduktem kolejowym nad torami.
Na inwestycyjnej mapie jest też ul. Klepacka. Jej przebudowa już się rozpoczęła, ale została wstrzymana. Prace ruszą, gdy miasto ponownie uzyska pozwolenie na budowę.
Przebudowa ul. Klepackiej wstrzymana na kilka miesięcy. Trwa zabezpieczanie placu budowy (zdjęcia)
Co ciekawe, wszystkie te inwestycje powstają blisko siebie, po zachodniej stronie miasta. Kiedy będą gotowe, ułatwią kierowcom wyjazd z Białegostoku, pozwolą też omijać centrum miasta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?