Trasa Niepodległości w Białymstoku

Materiał informacyjny Budimex

Wideo

Zobacz galerię (0 zdjęć)
28 sierpnia Budimex SA wspólnie z inwestorem UM Białegostoku oficjalnie otworzyli Trasę Niepodległości – zachodnią obwodnicę centrum stolicy Podlasia. Kierowcy mogą już jechać przez przebudowane aleje Niepodległości i Paderewskiego, które są teraz dwujezdniowymi ulicami przebiegającymi w wykopie, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, dwupasmowymi ścieżkami rowerowymi i nowymi chodnikami.

Budimex SA rozpoczął prace pod koniec 2016 r. Przez ten czas realizował zadania na głównych arteriach oraz przy przebudowie infrastruktury technicznej. W sumie lider budownictwa w Polsce wybudował przy tej inwestycji 7,3 km trasy głównej. Firma działała także na drogach krzyżujących się z oboma alejami. W sumie było ich aż 8, a każda, z wyłączeniem ul. Magnoliowej, została skomunikowana z główną ulicą drogą serwisową ze skrzyżowaniem okrężnym. – Trasa Niepodległości to strategiczna inwestycja dla Białegostoku. Zapewni wygodny przejazd między odległymi osiedlami bez konieczności wjazdu do centrum miasta – Artur Popko, Dyrektor Budownictwa i Wiceprezes Budimex SA.

Prace prowadzone były w dwóch etapach. Etap II, obejmujący Aleję Niepodległości oraz przyległe do niej drogi, zaowocował powstaniem 5 wiaduktów drogowych, które są elementami rond, a także 4 kładek pieszo-rowerowych, zlokalizowanych przy Rondzie Armii Krajowej i Rondzie Wrocławska. Kierowy przejadą tędy także dwoma tunelami drogowymi – przy Rondzie Popiełuszki i Rondzie Hetmańska.
Z kolei III etap inwestycji obejmował przebudowę Alei Paderewskiego. Do obiektów inżynierskich zlokalizowanych przy tym odcinku należą m.in. tunel pod torami PKP, czy wiadukty drogowe, w tym jeden nad bocznicą kolejową. Podobnie jak w przypadku Alei Niepodległości, drogi uzupełnione są o ścieżki rowerowe i chodniki, które przebiegają w poziomie terenu.

O skali inwestycji, jaką wykonał Budimex SA dla Białegostoku mówią liczby dotyczące ilościowego zakresu prac. W obu etapach budowy Trasy Niepodległości wykonawca wykopał 975 tys. m3 ziemi oraz zużył 197 tys. m3 gruntu do stworzenia niezbędnych nasypów. Przy robotach, do samej podbudowy użyto 285 tys. m2 kruszywa łamanego i 193 tys. m2 betonu asfaltowego. Wrażenie robią także prace zbrojeniowe, do których wykorzystano 5 mln 202 tys. kg materiału. – Roboty branżowe z kolei przedstawiają się w kilometrach. Przy Trasie Niepodległości stworzyliśmy lub przebudowaliśmy 11,2 km sieci wodociągowej, ponad 36 km kanalizacji deszczowej, prawie 44 km sieci kablowej oświetlenia oraz 19,1 km sieci energetycznej – mówi Artur Popko.

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3