Trasa Niepodległości. Uwaga budowa! Korki, zakazy objazdy

Marta Gawina
Trwają prace nad budową Trasy Niepodległości Wojciech Wojtkielewicz
Trasa niepodległości wkracza na osiedla. Poważne utrudnienia już od soboty. Kłopot dla mieszkańców Zielonych Wzgórz, Starosielc, Leśnej Doliny

Całkowicie zamknięta dla ruchu zostanie al. Niepodległości od Wrocławskiej do Klepackiej. Nie wjedziemy na fragmnenty ulic Armii Krajowej i Szarych Szeregów. Nie przejedziemy przez kilka ważnych skrzyżowań. Zawężona do jednej jezdni będzie ul. Popiełuszki. Nie będzie skrętu w lewo z Zielonogórskiej w Wrocławską. Trasy zmieni kilka linii autobusowych.

Zmian w organizacji ruchu będzie znacznie więcej. I to już od najbliższej soboty. Odczują je głównie kierowcy i mieszkańcy trzech dużych osiedli: Leśnej Doliny, Zielonych Wzgórz oraz Starosielc. Znaki informacyjne już stoją. Widać też słupki ograniczające ruch. Trzeba przygotować się na objazdy, korki, dłuższy dojazd do pracy, szkoły, domu. Wszystko przez największą inwestycję drogową w naszym mieście - trasę niepodległości. Rozpoczynają się właśnie główne prace budowlane. Będą prowadzone jednocześnie na długim odcinku: od al. Jana Pawła II przez ul. Popiełuszki aż to torów kolejowych.

Koncepcja Trasy Niepodległości w 2016 roku

Jak długo potrwają utrudnienia? - Trudno konkretnie określić termin. Trzeba zakładać, że w niektórych miejscach utrudnienia potrwają do końca budowy - mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Zakończenie prac przewidziane jest na jesień przyszłego roku. Trasa niepodległości to zachodnia obwodnica miasta. Liczy ok. 10 kilometrów.

Więcej o budowie obwodnicy przeczytasz w jutrzejszym wydaniu Plusa Porannego

Trasa Niepodległości w Białymstoku wchodzi na osiedla. Uwaga...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

w
wsztok_fm

"Koncepcja opracowana 20 lat temu gdy obecna trasa była droga przez pola. Minęło parę lat mieliśmy wspaniałych urbanistów którzy wyrazili zgodę na postawienie bloków tuż przy samej drodze."

 

Bredzisz. "Koncepcja" powstała 40 lat temu. W tej "koncepcji" była ta arteria i bloki, które pobudowano pod koniec lat 80-tych.

Arteria i bloki były integralną częścią planu zagospodarowania.

To prawda, że tam było sporo pól ale były głównie domy i domki, które wykupiono po to by tacy mieszczanie spod Suchowoli i Narewki mogli dziś narzekać na to, że jednak realizuje się coś co było znane od zawsze.

Zresztą dziś duża część trasy też biegnie przez pola i ugory, których w metropolii nie brakuje.

H
Herbatnik

Dobra, to niech anonimowy użytkownik z posta #4 napisze co władze Białegostoku zrobiły dla miasta, Ja przedstawię listę dla pozostałych z decyzjami "korzystnymi" dla jej mieszkańców:

 

- przedłużenie ul. Sitarskiej PO 10 LATACH projektowania, decyzji, odwołań i dania w łapę zielonemu młotkowi

- naprawa dobrze działającej sygnalizacji świetlnej za pomocą "inteligentnej" sygnalizacji, doprowadzając do zwiększenia zakorkowania miasta. Przejeżdżając przez aleję trzeba zatrzymać się praktycznie na KAŻDYM skrzyżowaniu bo czerwone! Wysłałem 6 zgłoszeń o źle działającej sygnalizacja na skrzyżowaniach Sienkiewicza/Jagienki, Wasilkowska/Traugutta, Tysiąclecia/I Armii oraz Wiejska/Kręta i to w nocy. Dodatkowo, czy 80% sygnalizacji w godzinach 22-6 nie powinny być wyłączone, choćby dla oszczędności?

- ignorowanie zaleceń policji o wyłączenie buspasów na Sienkiewicza od Ogrodowej do alei w celu rozładowania korków w godzinach szczytu

- czemu buspasy nie są włączone tylko w godzinach szczytu (np. 7-11 i 14-18?)

- budowa Opery, jej koszty tylko i wyłącznie dla mniej niż 1% mieszkańców dla zabawy

- budowa stadionu, do której dojazd jest idiotyczny, koszty utrzymania duże, a i tak nie ma na niej większej liczby imprez

- budowa galerii handlowej praktycznie na każdym osiedlu, w których nazwy marek pozostają praktycznie identyczne, do tego monopol kina Helios

- wyjaśni mi ktoś sens budowania hoteli wielogwiazdkowych bez parkingu?

- brak reakcji na fatalny stan kilku znanych ulic w centrum miasta i okolicach

- mimo ambitnych planów brak pomysłów połączenia dworców PKP i PKS

- obwodnica wewnętrzna miasta, do tego z sygnalizacjami świetlnymi

- ostatni geniusz - zamontowanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu, która chwilę później i tak poszła do remontu - czyli Sulika/Ciołkowskiego

 

Czy cokolwiek z tego zostało zrobione dla mieszkańców miasta Białystok z sensowną korzyścią?

p
plusik36

Koncepcja opracowana 20 lat temu gdy obecna trasa była droga przez pola. Minęło parę lat mieliśmy wspaniałych urbanistów którzy wyrazili zgodę na postawienie bloków tuż przy samej drodze. Ale możemy się za to poszczycić będziemy jednym z pierwszych miast które robi obwodnicę miasta przez swoje centrum. Myślę że Nauczyciele profesorowie którzy wykształcili takich głąbów wstydzą się Tak podoba mi się ta koncepcja mamy teren na budowę domu i go stawiamy kupujemy samochód i stawiamy garaż za domem lecz aby nie zmieniać za dużo w urbanistyce droga do parkowania jest poprowadzona przedpokojem kolo sypialni . No bo to jest krótsza droga i spali się mniej paliwa niż dojeżdżając do garażu objeżdżając dom. Przykre jest tylko to że ani włodarze z ramienia PO nie potrafili dokonać korekty jak i obecni PISowcy nie wykazali się większym intelektem. Raczej w tej materii nie nastąpiła dobra zmiana. Bo łatwiej było zmienić trasę na Rospudzie mającą o wiele większe odległości by ocalić jakieś żabki motylki niż zadbać o dobro swoich mieszkańców. No cóż władza nie jest dana raz na zawsze przyjdą nowe wybory i wyznaczy się nowych. Tylko myślę że wtedy nastąpi dobra zmiana i wyciągnie na wierzch jakieś przekręty. Trzy duże osiedla niezadowolonych wyborców szczerze gratuluję panie Piątkowski

G
Gość

Nie zesraj się. Tak samo ten od ul Żelaznej. Władze mają swoje priorytety. Jeszcze się nie nauczyłeś, że włodarze nie dbają o obywateli swojego miasta?

 

herbatnik ? śmierdzący chamskim wpisem.

Z
Zuźka

Obwodnica praktycznie w centrum miasta, przez duże osiedla... Brawa dla "Pomysłodawcy"!!!

H
Herbatnik
W dniu 22.03.2017 o 18:15, Gość napisał:

Kiedy magistrat zajmie się Skorupską i Daleką ?? Na obiecankach się skończyło !!!!

Nie zesraj się. Tak samo ten od ul Żelaznej. Władze mają swoje priorytety. Jeszcze się nie nauczyłeś, że włodarze nie dbają o obywateli swojego miasta?

G
Gość

Kiedy magistrat zajmie się Skorupską i Daleką ?? Na obiecankach się skończyło !!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3