Trasa niepodległości. Po zimowej przerwie prace ruszają pełną parą (zdjęcia)

(mg)
Zaawansowane prace widać m.in. w okolicy ul. św. Jerzego. Czy trasa niepodległości będzie gotowa do końca czerwca?
Zaawansowane prace widać m.in. w okolicy ul. św. Jerzego. Czy trasa niepodległości będzie gotowa do końca czerwca? Anatol Chomicz
Najbardziej zaawansowane prace widać w pobliżu ul. Wrocławskiej, a także między Hetmańską i św. Jerzego. Po zimowej przerwie roboty budowlane na trasie niepodległości ruszają pełną parą.

To fragment miejskiej obwodnicy, który powinien być gotowy już w sierpniu ubiegłego roku. Data zakończenia robót była przesuwana dwa razy, najpierw do grudnia ubiegłego troku. - Obecnie aktualny termin to połowa tego roku - mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Czy drogowcy zdążą? Właśnie ruszają prace po zimowej przerwie. W kilku miejscach trwają roboty przy murach oporowych. - Między ul. Wrocławską i Hetmańską prowadzone są prace ziemne, zaś przy ul. Popiełuszki, Hetmańskiej, Armii Krajowej - roboty brukarskie - wymienia Anna Kowalska.

Podobne prace drogowcy wykonują m.in. na ul. Zambrowskiej.

Ciągle trwają też roboty przy kanalizacji deszczowej, sieci sanitarnej i oświetleniu. W niektórych miejscach stawiane są elementy ochrony środowiska, m.in. ogrodzenia, płotki dla płazów.

W tej chwili najbardziej zaawansowane prace są między lasem Bacieczkowskim (początek trasy niepodległości) a ul. Wrocławską oraz między ul. Hetmańską i św. Jerzego.

Anna Kowalska przypomina, że są fragmenty trasy niepodległości, które już zostały oddane do użytku. Kierowcy mogą poruszać się wiaduktem w ciągu ul. Armii Krajowej, po tunelu w ciągu ul. Popiełuszki, wiaduktami na ul. Wrocławskiej, Magnoliowej i Hetmańskiej. Dla ruchu zostały też otwarte wiadukty w ciągu ul. Octowej, Transportowej, Pułaskiego.

Niewykluczone, że przed wakacjami, kierowcy będą mogli jeździć kolejnymi odcinkami miejskiej obwodnicy.

Trasa niepodległości. Termin zakończenia prac został przesunięty aż do połowy grudnia

Trasa niepodległości to 7-kilometrowy fragment miejskiej obwodnicy. Inwestycja przewiduje dwie jezdnie i po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Do tego chodniki, ścieżki rowerowe, drogi serwisowe oraz oświetlenie. Będzie też 11 dwupoziomowych skrzyżowań. Główny ruch ma iść dołem.

Trasa pozwoli ominąć centrum miasta od zachodniej strony, odciąży też wiadukt gen. Fieldorfa Nila. Problemem może być to, że obwodnica biegnie w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Ich mieszkańcy od 2017 roku muszą znosić budowę. W połowie roku okaże się, czy ruch na dwupasmówce nie będzie zbyt uciążliwy.

Zobacz także jak wyglądają prace na Zielonych Wzgórzach i Leśnej Dolinie:

Do czerwca 2019 roku Trasa Niepodległości ma być oddana do użytku. Jednak patrząc na postęp prac na Zielonych Wzgórzach, odnosi się wrażenie, że trzy miesiące to za mało na skończenie prac. (na zdj. Zielone Wzgórza)

Trasa Niepodległości w Białymstoku. Zielone Wzgórza i Leśna ...

Dwa razy więcej fotoradarów na polskich drogach. Zobacz wideo!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Skrzyżowanie z Magnoliową: totalny bałagan, kilka pomp pracuje nonstop od lutego 2018 a w dole wciąż pełno wody , czarno widzę...
d
dociekliwy
Tak to jest, jak wygrywa firma nie mająca mocy przerobowych ... ciśnie się słowo układy.
G
Gość
@gość Lato nie było deszczowe - popadało tylko kilka dni. Reszta była słoneczna i gorąca
G
Gość
późnym latem ubiegłego roku wybrałem się na niedzielną wycieczkę w okolicy budowy - rozumiem dzień święty święcić ale w kontekście goniącego terminu, pięknej pogody zastanawiał brak żżywej duszy na budowie.... widocznie "im" się nie spieszyło.... tutaj nie należy przesuwać terminów tylko skupiać się na naliczaniu kar umownych za niewywiązanie się z umowy... śmieszne jest te tłumaczenie budowlańców że lato było deszczowe, że zima śnieżna itp itd jakby ktoś nie miał świadomości że latem może padać deszcz a zimą być zimno... swoją drogą prace typu płotki dla płazów itp można z powodzeniem robić po puszczeniu ruchu samochodowego
G
Gość
Przesuwają i przesuwają. Jaki był pierwotny termin i obecny grudzień to którego roku? Oczywiście za zgodą tego , którego sami wybraliśmy. A jak rondo miast dwupoziomowego skrzyżowania na początku trasy.
A odciążyć ma tunel , a nie wiadukt Nila osobo MG.
i
idiota
Jak zwykle 13 zdjęć (dobrze, że nie 113) z czego do obejrzenia ok. 5. Reszta takie same tylko trochę aparat przesunięty w prawo lub lewo. Ale Poranny z tego słynie. Koszmar!!!
s
sukienkowy
Ale jaja! Trasa w czerwcu, chyba, że patronka czy patron, Białegostoku sprawi, że doba będzie miała 123 godziny. Nie potrafi/ To po co komu taka "opieka"?
G
Gość
Zamiast kar umownych aneksują. Jak w tym mieście może być dobrze, skoro wszystko jest źle robione. Od kilku tyg. temp jest na plusie, a dopiero teraz ruszają. Ile dostali urzędnicy kopert?
G
Gość
Jak przyjdą opady deszczu większe od tych tzw normowych to na przejazd tą trasą potrzebna będzie amfibia
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie