To fragment miejskiej obwodnicy, który powinien być gotowy już w sierpniu ubiegłego roku. Data zakończenia robót była przesuwana dwa razy, najpierw do grudnia ubiegłego troku. - Obecnie aktualny termin to połowa tego roku - mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu.
Czy drogowcy zdążą? Właśnie ruszają prace po zimowej przerwie. W kilku miejscach trwają roboty przy murach oporowych. - Między ul. Wrocławską i Hetmańską prowadzone są prace ziemne, zaś przy ul. Popiełuszki, Hetmańskiej, Armii Krajowej - roboty brukarskie - wymienia Anna Kowalska.
Podobne prace drogowcy wykonują m.in. na ul. Zambrowskiej.
Ciągle trwają też roboty przy kanalizacji deszczowej, sieci sanitarnej i oświetleniu. W niektórych miejscach stawiane są elementy ochrony środowiska, m.in. ogrodzenia, płotki dla płazów.
W tej chwili najbardziej zaawansowane prace są między lasem Bacieczkowskim (początek trasy niepodległości) a ul. Wrocławską oraz między ul. Hetmańską i św. Jerzego.
Anna Kowalska przypomina, że są fragmenty trasy niepodległości, które już zostały oddane do użytku. Kierowcy mogą poruszać się wiaduktem w ciągu ul. Armii Krajowej, po tunelu w ciągu ul. Popiełuszki, wiaduktami na ul. Wrocławskiej, Magnoliowej i Hetmańskiej. Dla ruchu zostały też otwarte wiadukty w ciągu ul. Octowej, Transportowej, Pułaskiego.
Niewykluczone, że przed wakacjami, kierowcy będą mogli jeździć kolejnymi odcinkami miejskiej obwodnicy.
Trasa niepodległości. Termin zakończenia prac został przesunięty aż do połowy grudnia
Trasa niepodległości to 7-kilometrowy fragment miejskiej obwodnicy. Inwestycja przewiduje dwie jezdnie i po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Do tego chodniki, ścieżki rowerowe, drogi serwisowe oraz oświetlenie. Będzie też 11 dwupoziomowych skrzyżowań. Główny ruch ma iść dołem.
Trasa pozwoli ominąć centrum miasta od zachodniej strony, odciąży też wiadukt gen. Fieldorfa Nila. Problemem może być to, że obwodnica biegnie w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Ich mieszkańcy od 2017 roku muszą znosić budowę. W połowie roku okaże się, czy ruch na dwupasmówce nie będzie zbyt uciążliwy.
Zobacz także jak wyglądają prace na Zielonych Wzgórzach i Leśnej Dolinie:
Dwa razy więcej fotoradarów na polskich drogach. Zobacz wideo!