Trasa Niepodległości. Można budować

Marta Gawina
Trasa niepodległości, zamiast wiaduktami, będzie częściowo przebiegała pod ziemią. W sumie będzie miała około 10 kilometrów.
Trasa niepodległości, zamiast wiaduktami, będzie częściowo przebiegała pod ziemią. W sumie będzie miała około 10 kilometrów. wizualizacja
Pozwolenie na realizację inwestycji wydał właśnie wojewoda. Rozstrzygany jest przetarg. Inwestycja nadal budzi emocje. Niektórzy już myślą o wyprowadzce, inni walczą o garaże.

Teoretycznie nie ma już przeszkód, by rozpocząć budowę trasy niepodległości. Właśnie ukazało się obwieszczenie wojewody podlaskiego, który wydał pozwolenie na realizację inwestycji.

Rozstrzygane są też przetargi na budowę, wpłynęły już oferty od zainteresowanych firm. - Obecnie w Zarządzie Dróg Miejskich trwa ich analiza - mówi Anna Kowalska z biura prasowego w magistracie. Przypomina, że budowa trasy niepodległości została podzielona na trzy etapy, do każdego z nich wpłynęło od siedmiu do dziewięciu ofert. Niewykluczone, że wkrótce poznamy wykonawców.

Przeczytaj też: Trasa Niepodległości to nowa zachodnia obwodnica Białegostoku. Podziemna (wideo, wizualizacja)Pewne są też pieniądze na tę inwestycję. Kilka dni temu w ministerstwie rozwoju została podpisana umowa na unijne dofinansowanie z programu Polska Wschodnia. Białystok otrzymał na tę trasę ponad 267 mln zł. Budowa ma się zakończyć w 2018 roku.

Koncepcja Trasy Niepodległości w 2016 roku

Nie dla wszystkich jest to dobra inwestycja. Nowa droga pobiegnie m.in. przez Leśną Dolinę i Zielone Wzgórza. Wielu mieszkańców obawia się hałasu, dużego ruchu i spalin. Pewnie dlatego pojawia się coraz więcej ogłoszeń o sprzedaży mieszkania. Tak jest choćby przy al. Niepodległości, czy Storczykowej.

Więcej o emocjach jakie budzi planowana budowa Trasy niepodległości przeczytasz w dzisiejszym papierowym wydaniu Kuriera Porannego

Trasa Niepodległości to nowa zachodnia obwodnica Białegostok...

Wideo

Komentarze 79

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tad Budowniczy
W dniu 01.12.2016 o 09:21, Maeto napisał:

Cały cywilizowany świat wydaje grube miliony aby na nowo stworzyć miasto dla ludzi, a Białystok ugrzazl 40 lat wstecz i robi miasto dla samochodów. Zacofanie, ceimnogrod, ignorancja! !!!

Jakbyś w młodości biegał po podjeżewskiej wiosce w kurzu i błocie, to też byś był zafascynowany betonem i asfaltem. Nawet tunel pieszym wybetonowali w centrum.
M
Maeto
Cały cywilizowany świat wydaje grube miliony aby na nowo stworzyć miasto dla ludzi, a Białystok ugrzazl 40 lat wstecz i robi miasto dla samochodów. Zacofanie, ceimnogrod, ignorancja! !!!
P
Pan Grzegorz

moze tu was cokolwiek zainteresuje :)

H
Herbatnik
W dniu 05.10.2016 o 16:04, Pan Grzegorz napisał:

 Miała ruszyć w tym roku. Obecnie planowany jest na wiosnę przyszłego roku.Niespodzianka powstaną dwa nowe ronda:1. daleka/słonimska/dobra/skorupska2. piasta/skorupskaNa Piasta/Skorupska rondo się przyda, obecnie bywa ciężko skręcić w lewo ze Skorupskiej w Piasta, a tymbardziej po wyasfaltowaniu całej Skorupskiej.  

 

Może i lepiej, że przebudowa odbędzie się później, bo przejazd przez Piastowską to pdk. 

 

 

Takie jak to na końcu Chrobrego, chyba najmniejsze rondo w mieście.

 

A rondo Złota/Łąkowa?

G
Gość
W dniu 05.10.2016 o 16:04, Pan Grzegorz napisał:

 Miała ruszyć w tym roku. Obecnie planowany jest na wiosnę przyszłego roku.Niespodzianka powstaną dwa nowe ronda:1. daleka/słonimska/dobra/skorupska2. piasta/skorupskaNa Piasta/Skorupska rondo się przyda, obecnie bywa ciężko skręcić w lewo ze Skorupskiej w Piasta, a tymbardziej po wyasfaltowaniu całej Skorupskiej.  

Takie jak to na końcu Chrobrego, chyba najmniejsze rondo w mieście.

P
Pan Grzegorz
W dniu 08.09.2016 o 10:38, Gość napisał:

Skorupską ludziom wreszcie zróbcie !! Kanalizację na ul Jachtowej i na wszystkich okolicznych uliczekach a nie żyją jak w średniowieczu !!  A za trasę  Niepodległości się bierzecie !!!

Miała ruszyć w tym roku. Obecnie planowany jest na wiosnę przyszłego roku.
Niespodzianka powstaną dwa nowe ronda:
1. daleka/słonimska/dobra/skorupska
2. piasta/skorupska
Na Piasta/Skorupska rondo się przyda, obecnie bywa ciężko skręcić w lewo ze Skorupskiej w Piasta, a tymbardziej po wyasfaltowaniu całej Skorupskiej. 
K
Kierownik budowy

A ja proponuję jeszcze z koparami i walcami wjechac o 6 w niedzielę to szybciej zaleją formę...

G
Gość
W dniu 01.10.2016 o 12:30, Wielki MONNER napisał:

Z podziękowaniem za układanie kabli po nocach,bo kiedy to robić???Najlepiej se przyjechać po 22 i tłuc się pod oknami z kabelkami ,rurkami,łapatami i ch...czym tam jeszcze,w międzyczasie ryja można podrzeć do Zdziśka,który pod skrzyzowaniem stoi z drugiego końca z pod Makro.Super panowie elektryki,tylko pytanko u siebie pod chałupami też tak samo???Musicie mieć straszny zapier..co z waszymi instalacjami???. mnie interesuje instalacja,kable i przeróbki po nocach i proponuje trochę zacząć myśleć,jaśniepanie z rejestracją BIA...

Ktoś tu na forum proponował żeby tą trasę budowali na 3 zmiany, żeby szybciej zrobić, to dopiero miałbyś ambaras.

W
Wielki MONNER

Z podziękowaniem za układanie kabli po nocach,bo kiedy to robić???Najlepiej se przyjechać po 22 i tłuc się pod oknami z kabelkami ,rurkami,łapatami i ch...czym tam jeszcze,w międzyczasie ryja można podrzeć do Zdziśka,który pod skrzyzowaniem stoi z drugiego końca z pod Makro.Super panowie elektryki,tylko pytanko u siebie pod chałupami też tak samo???Musicie mieć straszny zapier..co z waszymi instalacjami???. mnie interesuje instalacja,kable i przeróbki po nocach i proponuje trochę zacząć myśleć,jaśniepanie z rejestracją BIA...

G
Gość
W dniu 25.09.2016 o 22:47, Gość napisał:

 GościeNapisano dziś, 13:17Durniu to nie jest obwodnica to droga dla nas.   a i zapewne dlatego nosi nazwę: zachodnia obwodnica miasta.............a w którym miejscu i przez jakie osiedla przebiegają takie drogi 

Nie obwodnica miasta, tylko obwodnica miejska, są pewne różnice.

G
Gość
Goście

Napisano dziś, 13:17

Durniu to nie jest obwodnica to droga dla nas.

 

a i zapewne dlatego nosi nazwę: zachodnia obwodnica miasta.............a w którym miejscu i przez jakie osiedla przebiegają takie drogi

G
Gość
W dniu 25.09.2016 o 14:17, Rafał idioto napisał:

  "Obwodnice" z definicji buduje się poza miastem. "Obwodnice" w mieście wprowadzające do miasta ruch tranzytowy, w tym przeładowanych tirów po wybudowaniu i zakończeniu kilkuletniej gwarancji będą wymagały nieustających koszmarnie drogich remontów. Są bez sensu budowane w standardzie dróg ekspresowych na prędkość 120 km/h (2 x 2 pasy, zakłócony ruch lokalny odcięty i zepchnięty na drogi serwisowe, ogromne utrudnienia w komunikacji lokalnej np. piesi zmuszeni do dalekich obejść, korzystania z kładek, tuneli przy próbie przejścia przez taką drogę przecinającą miasto) podczas gdy maksymalna dopuszczalna prędkość na terenach miast wynosi 50-70 km/h, a przekroczenie na terenie miasta 100 km/h może skutkować natychmiastowym odebraniem prawa jazdy przez policję. Albo trzebaby zmienić ogólnopolskie przepisy albo wystarczy po kolei prawie wszystkim odbierać prawo jazdy  Czemu więc np. Białystok walczy o budowę "obwodnic" na terenie miasta zamiast prawdziwych obwodnic poza miastem? Pieniądze na ich budowę trafiają do urzędników z miejsca gdzie ta budowa się odbywa, a jak się szacuje np. wartość łapówek wynosi ok. 10% wartości zamówienia? Wymagane jest np. przeniesienie Urzędu Celnego z ul Octowej na peryferie Białegostoku by TIRy nie wjeżdżały do miasta, np. w okolice Choroszczy przy S8.Obwodnice wybudują tak że będzie Białystok omijać.

Pseudoobwodnice Bialostockie to hamulec dla rozwoju miasta wojewódzkiego. : niszczenie miejskiej zabudowy, trucie mieszkańców, wyłączenie dużej powierzchni z terenów inwestycyjnych,  Całkowicie zgadzam się z powyższym uzasadnieniem

R
Rafał idioto

Durniu to nie jest obwodnica to droga dla nas.

 

"Obwodnice" z definicji buduje się poza miastem. "Obwodnice" w mieście wprowadzające do miasta ruch tranzytowy, w tym przeładowanych tirów po wybudowaniu i zakończeniu kilkuletniej gwarancji będą wymagały nieustających koszmarnie drogich remontów. Są bez sensu
 
budowane w standardzie dróg ekspresowych na prędkość 120 km/h (2 x 2 pasy, zakłócony ruch lokalny odcięty i zepchnięty na drogi serwisowe, ogromne utrudnienia w komunikacji lokalnej np. piesi zmuszeni do dalekich obejść, korzystania z kładek, tuneli przy próbie przejścia przez taką drogę przecinającą miasto) podczas gdy maksymalna dopuszczalna prędkość na terenach miast wynosi 50-70 km/h, a przekroczenie na terenie miasta 100 km/h może skutkować natychmiastowym odebraniem prawa jazdy przez policję. Albo trzebaby zmienić ogólnopolskie przepisy albo wystarczy po kolei prawie wszystkim odbierać prawo jazdy 
 
Czemu więc np. Białystok walczy o budowę "obwodnic" na terenie miasta zamiast prawdziwych obwodnic poza miastem? Pieniądze na ich budowę trafiają do urzędników z miejsca gdzie ta budowa się odbywa, a jak się szacuje np. wartość łapówek wynosi ok. 10% wartości zamówienia?
 
Wymagane jest np. przeniesienie Urzędu Celnego z ul Octowej na peryferie Białegostoku by TIRy nie wjeżdżały do miasta, np. w okolice Choroszczy przy S8.

Obwodnice wybudują tak że będzie Białystok omijać.

W
WWW.I.BIALYSTOK.PL
"Obwodnice" z definicji buduje się poza miastem. "Obwodnice" w mieście wprowadzające do miasta ruch tranzytowy, w tym przeładowanych tirów po wybudowaniu i zakończeniu kilkuletniej gwarancji będą wymagały nieustających koszmarnie drogich remontów. Są bez sensu
 
budowane w standardzie dróg ekspresowych na prędkość 120 km/h (2 x 2 pasy, zakłócony ruch lokalny odcięty i zepchnięty na drogi serwisowe, ogromne utrudnienia w komunikacji lokalnej np. piesi zmuszeni do dalekich obejść, korzystania z kładek, tuneli przy próbie przejścia przez taką drogę przecinającą miasto) podczas gdy maksymalna dopuszczalna prędkość na terenach miast wynosi 50-70 km/h, a przekroczenie na terenie miasta 100 km/h może skutkować natychmiastowym odebraniem prawa jazdy przez policję. Albo trzebaby zmienić ogólnopolskie przepisy albo wystarczy po kolei prawie wszystkim odbierać prawo jazdy 
 
Czemu więc np. Białystok walczy o budowę "obwodnic" na terenie miasta zamiast prawdziwych obwodnic poza miastem? Pieniądze na ich budowę trafiają do urzędników z miejsca gdzie ta budowa się odbywa, a jak się szacuje np. wartość łapówek wynosi ok. 10% wartości zamówienia?
 
Wymagane jest np. przeniesienie Urzędu Celnego z ul Octowej na peryferie Białegostoku by TIRy nie wjeżdżały do miasta, np. w okolice Choroszczy przy S8.
 
Alternatywnym najkorzystniejszym wariantem dla środowiska jest realizacja np. kolei miejskiej i aglomeracyjnej.
 

Białystok nie ma tramwajów, nie stać nas na metro, ale mamy istniejące już tory który powinny być osiami rozwoju miasta i kręgosłupem komunikacyjnym. Urząd Miasta Białystok już w 2007 r. zamówiło opracowanie, z którego wynika zasadność uruchomienia kolei miejskiej i aglomeracyjnej a podczas eksperymentu 22 września 2014 r. skorzystało z niej ponad 1500 osób

 

Białystok nie będzie metropolią bez kolei, ponieważ sieć kolejowa jest niezależna od dróg i korków, jest bezkonkurencyjna czasowo - krótkie czasy przejazdów wobec autobusów i nawet samochodu. Także tramwaje czy trolejbusy stałyby w tych samych korkach co samochody, spowalniałyby je te sam skrzyżowania. Tylko kolej korzystająca z niezależnych torów gwarantuje przemieszczanie się ze skrajnych punktów w mieście w 10-15 minut bezkonkurencyjnym dla autobusów a nawet samochodów

 

x
xxx

taka droga nie powinna przebiegać przez środek osiedla.....i łatwo wymądrzać się tym, którzy nie mieszkają w rejonie budowy drogi.

Dodaj ogłoszenie