Trasa niepodległości jednak z wiaduktem na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z NSZ

Marta Gawina
Marta Gawina
Pierwszy etap trasy niepodległości zakłada przebudowę skrzyżowania al. Jana Pawła II z Narodowych Sił Zbrojnych. Powstanie tu wiadukt.
Pierwszy etap trasy niepodległości zakłada przebudowę skrzyżowania al. Jana Pawła II z Narodowych Sił Zbrojnych. Powstanie tu wiadukt. Materiały UM
Może ruszać budowa I etapu trasy niepodległości. To przebudowa przecięcia al. Jana Pawła II z NSZ. Powstanie tam dwupoziomowe skrzyżowanie. Odwołania przeciwników nie były skuteczne.

Zielone światło dla pierwszego fragmentu trasy niepodległości dało właśnie ministerstwo infrastruktury i budownictwa. Praktycznie w całości utrzymało w mocy zezwolenie na budowę wydane przed wojewodę, choć odwoływały się od niego organizacje, osoby prywatne, czy lokalne firmy. Zarzuty dotyczyły m.in. dojazdu do konkretnych budynków, ochrony środowiska, czy bezpieczeństwa. Skargi nie zostały uwzględnione.

- Miasto może przystąpić do przebudowy skrzyżowania Narodowych Sił Zbrojnych z Aleją Jana Pawła II. Przetarg na tę część trasy niepodległości będzie ogłoszony na przełomie kwietnia i maja - mówi Anna Kowalska z biura prasowego białostockiego magistratu.

Zobacz też: Zachodnia obwodnica miasta. Trasa Niepodległości będzie liczyła 10 km (wizualizacje)

To właściwie początek zachodniej obwodnicy miasta. Całkowicie zostanie przybudowane skrzyżowanie al. JP II i NSZ. - Planowana jest rozbudowa do układu dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z chodnikami i ścieżką rowerową oraz infrastrukturą techniczną - wylicza Anna Kowalska.

Skrzyżowanie ma być dwupoziomowe. Powstanie wiadukt nad ul. Narodowych Sił Zbrojnych, w ciągu al Jana Pawła II. - Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na III/IV kwartał tego roku. Szacunkowy koszt - 49 mln zł - dodaje Anna Kowalska. Dodaje, że miasto będzie ubiegało się o dofinansowanie ze środków unijnych.

Europejskie wsparcie udało się już zdobyć na dwa pozostałe fragmenty trasy niepodległości. Ich budowa już trwa. Chodzi o al. Niepodległości i al. Paderewskiego. Intensywne roboty prowadzone są na osiedlach Starosielce, Zielone Wzgórza, leśna Dolina, czy Nowe Miasto. Szczególnie odczuwają to kierowcy i okoliczni mieszkańcy. Od kilku tygodni obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. Wiele skrzyżowań i fragmentów ulic jest zamkniętych. Inaczej jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej.

Zobacz koniecznie: Trasa Niepodległości to nowa zachodnia obwodnica Białegostoku. Podziemna (wideo, wizualizacja)

Takie utrudnienia potrwają rok. Budowa al. Niepodległości i al. Paderewskiego ma zakończyć się jesienią przyszłego roku. Trasy te pozwolą ominąć centrum miasta od zachodniej strony.

Białystok. Aleja Paderewskiego zablokowana

Zachodnia obwodnica Białegostoku z odwołaniem, ale niezagroż...

Wideo

Materiał oryginalny:

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

P
Przegrałeś zakład

Do panzar01

Właśnie straciłeś to o czym pisałeś...

Ja po żadnej obwodnicy nie jeżdżę bo samochodu nie mam

Narta!!!

Ps.To jak twoje dwie nerki,noga i ucho???

J
Jasnowidz

W związku z artykułem Fatum pani Gawiny.

Szanowna Pani jestme mieszkanńcem TBS i mieszkam w iokolicy Makro-Agata meble ,skrzyżownie NSZ-Jp II.

I teraz tak:

Przypominam.W lesie bacieczkowskim,leżą pomordowani Białostoczanie.Za zkłócenie spoczynku pomordowanym fatum to dopiero będzie po wylaniu asfaltu i puszczenie ruchu.

Jak się mieszka przy drodze szybkiego ruchu,cztery pasy w jedna cztery w drugą?

Proszę se przyjść i pomieszkać.Agata Meble,łomot hałas do 22,Makro łomot przez cały tydzień.Tłuczenie się po nocach wózkami widłowym i rozładunki tira Fresh logistik po 2 w nocy,do tego,ładowanie akumulatórów w tirach czy czego tam z przerwami przez całą noc.Tiry do rozładunku,grzejemy się przez całą noc,palimy motory przez całą noc i dbamy o środowisko.

Do p.Truskolaskiego:Szanowny Panie w środowisku pracy poziomem występowalnego hałasu to inspekcja pracy się zajmuje a nie Ochrona Środowiska.

W związku z pomiarem hałasu,który będzie przeprowadzany w 2018,czekam na wyniki,gdyż panie prezydent wszelkie normy hałasu w tym rejonie są przekroczone,tak w dzień jak i w nocy.

Z poważaniem 

Mieszkaniec Miasta

p
panzar01
W dniu 24.04.2017 o 22:19, Gość napisał:

Jak budowano te bloki to brano pod uwagę tą inwestycję, stąd było pozostawione miejsce na tą trasę, nie ma co udawać że nikt nie wiedział co tam będzie budowane. Duża obwodnica jest w planach budowy S19, już mieszkańcy gmin przyległych buntują się że nie chcą żeby szła przez ich miejscowości. Jak przyłączą Krupniki i Porosły do Białegostoku to znowu ta obwodnica będzie szła przez miasto. Porównywanie Zambrowa do Białegostoku to chyba nie najlepszy pomysł.

Niech większość tych durni i idiotów co psioczą na nowe drogi w cholerę wyjeżdża z kraju do jukej itd... może w tedy w kraju zostaną sami mądrzy ludzie. Ile można czekać i się użerać z durnotą, TE DROGI SĄ POTRZEBNE!!!!!!!! Ile dała północna obwodnica? Przecież ta droga jest oblegana niemiłosiernie i jest przeciążona a w mieście w dużym stopniu spadł ruch, a mimo iż jest przeciążona to jest i tak w cholerę szybciej gdziekolwiek dojechać i założę się o dwie nerki nogę i ucho że te padalce co psioczą na rozwój dróg jeżdżą po obwodówce za każdym razem jak mogą....

H
Herbatnik
W dniu 26.04.2017 o 23:35, Gość napisał:

NIECH WSZYSCY WYZDYCHAJA CO SIE CIESZA Z TEJ DROGI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

I vice versa

G
Gość

NIECH WSZYSCY WYZDYCHAJA CO SIE CIESZA Z TEJ DROGI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

G
Gość
W dniu 25.04.2017 o 08:13, Gość napisał:

Była w planach ale na pewno nie w takim kształcie.Wtedy byli rozsądni ludzie, o budowie autostrad przez miasto nikt nie myślał.

 

bo teraz ma byc drogo,

dlaczego? to chyba kazdy wie

H
Herbatnik
W dniu 25.04.2017 o 08:13, Gość napisał:

Była w planach ale na pewno nie w takim kształcie.Wtedy byli rozsądni ludzie, o budowie autostrad przez miasto nikt nie myślał.

Oświeć mnie tylko na której autostradzie występują sygnalizacje świetlne, wyjazdy z lewej strony i wysepki autobusowe. Bo słyszałem tylko o buspasie na odcinku M2 w Anglii

G
Gość
W dniu 25.04.2017 o 08:13, Gość napisał:

Była w planach ale na pewno nie w takim kształcie.Wtedy byli rozsądni ludzie, o budowie autostrad przez miasto nikt nie myślał.

 

I nie było wtedy TIRów, tylko samochody ciężarowe typu Jelcz czy Star. Ruch towarów odbywał się koleją

G
Gość
W dniu 25.04.2017 o 07:46, Gość napisał:

I uważasz że czyja to wina skoro w planach była od -nastu albo -dziesięciu lat ? Swoją drogą jakże kulturalna i merytoryczna wypowiedź, aż miło czytać takie dyskusje.

 

Była w planach ale na pewno nie w takim kształcie.

Wtedy byli rozsądni ludzie, o budowie autostrad przez miasto nikt nie myślał.

G
Gość
W dniu 25.04.2017 o 07:15, Mk napisał:

BURAKU. WIEKOSZOSC MIESZKANCOW TYCH OSIEDLI NIE WIEDZIALA NAWET O TEJ DRODZE. SPADAJ NA WIOSKE DO SWOJEJ DACZY I MILCZ JAK MASZ TAKIE GLUPOTY PIER...LIC!

 

I uważasz że czyja to wina skoro w planach była od -nastu albo -dziesięciu lat ? Swoją drogą jakże kulturalna i merytoryczna wypowiedź, aż miło czytać takie dyskusje.

M
Mk

BURAKU. WIEKOSZOSC MIESZKANCOW TYCH OSIEDLI NIE WIEDZIALA NAWET O TEJ DRODZE. SPADAJ NA WIOSKE DO SWOJEJ DACZY I MILCZ JAK MASZ TAKIE GLUPOTY PIER...LIC!

M
Mk
W dniu 24.04.2017 o 20:54, J napisał:

Jak ci się nie podoba to kup mieszkanie w innym miejscu-osiedlu. Nie trzeba było kupować tam mieszkan i nikt bloków by nie stawiał. A że byli chętni "frajerzy" to spółdzielnie budowały. Polska mentalność - najpierw kupię a później jakoś to będzie, może zmienia lokalizację jak trochę poplacze.

G
Gość
W dniu 24.04.2017 o 18:55, Tommy napisał:

Do MJ - Dawno tak beznadziejnej wypowiedzi nie czytałem. A co to ma do rzeczy, że ulica w tym miejscu była planowana 20 albo więcej lat wstecz? Nie słyszałeś, że plany i strategie też się aktualizuje, w zależności od sytuacji? Dla ciebie nie ma znaczenia to, że kiedy za Gierka albo wcześniej planowano w tym miejscu ulice, to na terenie dzisiejszej Leśnej Doliny, Zielonych Wzgórz albo Nowego Miasta pasły się stada krów? Jeśli przez ten czas na tych terenach pobudowano osiedla mieszkaniowe, gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi, to taka strategia / plan już dawno powinien zostać zaktualizowany. Rozumiem, że na terenie miasta muszą iść ulice, ale planowanie OBWODNICY DLA TIRÓW i tranzytu przez te osiedla to nic innego jak K-U-R-I-O-Z-U-M  (o zgrozo, rymuje się nawet z "rozum" he he). Takie rzeczy to tylko w Biełymstoku, tak jak ktoś tu zauważył, obwodnice z prawdziwego zdarzenia ma Zambrów, Ostrów Mazowiecka, a wkrótce Łomża. Nie mówiąc o Lublinie, Rzeszowie, Gdańsku i innych miastach. Fundusze unijne powoli się kończą, a Białystok przespał swoją szansę na prawdziwą obwodnicę. Współczuję mieszkańcom Białegostoku nietrafionych decyzji władz miasta w tym zakresie, a zwłaszcza mieszkańcom tych osiedli, przez które będzie biegła ta tranzytowa droga. Pozdrawiam z Warszawy Ex-mieszkaniec Białegostoku.  

 

100% racji.

Ale nawiedzonych trudno przekonać że to nie będzie obwodnica tylko tranzyt ciężarówek przez środek dużych osiedli mieszkaniowych.

G
Gość
W dniu 24.04.2017 o 18:55, Tommy napisał:

 Pozdrawiam z Warszawy Ex-mieszkaniec Białegostoku.  

 

Człowieku ! Do szkoły ! Z Warszawy możesz pozdrowić Bielsk , Grajewo , czy inne wypierdowo .  

G
Gość
W dniu 24.04.2017 o 18:55, Tommy napisał:

Do MJ - Dawno tak beznadziejnej wypowiedzi nie czytałem. A co to ma do rzeczy, że ulica w tym miejscu była planowana 20 albo więcej lat wstecz? Nie słyszałeś, że plany i strategie też się aktualizuje, w zależności od sytuacji? Dla ciebie nie ma znaczenia to, że kiedy za Gierka albo wcześniej planowano w tym miejscu ulice, to na terenie dzisiejszej Leśnej Doliny, Zielonych Wzgórz albo Nowego Miasta pasły się stada krów? Jeśli przez ten czas na tych terenach pobudowano osiedla mieszkaniowe, gdzie mieszka kilkadziesiąt tysięcy ludzi, to taka strategia / plan już dawno powinien zostać zaktualizowany. Rozumiem, że na terenie miasta muszą iść ulice, ale planowanie OBWODNICY DLA TIRÓW i tranzytu przez te osiedla to nic innego jak K-U-R-I-O-Z-U-M  (o zgrozo, rymuje się nawet z "rozum" he he). Takie rzeczy to tylko w Biełymstoku, tak jak ktoś tu zauważył, obwodnice z prawdziwego zdarzenia ma Zambrów, Ostrów Mazowiecka, a wkrótce Łomża. Nie mówiąc o Lublinie, Rzeszowie, Gdańsku i innych miastach. Fundusze unijne powoli się kończą, a Białystok przespał swoją szansę na prawdziwą obwodnicę. Współczuję mieszkańcom Białegostoku nietrafionych decyzji władz miasta w tym zakresie, a zwłaszcza mieszkańcom tych osiedli, przez które będzie biegła ta tranzytowa droga. Pozdrawiam z Warszawy Ex-mieszkaniec Białegostoku.  

Jak budowano te bloki to brano pod uwagę tą inwestycję, stąd było pozostawione miejsce na tą trasę, nie ma co udawać że nikt nie wiedział co tam będzie budowane. Duża obwodnica jest w planach budowy S19, już mieszkańcy gmin przyległych buntują się że nie chcą żeby szła przez ich miejscowości. Jak przyłączą Krupniki i Porosły do Białegostoku to znowu ta obwodnica będzie szła przez miasto. Porównywanie Zambrowa do Białegostoku to chyba nie najlepszy pomysł.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3