Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa niepodległości jednak z wiaduktem na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z NSZ

Marta Gawina
Marta Gawina
Pierwszy etap trasy niepodległości zakłada przebudowę skrzyżowania al. Jana Pawła II z Narodowych Sił Zbrojnych. Powstanie tu wiadukt.
Pierwszy etap trasy niepodległości zakłada przebudowę skrzyżowania al. Jana Pawła II z Narodowych Sił Zbrojnych. Powstanie tu wiadukt. Materiały UM
Może ruszać budowa I etapu trasy niepodległości. To przebudowa przecięcia al. Jana Pawła II z NSZ. Powstanie tam dwupoziomowe skrzyżowanie. Odwołania przeciwników nie były skuteczne.

Zielone światło dla pierwszego fragmentu trasy niepodległości dało właśnie ministerstwo infrastruktury i budownictwa. Praktycznie w całości utrzymało w mocy zezwolenie na budowę wydane przed wojewodę, choć odwoływały się od niego organizacje, osoby prywatne, czy lokalne firmy. Zarzuty dotyczyły m.in. dojazdu do konkretnych budynków, ochrony środowiska, czy bezpieczeństwa. Skargi nie zostały uwzględnione.

- Miasto może przystąpić do przebudowy skrzyżowania Narodowych Sił Zbrojnych z Aleją Jana Pawła II. Przetarg na tę część trasy niepodległości będzie ogłoszony na przełomie kwietnia i maja - mówi Anna Kowalska z biura prasowego białostockiego magistratu.

Zobacz też: Zachodnia obwodnica miasta. Trasa Niepodległości będzie liczyła 10 km (wizualizacje)

To właściwie początek zachodniej obwodnicy miasta. Całkowicie zostanie przybudowane skrzyżowanie al. JP II i NSZ. - Planowana jest rozbudowa do układu dwie jezdnie po dwa pasy ruchu wraz z chodnikami i ścieżką rowerową oraz infrastrukturą techniczną - wylicza Anna Kowalska.

Skrzyżowanie ma być dwupoziomowe. Powstanie wiadukt nad ul. Narodowych Sił Zbrojnych, w ciągu al Jana Pawła II. - Rozpoczęcie inwestycji planowane jest na III/IV kwartał tego roku. Szacunkowy koszt - 49 mln zł - dodaje Anna Kowalska. Dodaje, że miasto będzie ubiegało się o dofinansowanie ze środków unijnych.

Europejskie wsparcie udało się już zdobyć na dwa pozostałe fragmenty trasy niepodległości. Ich budowa już trwa. Chodzi o al. Niepodległości i al. Paderewskiego. Intensywne roboty prowadzone są na osiedlach Starosielce, Zielone Wzgórza, leśna Dolina, czy Nowe Miasto. Szczególnie odczuwają to kierowcy i okoliczni mieszkańcy. Od kilku tygodni obowiązuje zmieniona organizacja ruchu. Wiele skrzyżowań i fragmentów ulic jest zamkniętych. Inaczej jeżdżą autobusy komunikacji miejskiej.

Takie utrudnienia potrwają rok. Budowa al. Niepodległości i al. Paderewskiego ma zakończyć się jesienią przyszłego roku. Trasy te pozwolą ominąć centrum miasta od zachodniej strony.

Białystok. Aleja Paderewskiego zablokowana

Niezadowolenie mieszkańców - to jeden z argumentów, który został przywołany w odwołaniu od decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Odwołanie złożyła jedna z organizacji ekologicznych. Tak wyglądała koncepcja Trasy Niepodległości w 2013 roku. Wizualizację przygotowała firma ARCHIVIS.pl

Zachodnia obwodnica Białegostoku z odwołaniem, ale niezagroż...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny