https://poranny.pl
reklama

Trasa Niepodległości i ul. Ciołkowskiego powstaną do października 2018 roku. Umowa podpisana

(adek) na podst. bialystok.pl
Trasa Niepodległości i ul. Ciołkowskiego w Białymstoku powstaną do października 2018 roku. Umowa podpisana
Trasa Niepodległości i ul. Ciołkowskiego w Białymstoku powstaną do października 2018 roku. Umowa podpisana fot. UM Białystok
Miasto Białystok podpisało umowę z wykonawcą odpowiedzialnym za wybudowanie Trasy Niepodległości i ul. Ciołkowskiego

- W czwartek została podpisana umowa z firmą Budimex S.A. na budowę II i III etapu Trasy Niepodległości oraz ul. Ciołkowskiego - mówi Kamila Busłowska z Departamentu Komunikacji Społecznej białostockiego magistratu.

Przeczytaj też: Zachodnia obwodnica Białegostoku z emocjami. Mieszkańcy jeszcze wierzą

Wartość podpisanych umów na roboty budowlane (wraz z kosztami dotyczącymi infrastruktury niedrogowej) wynosi ok. 451,5 mln zł. Obydwie inwestycje zostały dofinansowywane z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014 - 2020. Wsparcie ze środków Unii Europejskiej to 347,2 mln zł.

- Dzięki tym inwestycjom zdecydowanie łatwiej będzie mieszkańcom poruszać się pomiędzy poszczególnymi osiedlami naszego miasta - mówi prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski. – Odciążony zostanie tunel im. gen. Fieldorfa „Nila”. Przebudowa ulicy Ciołkowskiego poprawi także dostęp do terenów inwestycyjnych w mieście. Oba przedsięwzięcia wpłyną korzystnie na rozwój działalności gospodarczej na terenie Białegostoku.

Zobacz również: Powstanie Trasa Niepodległości i przebudowa Ciołkowskiego w Białymstoku. 350 mln zł dofinansowania

Przyszła Trasa Niepodległości połączy południową część Białegostoku i obszaru funkcjonalnego miasta z siecią dróg krajowych. Trasę utworzą: Aleja Niepodległości i Aleja Paderewskiego. Zmiany pozwolą także na szybki i komfortowy objazd centrum Białegostoku od zachodniej strony.

Kolejną inwestycją, także z unijnym wsparciem, jest drugi etap przebudowy ulicy K. Ciołkowskiego. Chodzi o odcinek o długości ponad 4 km - od skrzyżowania z ulicą A. Mickiewicza do ul. Gen. N. Sulika. Powstaną tam drogi dla rowerów i ekrany akustyczne. Planowane są również dwa wiadukty oraz most nad rzeką Białą.

quiz

Stan Wojenny w Polsce. Co wiesz o jego dziejach? Rozwiąż historyczny test

1/15

Czas trwania stanu wojennego w Polsce to:


Zakończenie prac na obu inwestycjach planowane jest na wrzesień/październik 2018 roku.

Koncepcja Trasy Niepodległości w 2016 roku

Komentarze 62

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 21:24, Gość napisał:

Już Ci pisze, Plażowa - Elewatorska, trasa generalska 15-20min, miastem 30-40 i w zależności od opcji 14-17 świateł.Odległość od 9 do 11km

Przecież napisałem że wiem ile czasu zajmuje, widzę przejazd po GPS. No i rozumiem że jest to pewnie uzależnione od wielu czynników. Ciekawe jak by wyglądał czas przejazdu tej trasy , Ciołkowskiego i przez Nowe Miasto, Składową i od strony Starosielc.

p
piotr
Ludzie swiadomie kupili mieszkania przy wylocie na warszawe bloki sloneczne tarasy droga pare metrow okien i jest ok co wy nato wiesniaki
g
gosc

uwazam, ze poza oczywista dla mnie proba sankcjonowania wylaczania miasta z ruchu miedzynarodowego (GDAKA bedzie miala frajde -bo teraz bedzie miala argument zeby nie bodowac PRAWDZIWYCH obwodnic dla Białegosotku)  - to jest dramatyczne cofani emiasta w rozwoju:

 

Gdfyz, o ile dobrze pamietam:

 -Ciolowskiego-droga carska z 1898- 1899

maczka -droga z lat 1920-22

- pseudo obwodnica przez bloki mieszkaniowe na Starosielcach (niewyobrazalny skandal) to koncepcja z lat 1955 lub 56.

 

Sadze ze to  jest cofanie miasta o sukcesywnie:  110/ 100/ 60 lat.

 

W mojej ocenie to juz nie jest do akceptacji spolecznej.

 

g
gosc

czy to ma zwiazek II???

I tylko jeszcze jedno - dla uswiadomienia sobie grozy sytuacji -fragment tekstu:

Ukraińcy a szokujący "polski postulat" wyłącz. Białegostoku z głów. V Carphatia

 

"W zwiażku z pojawieniem sie na stronie "Wschodnik.pl. Nowiny z Ukrainy" szokującej informacji o zaproponowaniu Ukraincom przez stronę polską podpisania deklaracji, ktora w praktyce oznaczalaby wylączenie Bialegosotoku z głownej trasy Via Carphatia poprosilem  przyjaciól Ukrainskich o zweryfikowanie tej informacji. Niestety infrmacja ta została potwierdzona poprzez nadesłany mi tekst oryginalny, poniżej:

 

«Укравтодор ознакомился с проектом декларации(Вторая Ланьцутская декларация, - Ред.), которую предложила польская сторона к подписанию во время конференции, и не выявил никаких возражений по реализации проекта развития маршрута Via Carpathia. Основной маршрут Via Carpathia, согласно проекту декларации, соединяет Гдыню / Гданьск - Варшаву - Люблин - Жешув - Прешов - Кошице - Мишкольц - Дебрецен - Орадя - Лугож - Калафате / Констанцу - Софию / Свиленград - Салоники - Стамбул. Украинские же автодороги присоединены к этому маршруту, как сопутствующие. То есть от главного маршрута должно быть три разветвления, два из которых будут завершаться в Украине», - сообщили в пресс-службе."

g
gosc

czy to ma związek? Już w maju (19 V) podawałem,że "polska strona" sądowala miedzynarodowo mozliwośc braku budowy S 19 -wyłaczenia Białegostoktu z Via Carpatia. 

 

Tymczasem dnia 2 listopada 2016 roku pojawil się się w mediach krajowych jeden z pierwszych sygnałów potwierdzajacych ten zabójczy i oczywiscie niezgodny z prawodlowo rozumianym polskim interesem narodowym trend.

 

Miejmy nadzieje, iż zastana natychmiast podjęte powazne starania o wycofanie się Ministerstwa Infrastrukuty i Budownictwa z tego wybitnie godzacego w prawidłowo rozumiany polski interes narodowy planu. To chyba niemozliwe zeby polski rzad az tak wylaczał z sieci transportowej trzystutysieczne polskie miasto- jedyny duzy osrodek polskosci na polnocnym-wschodzie. Podany powyzej artykul zas chyba nalezy odczytyuwac jako jakas prowokacjeczy zart? 

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 19:53, Gość napisał:

W pół godziny to ja bym to pieszo przeszedł, a ty piszesz że samochodem. Cały Białystok w godzinach szczytu, przez centrum to miniej zajmie przejazd niż pół godziny. to jest tylko z 15 km. od tablicy to tablicy. I nie spieraj się bo widzę to na codzień ile czasu zajmuje ludziom przejazd przez miasto. A obwodówką z Grabówki do np. Antoniuk, to jest 10 min. i pewnie drugie tyle na ZW.

Już Ci pisze, Plażowa - Elewatorska, trasa generalska 15-20min, miastem 30-40 i w zależności od opcji 14-17 świateł.
Odległość od 9 do 11km
G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 19:53, Gość napisał:

W pół godziny to ja bym to pieszo przeszedł, a ty piszesz że samochodem. Cały Białystok w godzinach szczytu, przez centrum to miniej zajmie przejazd niż pół godziny. to jest tylko z 15 km. od tablicy to tablicy. I nie spieraj się bo widzę to na codzień ile czasu zajmuje ludziom przejazd przez miasto. A obwodówką z Grabówki do np. Antoniuk, to jest 10 min. i pewnie drugie tyle na ZW.


Już Ci pisze, Plażowa - Elewatorska, trasa generalska 15-20min, miastem 30-40 i w zależności od opcji 14-17 świateł.
G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 19:12, Gość napisał:

Cale szczescie, ze decyduja plany budowy drog za komuny. Jestem szczesliwszy.

Planowali niedawno i oddali do użytku nową drogę od obwodnicy Augustowa do obwodnicy Olecka , aby ułatwić dojazd m.inn. dla pracowników do budowanej w Suwałkach Fabryki Mebli dla 1000 (tysiąca ) zatrudnionych.

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 10:41, Mateusz napisał:

Spójrzmy rozsądnie. Jestem mieszkańcem Zielonych Wzgórz, a kolegę mam w Grabówce. Chcąc do niego dojechać wjeżdżam na Sikorskiego, potem 3-go maja, Berlinga, Świętokrzyska i jestem na obwodówce. Łatwo policzyć: 11 sygnalizacji świetlnych, czas dojazdu do samej obwodówki w godzinach szczytu to ok. 30 min (zgodnie z przepisami :)) Gdy wreszcie powstanie ta droga wjeżdżam na Wrocławską i jestem na obwodówce:) Jeżeli ktoś twierdzi, że ta droga nie usprawni poruszania się po mieście po prostu chyba nigdy nie jeździł samochodem i dlatego mimo bliskości mojego bloku zgadzam się na tę inwestycje. Trochę pocierpimy przy budowie, ale biorąc pod uwagę efekt końcowy jestem gotów to przecierpieć, Na Zielonych mieszkam już prawie 20 lat i od zawsze wiedziałem, że ta droga tam będzie:)

W pół godziny to ja bym to pieszo przeszedł, a ty piszesz że samochodem. Cały Białystok w godzinach szczytu, przez centrum to miniej zajmie przejazd niż pół godziny. to jest tylko z 15 km. od tablicy to tablicy. I nie spieraj się bo widzę to na codzień ile czasu zajmuje ludziom przejazd przez miasto. A obwodówką z Grabówki do np. Antoniuk, to jest 10 min. i pewnie drugie tyle na ZW.

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 17:29, aspirant barowy napisał:

Jasne, co sto metrów światła a za dziesięć lat płacz, że wywalono kasę na uliczkę zamiast zrobić prawdziwą arterię.Tym, którzy wprowadzili się do miasta w ostatnich latach powiem, ze gdy budowano tunel Fieldorfa, to też byli tacy specjaliści, którzy upierali się, że i tak jest za duży, że przeszacowany. Po paru latach trzeba było dodać jeszcze jeden pas.Na szczęście to nie Wy decydujecie.

Cale szczescie, ze decyduja plany budowy drog za komuny. Jestem szczesliwszy.

G
Gosc
A ile bedzie smogu po wybudowaniu trasy niepodleglosci ? Normalne miasta wyprowadzaja ruch tirow z miasta, a u nas odwrotnie - wprowadza sie do miasta wsrod blokow. Dla tych co mysla krotkofalowo to super - lepszy przejazd przez miasto ( chociaz mi sie dojazd do centrum wydluzyl o 15 minut przez wchechobecne, zle wyregulowane swiatla i mozna na niezly ciag czerwonych trafic ) ale dlugofalowo moze pojawic sie za jakis czas smog jak to bywa w Krakowie. Tam tez wlodarze mysleli krotkofalowo.
Jak juz ktos napisal trasa jest przeszacowana. Po co tyle skrzyzowan bezkolizyjnych gora - dol ?? Sciezki rowerowe wsrod spalin ?? Dziekuje wole pojechac do puszczy i pojezdzic po lesie. Tak byla ta droga 50 lat temu w planach, ale wezmy pod uwage ruch i ilosc samochodow 50 lat temu i teraz ? Niedoporownania. Juz mamy getta na Wysockiego z ekranami i na Piasta teraz pora na kolejne osiedla. Dziwie sie mieszkancom ze tak slabo protestuja. Zamiast przeniesc urzad celny z Octowej na peryferia to wola tiry do miasta wprowadzac. Zamiast mniejszej drogi tylko dla osobowek to wymysli estakady gora - dol. Ehhh
H
Herbatnik
W dniu 25.11.2016 o 14:19, Gość napisał:

bo największym problemem tej ulicy jest to, że ktoś ją hucznie nazwał obwodnicą - a to zwykła ulica wielopasmowa. Taka sama jaką jest Trasa Generalska, taka sama jak chociażby odcinek Kaczorowskiego i Legionowej. Swoja drogą przez centrum Wiednia przebiega autostrada i dla mieszkańców jest to oczywista oczywistość - a w Białymstoku nazwali obwodnicą to się ludzie obsrali i teraz krzyczą. Na szczęście droga i tak i tak powstanie - bez względu na to kto rządzi - bo jest po prostu potrzebna.

 

Czy na odcinku Kaczorowskiego i Legionowej jest podniesione ograniczenie do 70? Czy na normalnej obwodnicy powinna być sygnalizacja świetlna? Jeśli wszyscy twierdzą, że notorycznie są łamane przepisy prędkości to czemu nie widzę co 5 metrów policji na tym odcinku?

a
aspirant barowy
W dniu 25.11.2016 o 15:19, Gość napisał:

Proponuje dodatkowych 5 skrzyzowan bezkolizyjnych i 10 tuneli dla ludzi wychodzacymi z psami. Droga moze ma sens ale jest przeszacowana, przekalkulowana etc. 

Jasne, co sto metrów światła a za dziesięć lat płacz, że wywalono kasę na uliczkę zamiast zrobić prawdziwą arterię.

Tym, którzy wprowadzili się do miasta w ostatnich latach powiem, ze gdy budowano tunel Fieldorfa, to też byli tacy specjaliści, którzy upierali się, że i tak jest za duży, że przeszacowany. Po paru latach trzeba było dodać jeszcze jeden pas.

Na szczęście to nie Wy decydujecie.

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 14:45, aspirant barowy napisał:

Niektórym i to za mało, dla nich to autostrada.Być może z perspektywy kogoś kto do pekaesu szedł piechotą polną drogą to wygląda jak autostrada z amerykańskiego filmu.Z nimi nie ma dyskusji.

Proponuje dodatkowych 5 skrzyzowan bezkolizyjnych i 10 tuneli dla ludzi wychodzacymi z psami. Droga moze ma sens ale jest przeszacowana, przekalkulowana etc. 

A autostrade w Wiedniu budowali parenascie lat temu i ciezko przerzucic ruch poza miasto. Czy my mamy powtarzac bledy europejskich miast sprzed 40lat? Chyba nie, nalezy sie na nich uczyc. A jak ma byc tak samo to poprowadzmy S8 przez Pilsudskiego i Sienkiewicza, zeby bylo JAK NA ZACHODZIE. 

G
Gość

Zbędna inwestycja.

Miejmy nadzieję, że powstanie.

a
aspirant barowy
W dniu 25.11.2016 o 14:19, Gość napisał:

bo największym problemem tej ulicy jest to, że ktoś ją hucznie nazwał obwodnicą - a to zwykła ulica wielopasmowa.

Niektórym i to za mało, dla nich to autostrada.

Być może z perspektywy kogoś kto do pekaesu szedł piechotą polną drogą to wygląda jak autostrada z amerykańskiego filmu.

Z nimi nie ma dyskusji.

G
Gość

bo największym problemem tej ulicy jest to, że ktoś ją hucznie nazwał obwodnicą - a to zwykła ulica wielopasmowa. Taka sama jaką jest Trasa Generalska, taka sama jak chociażby odcinek Kaczorowskiego i Legionowej. Swoja drogą przez centrum Wiednia przebiega autostrada i dla mieszkańców jest to oczywista oczywistość - a w Białymstoku nazwali obwodnicą to się ludzie obsrali i teraz krzyczą. Na szczęście droga i tak i tak powstanie - bez względu na to kto rządzi - bo jest po prostu potrzebna.

P
Pan Grzegorz
W dniu 25.11.2016 o 07:53, obser napisał:

niecały rok wystarczy na taką inwestycję?????

jak będą robić 3 - 4 zmiany przez 7 dni w tygodniu to spokojnie się wyrobią :)

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 12:24, elo melo napisał:

Za 30 lat, ta cała ŚRÓDMIEJSKA obwodnica ma służyć tylko dla ruchu pojazdów do 12t. Pamiętaj że jest projekt wielkiej obwodnicy Białegostoku, która ma być częścią s19. Co prawda nie wierzę w tą drogę, ale w ciągu 30 lat, wiele się może zmienić. Jeśli jednak miałaby powstać, żaden tranzyt nie będzie mógł się odbywać na terenie miasta. Pozdro

Faktycznie, ta trasa potrzebna jest jak zadna inna, bo przeciez KORKI KORKI W MIESCIE. Te droge buduje sie jedynie dla pokazania ludziom, ze cos sie robi, a nasi mieszkancy uwielbiaja jak buduja autostrady w obrebie miasta. Poza tym, wyjedzcie z tej wsi do innego miasta (nawet Lublin) i zobaczycie co ta sa korki.

 

Nie, ze generalizuje, droga moze powstac ale nie w obecnym ksztalcie. To jest marnotrawienie publicznych pieniedzy, ale co tam dla nas, jestesmy bogatym miastem. Przynajmniej austorada powstanie. Pozdro

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 12:28, Ula napisał:

Moje kondolencje dla mieszkańców bloków w pobliżu trasy.

Masz rację... mieszkam na os Zawady ponad kilometr od trasy Generalskiej i wcześniej była cisza.Obecnie cały hałas unosi się nad ekranami i umila życie.

e
elo melo
W dniu 25.11.2016 o 08:18, Gość napisał:

jak jest przewidziany ruch samochodow ciezarowych to jest to obwodnicaczyli przyznales racje ze sa to plany wiekowe a od tego czasu duuuuuuuuzo sie zmienilo.takie cos powino powstac w okolicach Choroszczy

 

ale słyszałeś/aś o wielkiej obwodnicy Białegostoku? radzę się zapoznać z planami s19, a to co tu teraz budują, to tylko śródmiejska obwodnica, która za kilka/naście lat, ma nie mieć nic wspólnego z tranzytem

U
Ula

Moje kondolencje dla mieszkańców bloków w pobliżu trasy.

e
elo melo
W dniu 25.11.2016 o 10:15, BUDUJMYdrogi napisał:

Droga moglaby powstac ale nie w tym ksztalcie. Przeciez to jest skandal, ze na tak krotkim kawalku znajduje sie od groma skrzyzowan bezkolizyjnych.  Poza tym porownanie budowy drog w miastach USA do obecnych trendow w Europie Zachodniej zalatuje duza niewiedza. W USA wszedzie (tak jak u ruskich) trzeba dojechac samochodem i nalezy wybudowac nawet po 8 pasow, aby moj dupowlaz dojechal. Na zachodzie planuje sie inaczej, ale skad nasi mieszkancy maja wiedziec :) U nas nigdy nie mysli sie do przodu tylko na tu i teraz. Za 30lat bedzie kombinowanie jak zrewatylizowac te okolice. Choc to jak wspomnialem to nie problem obecnych mieszkancow jak i rzadzacych :)

Za 30 lat, ta cała ŚRÓDMIEJSKA obwodnica ma służyć tylko dla ruchu pojazdów do 12t. Pamiętaj że jest projekt wielkiej obwodnicy Białegostoku, która ma być częścią s19. Co prawda nie wierzę w tą drogę, ale w ciągu 30 lat, wiele się może zmienić. Jeśli jednak miałaby powstać, żaden tranzyt nie będzie mógł się odbywać na terenie miasta. Pozdro

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 10:41, Mateusz napisał:

Spójrzmy rozsądnie. Jestem mieszkańcem Zielonych Wzgórz, a kolegę mam w Grabówce. Chcąc do niego dojechać wjeżdżam na Sikorskiego, potem 3-go maja, Berlinga, Świętokrzyska i jestem na obwodówce. Łatwo policzyć: 11 sygnalizacji świetlnych, czas dojazdu do samej obwodówki w godzinach szczytu to ok. 30 min (zgodnie z przepisami :)) Gdy wreszcie powstanie ta droga wjeżdżam na Wrocławską i jestem na obwodówce:) Jeżeli ktoś twierdzi, że ta droga nie usprawni poruszania się po mieście po prostu chyba nigdy nie jeździł samochodem i dlatego mimo bliskości mojego bloku zgadzam się na tę inwestycje. Trochę pocierpimy przy budowie, ale biorąc pod uwagę efekt końcowy jestem gotów to przecierpieć, Na Zielonych mieszkam już prawie 20 lat i od zawsze wiedziałem, że ta droga tam będzie:)

Ta obwodnica to degradacja terenu przyobwodnicowowego i sprowadzenie chorób komunikacyjnych na mieszkańców  - to przekleństwo odczują nie tylko obecne pokolenie , ale i nasze dzieci i wnuki.

G
Gość
W dniu 25.11.2016 o 10:41, Mateusz napisał:

Spójrzmy rozsądnie. Jestem mieszkańcem Zielonych Wzgórz, a kolegę mam w Grabówce. Chcąc do niego dojechać wjeżdżam na Sikorskiego, potem 3-go maja, Berlinga, Świętokrzyska i jestem na obwodówce. Łatwo policzyć: 11 sygnalizacji świetlnych, czas dojazdu do samej obwodówki w godzinach szczytu to ok. 30 min (zgodnie z przepisami :)) Gdy wreszcie powstanie ta droga wjeżdżam na Wrocławską i jestem na obwodówce:) Jeżeli ktoś twierdzi, że ta droga nie usprawni poruszania się po mieście po prostu chyba nigdy nie jeździł samochodem i dlatego mimo bliskości mojego bloku zgadzam się na tę inwestycje. Trochę pocierpimy przy budowie, ale biorąc pod uwagę efekt końcowy jestem gotów to przecierpieć, Na Zielonych mieszkam już prawie 20 lat i od zawsze wiedziałem, że ta droga tam będzie:)

 

"... Zaraz pojawi się zgraja opłacanych trolli co to niby mieszkają na osiedlach gdzie ma przebiegać autostrada przez środek miasta i będą wypisywać farmazony jak to z utęsknieniem czekali na to kuriozum i jak to fajnie budować wg planów sprzed 50 lat..."

 

Trafiony - zatopiony.

Ale gość miał wyczucie z tymi trollami w rodzaju "Mateuszów".

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny