Trasa Niepodległosci budzi emocje. Protest właścicieli garaży

Marta Gawina
Marta Gawina
O tym, że garaże przy al. Niepodległości trzeba będzie wyburzyć, ich właściciele, m.in. Jan Skrzyniarz (od prawej) Bogusław Samborski i Eugeniusz Osipiuk, dowiedzieli się niedawno
O tym, że garaże przy al. Niepodległości trzeba będzie wyburzyć, ich właściciele, m.in. Jan Skrzyniarz (od prawej) Bogusław Samborski i Eugeniusz Osipiuk, dowiedzieli się niedawno Anatol Chomicz
Żeby wybudować drogę, trzeba wyburzyć około 60 garaży. Tak przewiduje projekt Trasy Niepodległości. Właściciele nie zgadzają się na to. Chcą przesunąć ulicę. A problemów z nową trasą jest więcej

Chociaż budowa jest w planach od 40 lat, ciągle budzi wielkie emocje. Trasa Niepodległości ma bowiem przebiegać w pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych. Wśród ich mieszkańców trudno znaleźć gorących zwolenników zachodniej wewnętrznej obwodnicy miasta. Ludzie obawiają się hałasu, utrudnionego dojazdu do szkół czy przedszkoli albo utraty nieruchomości.

W gronie tych ostatnich znaleźli się właściciele garaży przy al. Niepodległości. Chodzi o budynki w okolicach ul. Magnoliowej w kierunku ul. Wrocławskiej. Wyburzonych ma tu zostać ok. 60 garaży. - Dowiedzieliśmy się o tym niedawno na zebraniu w spółdzielni. Wcześniej nikt nas nie informował - mówi Bogusław Samborski, jeden z właścicieli.

- Nie jesteśmy przeciwnikami tej drogi. Ale niech nie burzą garaży. Wystarczy przesunąć planowaną trasę kilka metrów - podkreśla Jan Skrzyniarz. Jego zdaniem skorzystają na tym także mieszkańcy bloków, które znajdują się po tej samej stronie co garaże. - Póki budowa jeszcze nie ruszyła, zmiany są możliwe - podkreślają właściciele garaży. Byli już w tej sprawie u wiceprezydenta miasta. Usłyszeli, że miasto zastanowi się nad korektami.

Ma liczyć 10 km. Pozwoli ominąć centrum miasta od zachodu. Będzie rozpoczynać się od skrzyżowania ul. Narodowych Sił Zbrojnych z al. Jana Pawła II i biec do ul. Wiadukt przy wyjeździe na Kleosin.

Zaplanowano 11 dwupoziomowych skrzyżowań i nowy tunel pod torami dzielącymi miasto. W najbliższych dniach zostaną otwarte oferty na budowę trasy.

- Projektant został zobowiązany do ponownego przeanalizowania układu drogowego w tym miejscu - potwierdza Katarzyna Ramotowska z magistratu. Dodaje, że proponowane zmiany wiązałyby się m.in. z likwidacją miejsc parkingowych przy al. Niepodległości nr 5, 7, 11 i ul. Lawendowej nr 79, 81, czy brakiem dojazdu do budynków przy Lawendowej nr 79 i 77a. - Ponowna analiza potwierdza, iż został wybrany najbardziej optymalny wariant budowy - twierdzi przedstawicielka magistratu.

Wiadomo, że w sprawie drogi władze będą jeszcze z mieszkańcami rozmawiać. - Planujemy takie spotkanie - mówi Jerzy Cywoniuk, prezes Słonecznego Stoku. Dodaje, że właściciele garaży w razie rozbiórki budynków, odszkodowanie dostaną. Nie jest też wykluczone, że w przyszłości zostaną wybudowane nowe garaże.

Wideo

Komentarze 40

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

a po co?

b
bob budowniczy

Zburzyć garaże.

G
Gość

no tak...........nie ma to jak dobra zmiana. Tylko dla kogo???????????????

p
popis
W dniu 11.08.2016 o 22:03, boo napisał:

Droga była planowana jako obwodnica. Wtedy okalała miasto. Dziś przebiega przez środek mieszkalnego osiedla. Tuż obok szkoły.Skoro zmieniła się zabudowa terenu, to rozmiar drogi także powinien ulec zmianie.​Po jednej stronie ulicy są trawniki,po drugiej garaże. Garaże nalezy zbuzyć, a trawniki zachować? A skoro garaże przeszkadzają, to dlaczego knajpa nie?​zresztą poprzedni projekt zachowywał garaże ..........skąd więc ta zmiana??????????/

Skąd ta zmiana???????

Nieważne. Ważne ,że to Dobra Zmiana!!!!!!!!!!!!!!!!!!

G
Gość
W dniu 10.08.2016 o 21:58, gość napisał:

Nie przesadzaj z tymi sześcioma, zrobią buspasy i zostanie tylko 4.

Wyjedzie Franek z Jankiem i zostaną 2. Zap.... 40 km/godz zablokują lewy pas, za 4 km będą skręcać w lewo. Codzienny widok. Jakże typowy dla tego grajdołka.

W najbliższą niedzielę w Zwierzyńcu będą wymieniali łby na nowe. Bierzcie tylko spoza Podlasia, najlepiej spoza Polski. W żadnym wypadku z okolic powyższej inwestycji, podobnie z ok. Księżyna. Od kilku lat chcą wybudować kawałek dużej obwodnicy Białegostoku. Tej dla tirów. Kilka wariantów przzzebiegu. Każdy oprotestowany kilkakrotnie. Albo przecina łąkę, zasłania widok, za blisko...za daleko.....

G
Gość

Dokladnie ruch tranzytowy logicznie myslace miasta wyprowadzaja z miast a nie odwrotnie.

G
Gość
W dniu 10.08.2016 o 22:27, gość napisał:

Droga od samego początku by ła planowana jako obwodnica, nie jako droga osiedlowa, bo tego osiedla jeszcze tam nie było i nie wiem czy było w planie., ale jak już zbudowali to osiedle to było wiadomo że będzie obwodnica i można było nie kupować tam mieszkanie, a np. postawić dom w Klepaczach.To że droga była w innej skali to chyba normalna rzecz, był w tamtych czasach mniejszy ruch samochodowy, ale czas idzie do przodu, ludzie chcą mieć samochody, nawet po  2-3 w rodzinie i trzeba pomyśleć o lepszej przepustowości ulic. A spychanie drogi do Krupnik czy Klepacz, takie bardzo typowe , wszędzie tylko nie u nas I po tem taki płacz jak z telefonami komórkowymi, najpierw blokują budowę anten, a później pretensje że nie ma zasięgu.

Wasilków ma obwodnice, Zambrów, Ostrów Maz. Augustów, Suwałki, Bargłów, Szczuczyn,( miejscowe Władze działające prospołecznie o to zadbały ), a Wladze Białegostoku zamiast wyprowadzić tranzyt tirów poza granice miasta WPROWADZA w osiedlowe ulice ze wszystkimi konsekwencjami  dla zdrowia i życia mieszkańców. oraz blokowania przestrzeni inwestycyjnej. . Fatalny błąd !

g
gość
W dniu 10.08.2016 o 20:00, Magda napisał:

Tak droga byla planowana, wszyscy o tej drodze wiedzieli co maja bloki przy Alei Niepodległosci, w tym Ja, ale napisze poraz kolejny choc i tak do wielu nie dotrze. Ta droga byla planowana w mniejszej SKALI niz zaplanowano obecnie. To miala byc maks czteropasmowka bez estakad gora -dol ulatwiajaca przejazd z jednego punktu miasta do drugiego, a nie ruch tranzytowy tirow. I o to mieszkancy blokow maja pretensje. Nie ze ta droga powstanie, ale o jej skale i rozmach. Jak juz ktos pisal zmniejszyc nalezaloby jej skale wlasnie do planow sprzed 40 lat, wtedy bylo to rozwiazanie akceptowalne przez osiedle. Ale coz pewnie nikt z wlodarzy przy tej drodze mieszkac nie bedzie. Niestety. Tylko na odcinku przy moim bloku planowane sa 3 estakady gora dol czyli ruch dzien i noc na ogromna skale. Przez osiedle mieszkaniowe.Do samej drogi nikt pretensji nie ma jest na planach od lat, ale nikt z mieszkajacych tu ludzi nie sadzil ze to bedzie az tak wygladac. Zwlaszcza ze na planach sprzed lat wyglada tak jak pisze.Wciskac na sile cos co sie w danym miejscu nie miesci ?Po prostu ta droga jest za duza , w porownaniu do miejsca w ktorym ma byc. A chyba nie chodzi naszym wlodarzom, zeby ludzie z klatek wychodzili wprost na ta super hiper obwodnice ?? Chociaz nie pewnie o to chodzi .

Droga od samego początku by ła planowana jako obwodnica, nie jako droga osiedlowa, bo tego osiedla jeszcze tam nie było i nie wiem czy było w planie., ale jak już zbudowali to osiedle to było wiadomo że będzie obwodnica i można było nie kupować tam mieszkanie, a np. postawić dom w Klepaczach.

To że droga była w innej skali to chyba normalna rzecz, był w tamtych czasach mniejszy ruch samochodowy, ale czas idzie do przodu, ludzie chcą mieć samochody, nawet po  2-3 w rodzinie i trzeba pomyśleć o lepszej przepustowości ulic. 

A spychanie drogi do Krupnik czy Klepacz, takie bardzo typowe , wszędzie tylko nie u nas I po tem taki płacz jak z telefonami komórkowymi, najpierw blokują budowę anten, a później pretensje że nie ma zasięgu.

g
gość

 

Wymagane jest np. przeniesienie Urzędu Celnego z ul Octowej na peryferie Białegostoku by TIRy nie wjeżdżały do miasta, np. w okolice Choroszczy przy S8.

 

Tirów z miasta nie zlikwidujesz. Trzeba by było zlikwidować większość biedronek z centrum, a i wiele innych sklepów wielkogabarytowych do których jest dostarczany towar. Powinny powstawać firmy takie jak BTD (Białostocki Transport Drobnicowy), nie wiem czy jeszcze istnieje bo z Łysek ich chyba przegonili, gdzie towar był przeładowywany z tirów na mniejsze dostawczaki i dostarczany do sklepów. Po za tym jest w mieście wiele firm do których jeżdżą samochody ciężarowe.

g
gość
W dniu 10.08.2016 o 13:29, Katon Młodszy napisał:

Gdy spojrzymy na mapę Białegostoku i okolic od razu widać że ta trasa winna biec za przez Krupniki i Klepacze wzdłuż ulicy Wodociągowej. Dlaczego zatem tamtędy nie biegnie? Wystarczy dowiedzieć się jakie osobistości tam mieszkają i sobie tego nie życzą i już będziecie wiedzieli. A to że sześciopasmówka będzie biec przez środek Zielonych Wzgórz, Leśnej Doliny i innych osiedli mieszkalnych... to blokowiska w których mieszkają zwykli ludzie. Kto by się nimi przejmował...

Nie przesadzaj z tymi sześcioma, zrobią buspasy i zostanie tylko 4.

G
Gość
W dniu 10.08.2016 o 18:55, Adamovitz napisał:

"Drogi" Gościu, akurat lewactwo wyborczej i tvnu napewno mnie nie trenowało także nie trafiłe/aś, ta droga jest dla mieszkańców miasta czyli dla LUDZI, jeśli tu mieszkasz to także dla Ciebie. Zawsze będzie ktoś niezadowolony, tyle że w tym wypadku droga była planowana od dawna. O ile żale LUDZI miszkających w pobliżu mogę zrozumieć to jakieś garaże??? Przsuwać drogę pod okna bloków bo garaże???

W Polsce panuje absolutny zamęt jeśli chodzi rozumienie pojęć "prawica" i "lewica". Za prawicowców uważają się gamonie o brunatno - czerwonych proletariackich poglądach , natomiast za lewicowców gamonie o całkowicie czerwonych.
Prawdziwa prawica nie ma czasu na myślenie o swojej "prawicowości" bo zap.... od rana do wieczora żeby z podatków utrzymać nierobów na państwowych posadach i dość pracę dla proletariackiej młodzieży która myśli że prawicowcem to się jest kiedy da się kopa w tyłek np dla Araba lub dewianta seksualnego.
M
Magda
W dniu 10.08.2016 o 18:55, Adamovitz napisał:

"Drogi" Gościu, akurat lewactwo wyborczej i tvnu napewno mnie nie trenowało także nie trafiłe/aś, ta droga jest dla mieszkańców miasta czyli dla LUDZI, jeśli tu mieszkasz to także dla Ciebie. Zawsze będzie ktoś niezadowolony, tyle że w tym wypadku droga była planowana od dawna. O ile żale LUDZI miszkających w pobliżu mogę zrozumieć to jakieś garaże??? Przsuwać drogę pod okna bloków bo garaże???


Tak droga byla planowana, wszyscy o tej drodze wiedzieli co maja bloki przy Alei Niepodległosci, w tym Ja, ale napisze poraz kolejny choc i tak do wielu nie dotrze. Ta droga byla planowana w mniejszej SKALI niz zaplanowano obecnie. To miala byc maks czteropasmowka bez estakad gora -dol ulatwiajaca przejazd z jednego punktu miasta do drugiego, a nie ruch tranzytowy tirow. I o to mieszkancy blokow maja pretensje. Nie ze ta droga powstanie, ale o jej skale i rozmach. Jak juz ktos pisal zmniejszyc nalezaloby jej skale wlasnie do planow sprzed 40 lat, wtedy bylo to rozwiazanie akceptowalne przez osiedle. Ale coz pewnie nikt z wlodarzy przy tej drodze mieszkac nie bedzie. Niestety. Tylko na odcinku przy moim bloku planowane sa 3 estakady gora dol czyli ruch dzien i noc na ogromna skale. Przez osiedle mieszkaniowe.
Do samej drogi nikt pretensji nie ma jest na planach od lat, ale nikt z mieszkajacych tu ludzi nie sadzil ze to bedzie az tak wygladac. Zwlaszcza ze na planach sprzed lat wyglada tak jak pisze.
Wciskac na sile cos co sie w danym miejscu nie miesci ?
Rozumiem i wlascicieli garazy ( dzieki nim jest wiecej miejsc parkingowych , ktorych na osiedlu brakujei blokow gdzie moga zlikwidowac miejsca parkingowe. I jedne i drugie rozwiazanie jest zle. Bo to juz nie chodzi o to ze te garaze zlikwiduja , tylmo ze o tyle samochodow z likwidowanych garazy dojdzie na parkingi na ktorych juz miejsc nie ma.
I nie ni3 jestem wlascicielka garazu ;)
Po prostu ta droga jest za duza , w porownaniu do miejsca w ktorym ma byc. A chyba nie chodzi naszym wlodarzom, zeby ludzie z klatek wychodzili wprost na ta super hiper obwodnice ?? Chociaz nie pewnie o to chodzi .
A
Adamovitz

"Drogi" Gościu, akurat lewactwo wyborczej i tvnu napewno mnie nie trenowało także nie trafiłe/aś, ta droga jest dla mieszkańców miasta czyli dla LUDZI, jeśli tu mieszkasz to także dla Ciebie. Zawsze będzie ktoś niezadowolony, tyle że w tym wypadku droga była planowana od dawna. O ile żale LUDZI miszkających w pobliżu mogę zrozumieć to jakieś garaże??? Przsuwać drogę pod okna bloków bo garaże???

G
Gość
W dniu 10.08.2016 o 18:14, PHLOX Arsa napisał:

Id.i- o .t o skąd dokąd maja jeździć te mityczne TIRY?Z Choroszczy do Zabłudowa i z powrotem?Jaką drogą dziś jeżdżą te wymyślone przez k,r.e.,t,,yn..ów mityczne TIR-y?Nawet na nogi nie masz co się leczyć, szkoda czasu lekarzy

arogant - autor wpisu , to i taki znawca mapy dróg . A mapa?- z czym to się je ??

G
Gość

Wytresowany Adamowitz przez gazetę Wyborczą i TVN - mieszkańcy sie nie liczą . Liczy się myślenie PO-władzy mimo ,że chore. W miejsce planowanej za komuny ulicy Chorzy wciskają autostradę dla kilkunastu tys samochodów ciężarowych na całodobową jazdę.

 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3