Trasa generalska w Białymstoku. Korki i kilkaset kolizji rocznie. Kierowcy czekają na węzeł Porosły [ZDJĘCIA]

(mg)
Trasa generalska z problemami Wojciech Wojtkielewicz
Korki najczęściej tworzą się na wjeździe od strony Warszawy i przy zjeździe na Augustów. Nie brakuje też kolizji. Tylko w tym roku było ich aż 369. To największe bolączki trasy generalskiej, czyli fragmentu miejskiej obwodnicy.

Nad trasą generalską wisi fatum. Choć to wygodna szeroka droga, ciągle są problemy. Może warto się nimi zainteresować – zaalarmował nas jeden z Czytelników.

– Z Warszawy jedzie się 1 h 40 minut, a kolejne 30 minut czeka się do skrętu w lewo na obwodnicę. Kolejnym trudnym miejscem jest zjazd na Augustów gdzie niemal codziennie ostatnio jest wypadek – dodaje inny z kierowców.

Takie bolączki teoretycznie mogą dziwić, bo trasa generalska, czyli ul. generałów: Kleeberga, Maczka, Andersa, Sosabowskiego i Sulika to dwujezdniowy fragment miejskiej obwodnicy. Kierowcy mają do dyspozycji prawie na całej długości dwa pasy ruchu w każdą stronę.

Wypadek na Kleeberga. Samochód osobowy wbił się w naczepę TIR-a. Trasa generalska zakorkowana [ZDJĘCIA, WIDEO]

Ul. Kleeberga. Wypadki TIR-ów to prawdziwa plaga. Ma się tam...

Prawie na całej, bo ciągle nieprzebudowane jest ok. 800 metrów ul. Kleeberga tuż na wjeździe od strony Warszawy. Wybawieniem dla kierowców ma być węzeł Porosły, czyli połączenie trasy z S8. Inwestycja powoli rusza.

Trasa generalska w Białymstoku do poprawki. Przez zjazd na Augustów (zdjęcia)

– W tej chwili prowadzone są roboty związane z przygotowaniem terenu pod inwestycję oraz odhumusowywaniem terenu pod drogę dojazdową. Roboty prowadzone są poza istniejącym pasem drogowym i nie mają wpływu na tworzące się korki na wjeździe od strony Warszawy – podkreśla Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Korek na trasie generalskiej. Zablokowany wyjazd na Augustów...

I dodaje, że przyczyną korków, podobnie jak w przypadku wyjazdu na Augustów - jest raczej duża liczba pojazdów. – Dlatego właśnie miasto podjęło się budowy węzła Porosły, by udrożnić przepływ samochodów na tej trasie – podkreśla Anna Kowalska.

Węzeł Porosły ma powstać w ciągu dwóch lat. I raczej nie wpłynie na poprawę warunków jazdy w stronę Augustowa. Tutaj trzeba czekać na zewnętrzną obwodnicę Białegostoku, która może przejąć cały ciężki ruch tranzytowy. Chodzi o odcinek S19 z Sochoń przez Dobrzyniewo do Choroszczy. Według planów trasa ma być gotowa do 2023 roku. Na razie kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość i pogodzić się choćby z obecnością tirów.

Kolizja na ul. Andersa. Zderzenie motocykla i osobówki. Utrudnienia i korek w kierunku ul. Maczka [ZDJĘCIA]

Wiele do życzenia pozostawia też kwestia bezpieczeństwa. Tylko w tym roku na trasie generalskiej było 12 wypadków, w których na szczęście nikt nie zginął, za to 14 osób zostało rannych.

Wypadek na ul. Kleeberga. TIR wywrócił się na wiadukcie. 21 ...

Plagą są kolizje. – W tym roku odnotowaliśmy 369 kolizji drogowych. Nie jest to mało. Natomiast proszę pamiętać, że każda droga jest bezpieczna, jeżeli kierowcy jadą zgodnie z przepisami. Nie ma co ukrywać. Na tej trasie niektórzy kierowcy pozwalają sobie odrobinę za mocno nacisnąć na pedał gazu – przypomina Tomasz Krupa, rzecznik podlaskiej policji.

Dodaje, że najbardziej newralgicznym skrzyżowaniem jest skrzyżowanie z al. 1000-lecia Państwa Polskiego. Doszło tu do 1 wypadku i blisko 40 kolizji.

Wypadek na gen. Maczka. Samochód osobowy zderzył się z motoc...

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
W dniu 26.11.2018 o 23:40, empy napisał:

a ty rozumiesz co powklejałeś? ten przepis mówi że możesz jechać więcej niż 60 pod warunkiem że masz ludzi na pace. nie wiem gdzie to znalazłeś

A słyszałeś o takim czymś jak Osinobus?

G
Gość
W dniu 27.11.2018 o 14:42, nfo napisał:

A teraz przyszła kolej na ciebie:jak chcesz na tym forum zaistnieć to miej odwagę podpisać się pod swoją wypowiedzią, pisanie jako gość to nic innego jak tchórzostwo, chcesz oceniać innych a sam się nawet nickiemboisz podpisać.

Nie rozumiem. Kolej na mnie? O co chodzi? Skoro napisałem, to zaistniałem. Co ma podpisanie się jakimś nickiem do tchórzostwa? Zluzuj majty koleś, bo nabawisz się choroby jąder i będziesz cienko piszczał.

n
nfo
W dniu 27.11.2018 o 11:57, Gość napisał:

Przecież większość niestety nie pojmuje go, a jego wpisy są  czarną magią, którą zazdrośnie trzyma w tajemnicy i nie chce podzielić się w sposób przystępny z użytkownikami forum. Może to rodzina kosmitki? Też mądra inaczej.

 

A teraz przyszła kolej na ciebie:

jak chcesz na tym forum zaistnieć to miej odwagę podpisać się pod swoją wypowiedzią, pisanie jako gość to nic innego jak tchórzostwo, chcesz oceniać innych a sam się nawet nickiem

boisz podpisać.

n
nfo
W dniu 26.11.2018 o 23:40, empy napisał:

a ty rozumiesz co powklejałeś? ten przepis mówi że możesz jechać więcej niż 60 pod warunkiem że masz ludzi na pace. nie wiem gdzie to znalazłeś

 

Jeszcze raz to samo, poprawiam te ogonki,

niech inni przeczytają i mnie oświecą z czego wynika twoje twierdzenie że jak ciężarowy ma ludzi na pace to może śmigać szybciej niż pozostałe, bo w Ustawie napisano że go ten znak nie dotyczy (podwyższenie w terenie zabudowanym):

 

Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych:

 

§27 ust 3.

Znak B-33, określający dopuszczalną prędkość większą niż 60 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym (Dziennik Ustaw Nr 170 — 10906 — Poz. 1393) , dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem:

1) pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne, o którym mowa w art. 20 ust. 5 ustawy,

2) pojazdu z urządzeniem wystającym do przodu więcej niż 1,5 m od siedzenia kierującego, o którym mowa w art. 20 ust. 6 pkt 2 ustawy,

3) pojazdu holującego pojazd silnikowy, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 ustawy,

4) motocykla, którym przewozi si´ dziecko w wieku do lat 7, o którym mowa w art. 20 ust. 6 pkt 3 ustawy,

5) samochodu ciężarowego przewożącego osoby poza kabiną kierowcy, o którym mowa w art. 63 ust. 2 pkt 4 ustawy.

n
nfo
W dniu 27.11.2018 o 08:10, aspirant barowy napisał:

Forumowy idi9oto, prędkość mniejsza niż dla osobówek obowiązuje WSZĘDZIE.Na terenie zabudowanym, w całej Europie dla ciężarowych obowiązuje 50km/godz, bez polskich wynalazków, że w nocy można 60.Nawet na autostradach, ciężarowe powyżej 3,5 tony, mają najczęściej ograniczenie do 80 km/godz, poza takimi przodującymi krajami jak Bułgaria i Rumunia ale to zrozumiałe, chodzi o tirówki, które muszą być szybkie. Forumowy idi9ioto, wiesz skąd te ograniczenia?Stąd, że tak jak nie zatrzymasz pociągu na dystansie 100 metrów, tak nie zatrzymasz 10 tonowego TIRa na dystansie potrzebnym dla 2 tonowego Mercedesa. W końcu idź do lekarza albo zmień go.

 

A kilka postów wyżej napisałem:

 

 

Przed było nawet 90 km/h poza obszarem zabudowanym.

Teraz te 70 tylko dla auto osobowych, ciężarówek nie dotyczy to podwyższenie i mogą jechać tylko 50 bo to w obszarze zabudowanym.

I co się dziwić że wypadki, tylko się taka pojawi co jedzie tam te przepisowe 50 km/h i od razu wypadek...

... piszę o tej 50 dla ciężarowych po raz n-ty i dalej wszyscy głupa rżną że tego nie widzą

 

 

Napisałem że żaden kierowca samochodu ciężarowego do tego ograniczenia się nie stosuje,

nie wiem co w tym wpisie może być niezrozumiałego. Jeżeli to takie ważne dla bezpieczeństwa to dlaczego Policja nie reaguje. Tołkuję jak krowie na miedzy, żeby nawet aspirant barowy to zrozumiał...

G
Gość
W dniu 27.11.2018 o 08:10, aspirant barowy napisał:

Forumowy idi9oto, prędkość mniejsza niż dla osobówek obowiązuje WSZĘDZIE.Na terenie zabudowanym, w całej Europie dla ciężarowych obowiązuje 50km/godz, bez polskich wynalazków, że w nocy można 60.Nawet na autostradach, ciężarowe powyżej 3,5 tony, mają najczęściej ograniczenie do 80 km/godz, poza takimi przodującymi krajami jak Bułgaria i Rumunia ale to zrozumiałe, chodzi o tirówki, które muszą być szybkie. Forumowy idi9ioto, wiesz skąd te ograniczenia?Stąd, że tak jak nie zatrzymasz pociągu na dystansie 100 metrów, tak nie zatrzymasz 10 tonowego TIRa na dystansie potrzebnym dla 2 tonowego Mercedesa. W końcu idź do lekarza albo zmień go.

Przecież większość niestety nie pojmuje go, a jego wpisy są  czarną magią, którą zazdrośnie trzyma w tajemnicy i nie chce podzielić się w sposób przystępny z użytkownikami forum. Może to rodzina kosmitki? Też mądra inaczej.

a
aspirant barowy
W dniu 26.11.2018 o 16:05, nfo napisał:

Przed było nawet 90 km/h poza obszarem zabudowanym.Teraz te 70 tylko dla auto osobowych, ciężarówek nie dotyczy to podwyższenie i mogą jechać tylko 50 bo to w obszarze zabudowanym.I co się dziwić że wypadki, tylko się taka pojawi co jedzie tam te przepisowe 50 km/h i od razu wypadek...... piszę o tej 50 dla ciężarowych po raz n-ty i dalej wszyscy głupa rżną że tego nie widzą

Forumowy idi9oto, prędkość mniejsza niż dla osobówek obowiązuje WSZĘDZIE.

Na terenie zabudowanym, w całej Europie dla ciężarowych obowiązuje 50km/godz, bez polskich wynalazków, że w nocy można 60.

Nawet na autostradach, ciężarowe powyżej 3,5 tony, mają najczęściej ograniczenie do 80 km/godz, poza takimi przodującymi krajami jak Bułgaria i Rumunia ale to zrozumiałe, chodzi o tirówki, które muszą być szybkie.

 

Forumowy idi9ioto, wiesz skąd te ograniczenia?

Stąd, że tak jak nie zatrzymasz pociągu na dystansie 100 metrów, tak nie zatrzymasz 10 tonowego TIRa na dystansie potrzebnym dla 2 tonowego Mercedesa.

 

W końcu idź do lekarza albo zmień go.

B
Bi

Co do zjazdu na Augustów to też gratulacje projektu, bo jadący z Świętokrzyskiej próbując włączyć się do ruchu przyczyniają się mimo woli do wyżej wymienionego korku. A że wszyscy jadą prawym pasem to włączyć się nie jest łatwo

B
Bi

Co do zjazdu na Augustów to też gratulacje projektu, bo jadący z Świętokrzyskiej próbując włączyć się do ruchu przyczyniają się mimo woli do wyżej wymienionego korku. A że wszyscy jadą prawym pasem to włączyć się nie jest łatwo

e
empy
W dniu 26.11.2018 o 23:29, nfo napisał:

Nie mogę wklejać linków więc Ctrl+C Ctrl+V z wymienionej wyżej Ustawy: Nic nie zmieniałem stąd problemy z polskimi ogonkami w tekścieZwróć uwagę że nie dotyczy to samochodów ciężarowych tylko do 3.5t.Te 60 to dzisiaj aktualne tylko w godzinach 23-5.Jakieś dodatkowe pytania?

a ty rozumiesz co powklejałeś? 

ten przepis mówi że możesz jechać więcej niż 60 pod warunkiem że masz ludzi na pace. 

nie wiem gdzie to znalazłeś

n
nfo
W dniu 26.11.2018 o 22:48, empy napisał:

sam to napisałeś?

 

Nie mogę wklejać linków więc Ctrl+C Ctrl+V z wymienionej wyżej Ustawy:

 

 

§27 ust 3. Znak B-33, okreÊlajàcy dopuszczalnà pr´dkoÊç wi´kszà ni˝ 60 km/h, umieszczony na obszarze zabudoDziennik Ustaw Nr 170 — 10906 — Poz. 1393 wanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ci´˝arowego o dopuszczalnej masie ca∏- kowitej nieprzekraczajàcej 3,5 t, z wyjàtkiem:

1) pojazdu przewo˝àcego materia∏y niebezpieczne, o którym mowa w art. 20 ust. 5 ustawy,

2) pojazdu z urzàdzeniem wystajàcym do przodu wi´- cej ni˝ 1,5 m od siedzenia kierujàcego, o którym mowa w art. 20 ust. 6 pkt 2 ustawy,

3) pojazdu holujàcego pojazd silnikowy, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1 ustawy,

4) motocykla, którym przewozi si´ dziecko w wieku do lat 7, o którym mowa w art. 20 ust. 6 pkt 3 ustawy,

5) samochodu ci´˝arowego przewo˝àcego osoby poza kabinà kierowcy, o którym mowa w art. 63 ust. 2 pkt 4 ustawy.

 

 

Nic nie zmieniałem stąd problemy z polskimi ogonkami w tekście

Zwróć uwagę że nie dotyczy to samochodów ciężarowych tylko do 3.5t.

Te 60 to dzisiaj aktualne tylko w godzinach 23-5.

Jakieś dodatkowe pytania?

a
aaa

Ciekawym zagadnieniem naukowym jest wiadukt w Porosłach. Dla kogo go wybudowano wtapiając tyle pieniędzy ? Marnotrawstwo środków. Widział tam ktoś kiedyś przechodzącego człowieka ?

e
empy
W dniu 26.11.2018 o 18:28, nfo napisał:

Poważnie ? §27 ust 3. Rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych stanowi, że znak B-33, określający dopuszczalną prędkość większą niż 50 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t.Oznacza to, że podwyższenie prędkości na obszarze zabudowanym nie dotyczy samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, a także zespołów pojazdów, czyli np. samochodu osobowego ciągnącego przyczepę.

sam to napisałeś?

P
Paweł

Jeśli chodzi o skręt w lewo na Augustów,to jakiś mądry projektant puścił tam jeden pas do skrętu w lewo , a dwa prosto. Ciekawe kto tam tak często jeździ prosto. Wystarczy zlikwidować sygnalizator, który nie daje możliwości skrętu w lewo z dwóch pasów i na pewno trochę to ułatwi życie nam wszystkim.

R
Ra

Po pierwsze powinno być ograniczenie 100km/H po drugie wszędobylscy nieoznakowani powinni przestać wystawiać mandaty za jazdę lewym pasem! Te 70km/H i policja na dorzynki puszczona powoduję blokowanie prawego pasu co daję o sobie znać w miejscach takich jak zjazd na Augustów! A od strony Warszawy światła na ulicy Elewatorskiej i powinno się odkorkować!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3