Trasa generalska. Będzie łatwiejszy wyjazd na Augustów? Miasto wprowadza zmiany na rondzie Putry. Zmiany także na ul. Cieszyńskiej

(mg)
Trasa generalska i rondo Krzysztofa Putry. Od piątku zmienia się tu organizacja ruchu
Trasa generalska i rondo Krzysztofa Putry. Od piątku zmienia się tu organizacja ruchu Wojciech Wojtkielewicz
To od lat czarny punkt na trasie generalskiej. Teraz kierowcom ma być lżej. Od piątku 5 lipca zmienia się organizacja ruchu na rondzie Krzysztofa Putry na wyjeździe do Augustowa. Skręt w lewo będzie możliwy z dwóch pasów ruchu, a nie jak dotychczas z jednego. Kierowców czekają też zmiany na ul. Cieszyńskiej.

O problemach na trasie generalskiej pisaliśmy już wiele razy. Prawie codziennie ciągnie się tu sznur samochodów od skrętu z Dziesięcin, a czasem aż od osiedla TBS. Korek najczęściej powodują tiry jadące tranzytem przez Białystok w kierunku Augustowa.Ten skręt w lewo to wąskie gardło. Nagle z trzech pasów robi się jeden.

Od piątku 5 lipca miasto wprowadza tu nową organizację ruchu na rondzie marszałka Krzysztofa Putry. Z ul. gen. Maczka na ul. Tysiąclecia Państwa Polskiego w kierunku Augustowa skręt w lewo będzie możliwy z dwóch pasów ruchu, a nie jak dotychczas z jednego.

- Zmiana ta ma usprawnić przejazd pojazdów i wpłynąć na zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego na skrzyżowaniu oraz na ulicy Gen. St. Maczka - informuje Eliza Bilewicz-Roszkowska z białostockiego magistratu.

Trasa generalska w Białymstoku. Korki i kilkaset kolizji rocznie. Kierowcy czekają na węzeł Porosły [ZDJĘCIA]

Kierowców czekają też poważne zmiany w centrum miasta, a konkretnie na ul. Cieszyńskiej.

Od piątku 5 lipca na odcinku od skrzyżowania z ul. gen. Bema do skrzyżowania z ul. Młynową wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Ruch pojazdów w kierunku od ulicy Młynowej do ul. Bema będzie możliwy ul. św. Anny, która biegnie równolegle do ul. Cieszyńskiej.

- Zmiana organizacji ruchu w tym miejscu poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu Bema i Cieszyńskiej, w szczególności bezpieczeństwo pieszych. Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego zwiększy jednocześnie liczbę ogólnodostępnych miejsc parkingowych - podkreśla przedstawicielka białostockiego magistratu.

Zobacz też: Białystok. Gigantyczny korek. Zablokowana trasa generalska i wyjazd na Augustów

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2019-07-04T18:22:58 02:00, Bartek:

Słowo klucz: rondo. 90% ludzi jeżdżących po tym skrzyżowaniu nie ma pojęcia po czym jedzie. Nie wiem jak to zrobili ale jak wyłączyli światła to razem z nimi wyłączyli myślenie kierowców.

Jakoś przy wyłączonych światłach korki rozładowują się bardzo ładnie. Korki są przy światłach. Może Bartku włącz myślenie, to się przyda przy wjeździe na rondo. A na Cieszyńskiej od razu zauważyłam znak zakazu wjazdu. Pojechałam dalej i wjechałam od Kaczorowskiego. Tam stał znak ulicy jednokierunkowej. Czyli myślenie nie boli. Chociaż przede mną kilka samochodów skręciło w Cieszyńską. Założę się, że to byli mężczyźni zwolnieni z myślenia :)

G
Gość
2019-07-04T17:06:35 02:00, Gość:

Nagle nie robi się z 3 pasów jeden.

Po drugie ciągniki siodłowe będą skręcać z środkowego pasa i korek jak był tak będzie (z lewego nie będą skręcać, bo ciągnik nie złamie się tak, aby zająć potem lewy pas). Źle zostało to zaprojektowane. Trzeba było zrobić dwa pasy zjazdowe. Wtedy więcej pojazdów by się mieściło. Jak zawsze truskolaski nic nie robi dobrze, a pensję bierze jakby tyrał od 6 do 24.

2019-07-04T19:56:23 02:00, Gość:

Człowieku. To nie prezydent projektuje drogi tylko, pożal się Boże, jakiś inżynier od 7 boleści. Takie mamy kształcenie techniczne w kraju. Co drugi inżynier od bubli.

Ale ktoś to odbiera. tadzik zatrudnia tych urzędników. Ludzie to są debile. Stoją w korku 30 minut zamiast dojechać do bitwy białostockiej i zawrócić. Potem skręt w prawo i już jedzie się. Zajmuje to 3 minuty.

G
Gość
2019-07-04T17:06:35 02:00, Gość:

Nagle nie robi się z 3 pasów jeden.

Po drugie ciągniki siodłowe będą skręcać z środkowego pasa i korek jak był tak będzie (z lewego nie będą skręcać, bo ciągnik nie złamie się tak, aby zająć potem lewy pas). Źle zostało to zaprojektowane. Trzeba było zrobić dwa pasy zjazdowe. Wtedy więcej pojazdów by się mieściło. Jak zawsze truskolaski nic nie robi dobrze, a pensję bierze jakby tyrał od 6 do 24.

jakos do tej pory ciągnik złamał się skręcając w lewo ze skrajnego pasa

G
Gość
Jaki matoł to projektował?
M
Mim mim
Jednym słowem bubel budowlany jaki był taki i zostanie
H
Hmm ?
Tiry będę skręcać z jednego pasa, ale osobówki już z dwóch, tym samym będzie ruch płynniejszy i korek mniejszy, lepiej tak niż jak było wcześniej.
G
Gość
2019-07-04T17:06:35 02:00, Gość:

Nagle nie robi się z 3 pasów jeden.

Po drugie ciągniki siodłowe będą skręcać z środkowego pasa i korek jak był tak będzie (z lewego nie będą skręcać, bo ciągnik nie złamie się tak, aby zająć potem lewy pas). Źle zostało to zaprojektowane. Trzeba było zrobić dwa pasy zjazdowe. Wtedy więcej pojazdów by się mieściło. Jak zawsze truskolaski nic nie robi dobrze, a pensję bierze jakby tyrał od 6 do 24.

Człowieku. To nie prezydent projektuje drogi tylko, pożal się Boże, jakiś inżynier od 7 boleści. Takie mamy kształcenie techniczne w kraju. Co drugi inżynier od bubli.

m
mieszkaniec
nie ma to jak kapicowe udogodnienia w centrum :)

biurwy z UM chca by ludzie koniecznie wyprowadzili sie za maisto.
G
Gość
Trzeba obok trzasnąć rondo pomocnicze.
G
Gość
Całe miasta to jedne wielkie rondo.
B
Bartek
Słowo klucz: rondo. 90% ludzi jeżdżących po tym skrzyżowaniu nie ma pojęcia po czym jedzie. Nie wiem jak to zrobili ale jak wyłączyli światła to razem z nimi wyłączyli myślenie kierowców.
G
Gość
naprawde? az takie zmiany?? po tylu latach od remontu tej drogi???

czy na pewno nie za szybko te zmiany?

moze nalezaloby zaczekac jeszcze pare lat?
P
Pablo
Czekam aż dwa "Tiry" będą skręcały jednocześnie z różnych pasów w lewo - widziałem coś takiego na nowym rondzie przy Ciłkowskiego, zakleszczyły się i całe rondo było zablokowane
G
Gość
Nagle nie robi się z 3 pasów jeden.

Po drugie ciągniki siodłowe będą skręcać z środkowego pasa i korek jak był tak będzie (z lewego nie będą skręcać, bo ciągnik nie złamie się tak, aby zająć potem lewy pas). Źle zostało to zaprojektowane. Trzeba było zrobić dwa pasy zjazdowe. Wtedy więcej pojazdów by się mieściło. Jak zawsze truskolaski nic nie robi dobrze, a pensję bierze jakby tyrał od 6 do 24.
Dodaj ogłoszenie