[TOP 33] Inwestycje, które zmieniły Białystok: Bazar Kawaleryjska, TBS, tunel Nila, stadion, trasa generalska. Są też niespełnione wizje
Tabor (nie)podąża przez miasto
2 lipca 1991 roku wybuchł najsłynniejszy strajk w historii współczesnego Białegostoku. Zaprotestowali kierowcy komunikacji miejskiej. Tak skutecznie, że miasto musiało uciekać się do pomocy wojska w organizowaniu transportu zbiorowego. Próba sił trwała dwa miesiące. Porozumienie kierowców z miastem zawarto w przededniu wyborów parlamentarnych. Tamte gorące lato ukształtowało sposób świadczenia usług komunikacyjnych przez gminę, który w zasadzie w niezmiennej formie przetrwał do dziś. Opiera się na trzech spółkach komunalnych w roli przewoźników (KPKM, KPK, KZK) i Białostockiej Komunikacji Miejskiej (kilka lat temu wykluła się z pozostałości po Zakładzie Obsługi Komunikacji Miejskiej) jako swoista nadbudowa logistyczno-organizacyjna. Zmienił się za to tabor autobusowy