Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Telewizor - przedmiot pożądania. Pomimo kryzysu kupujemy ich coraz więcej

Paweł KOWALSKI
Piotr Sobierad ze sklepu Mix Electronics w Kielcach, zachęca do kupowania dużych telewizorów LCD.
Piotr Sobierad ze sklepu Mix Electronics w Kielcach, zachęca do kupowania dużych telewizorów LCD. Dawid Łukasik
Mimo kryzysu i zaciskania pasa kupujemy ich coraz więcej i coraz większych. Dlaczego? Główne powody to spadające szybko ceny i zbliżające piłkarskie mistrzostwa Europy.

Rafał Malesa, kierownik sklepu Mix Electronics w Kielcach:

Rafał Malesa, kierownik sklepu Mix Electronics w Kielcach:

- O tym, że kupujemy coraz więcej dużych telewizorów, decyduje na pewno spadek ich cen. Klienci dostrzegają też, że możemy odbierać transmisje w wysokiej rozdzielczości i sygnał telewizji cyfrowej, wiec mają lepszą jakość obrazu, która wymaga dobrego odbiornika. Do tego oczywiście zbliża się Euro 2012, więc to dodatkowo napędza sprzedaż.

Chociaż wszystko drożeje i jesteśmy coraz bardziej zmuszani do zaciskania pasa, to nie potrafimy odmówić sobie zakupu nowego, dużego telewizora, który ciągle jest dla nas ważną inwestycją.

Sprzedaż dużych, wielocalowych telewizorów cały czas rośnie. Potwierdzają to wyniki sprzedaży na całym świecie. Jak podaje firma badawcza DisplaySearch, w roku 2012 sprzedaż telewizorów LCD w porównaniu do roku ubiegłego wzrośnie w skali globu o 9 procent i osiągnie poziom 225 milionów sprzedanych sztuk. W 2011 roku było to 206 milionów.

Moda na duże telewizory nie omija też Polski. Jak podaje dziennik "Rzeczpospolita", firma Samsung, od kilku lat lider rynku telewizorów w Polsce, szacuje, że w 2011 roku sprzedaż modeli LCD wzrosła o 13 procent. Najbardziej rośnie sprzedaż telewizorów o przekątnej co najmniej 46 cali, która wzrosła aż o 50 procent. Podobny trend dotyczy telewizorów plazmowych. Chociaż ogółem sprzedają się coraz gorzej, to akurat modele z ekranem 50-55 cali mogą się pochwalić 30-procentowym wzrostem sprzedaży. Nawet największe telewizory plazmowe i LCD, których rozmiar przekracza 56 cali osiągnęły w zeszłym roku wzrost sprzedaży powyżej 50 procent.

Dane wielkich elektronicznych gigantów potwierdzają się też, jeśli chodzi o nasz region. Na przykład w sklepie Mix Electronics przy ulicy Radomskiej w Kielcach sprzedaż telewizorów mających powyżej 40 cali była w styczniu większa o prawie 23 procent w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku. W przypadku telewizorów mających powyżej 46 cali odnotowano wzrost sprzedaży na poziomie 19 procent.

TELEWIZJA CYFROWA, HD…

Sklepowe ceny telewizorów LCD mających powyżej 40 cali zaczynają się od około 2 tysięcy złotych. Za taki, który ma powyżej 46 cali trzeba zapłacić przynajmniej 3 tysiące. Telewizor powyżej 53 cali kosztuje już minimum 5 tysięcy. Jak widać na zakup takiego sprzętu trzeba przeznaczyć niemałe pieniądze. Mimo to je wydajemy. Dlaczego?

- Związane jest to z malejącymi cenami dużych telewizorów, oraz coraz większą popularnością technologii 3D. - mówi Paweł Dudała, kierownik sklepu Media Ekspert w Pińczowie. - Ponadto duże znaczenie mają tu walory estetyczne - taki telewizor dobrze się prezentuje w domowym salonie.
Rzeczywiście ceny telewizorów LCD są coraz niższe, zwłaszcza, jeśli porównać, je z cenami sprzed dwóch lat, kiedy za 42 calowy płaski telewizor trzeba było zapłacić około 4 tysięcy złotych. Teraz ceny takich odbiorników są dwukrotnie tańsze.

Ponadto w rosnącej sprzedaży wielocalowych telewizorów dużą role grają nowe technologie. Coraz więcej platform satelitarnych posiada w swych ofertach kanały w bardzo wysokiej jakość obrazu, czyli High Definition (w skrócie HD), które wymagają nowoczesnych telewizorów o odpowiedniej przekątnej ekranu. Nowy odbiornik jest też nie do przecenienia, jeśli chodzi o odbiór telewizji cyfrowej. No i wreszcie 50 calowy telewizor zawsze podniesie atrakcyjność pomieszczenia w którym się znajduje.

TELEWIZOR NA EURO

Jeszcze jednym powodem, dla którego rośnie sprzedaż telewizorów są zbliżające się mistrzostwa europy w piłce nożnej. To już stała tendencja, że przed dużymi imprezami sportowymi jak Euro czy zbliżające się igrzyska olimpijskie w Londynie, kupujemy więcej telewizorów. Na przykład w Niemczech w cztery tygodnie przed otwarciem mistrzostw świata w piłce nożnej w 2010 roku sprzedano aż 77 procent więcej telewizorów niż w tym samym okresie w 2009 roku. W Polsce kilka dni przed Euro 2008 sklepy, które zorganizowały specjalne promocje, mogły liczyć na trzykrotny wzrost sprzedaży telewizorów.

To, że zbliżające się Euro ma wpływ na zwiększającą się sprzedaż telewizorów potwierdza Wioletta Batóg, rzecznik prasowy Media Marktu i Saturna: - W naszej sieci w ostatnim czasie obserwujemy wzrost sprzedaży telewizorów, zwłaszcza tych dużych. Ma to związek ze zbliżającymi się Mistrzostwami Europy. Przewidujemy też, że w miarę zbliżania się do Euro ta sprzedaż będzie rosła.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na echodnia.eu Echo Dnia Świętokrzyskie