Te wyrażenia wpisywane są bowiem w wyszukiwarkę najczęściej przez Polaków.
- Kiedy ludzie szukają informacji w internecie, zostawiają przy tym mnóstwo informacji na temat siebie, swojego stylu życia i społeczeństwa, w którym żyją - przekonuje Beata Biel, specjalista ds. szkolenia mediów w Google News Lab. - Za każdym zbiorem danych stoją fajne historie, które można komuś opowiedzieć.
O tym, jak użyteczną sprawą są dane i na czym polega dziennikarstwo danych, opowiadała na ostatnim białostockim spotkaniu Geek Girls Carrtos.
Było to 30. spotkanie GGC i zarazem 4. urodziny tej inicjatywy, która na celu ma popularyzację nowych technologii wśród kobiet i promowanie kobiet, które interesują się nowymi technologiami oraz pracują w dziedzinie IT. Oczywiście, mile widziani są również panowie, którzy pojawiają się gromadnie na każdym spotkaniu. A spotkania te organizuje Katarzyna Stempniak i Marta Rogalewska. Partnerem wtorkowego wydarzenia, które miało miejsce w białostockim Haclagu, była firma Transition Technologies
Wśród prelegentek znalazła się także Kamila Stępniowska, która pracuje w Nowym Jorku jako Workshop Manager w deepsense.io. Internet umożliwił przybyłym połączenie się z nią ponad oceanem i wysłuchanie jej prezentacji na temat machine learning i kulturze biznesu w Stanach Zjednoczonych. Czym jest machine learning? To dynamicznie rozwijająca się dziedzina, z którą z pewnością już się zetknęliśmy.
3. Urodziny Geek Girls Carrots w Zmienie Klimatu. Poznaj białostockie karotki
- Jeśli macie kartę kredytową, to ona może być w pewnych sytuacjach zablokowana, np. kiedy zostaje skradziona - tłumaczyła Kamila. - Skąd bank wie, że naszej karty używa złodziej? Ponieważ ma historię naszych transakcji, ma algorytm, który rozpoznaje, czy to my dokonaliśmy transakcji, czy ktoś inny. Każdy z nas ma też do czynienia z machine learningiem na co dzień, np. jeśli używa skrzynki mailowej. Chodzi o rozpoznawanie, czy dana wiadomość jest spamem.
Jeśli natomiast chodzi o kulturę biznesu w USA, Kamila opowiedziała o regule 3R.
- Pierwsze R to rozpoznawalność, czyli docieranie do konkretnych ludzi - wyjaśniała. - Drugie R to relacje, takie budowanie relacji między ludźmi, żeby kontakt z klientem utrzymać jak najdłużej. A trzecie R to rekomendacje. Naszymi najlepszymi adwokatami są zadowoleni klienci, którzy polecą nas dalej.
Więcej na temat nowych technologii i GGC w piątkowym Magazynie Kuriera Porannego
Więcej zdjęć znajdziesz na facebook/HACKLAG
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?