Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Technologicznie i biznesowo, czyli 4. urodziny Geek Girls Carrots

Ewa Wyrwas
4 urodziny Geek Girls Carrots
4 urodziny Geek Girls Carrots Korsan Studio
Dieta, ginekologia, wódka, gry planszowe, msze. Oto, co najbardziej interesuje Polaków. W każdym razie według wyszukiwarki Google.

Te wyrażenia wpisywane są bowiem w wyszukiwarkę najczęściej przez Polaków.

- Kiedy ludzie szukają informacji w internecie, zostawiają przy tym mnóstwo informacji na temat siebie, swojego stylu życia i społeczeństwa, w którym żyją - przekonuje Beata Biel, specjalista ds. szkolenia mediów w Google News Lab. - Za każdym zbiorem danych stoją fajne historie, które można komuś opowiedzieć.

O tym, jak użyteczną sprawą są dane i na czym polega dziennikarstwo danych, opowiadała na ostatnim białostockim spotkaniu Geek Girls Carrtos.

Było to 30. spotkanie GGC i zarazem 4. urodziny tej inicjatywy, która na celu ma popularyzację nowych technologii wśród kobiet i promowanie kobiet, które interesują się nowymi technologiami oraz pracują w dziedzinie IT. Oczywiście, mile widziani są również panowie, którzy pojawiają się gromadnie na każdym spotkaniu. A spotkania te organizuje Katarzyna Stempniak i Marta Rogalewska. Partnerem wtorkowego wydarzenia, które miało miejsce w białostockim Haclagu, była firma Transition Technologies

Wśród prelegentek znalazła się także Kamila Stępniowska, która pracuje w Nowym Jorku jako Workshop Manager w deepsense.io. Internet umożliwił przybyłym połączenie się z nią ponad oceanem i wysłuchanie jej prezentacji na temat machine learning i kulturze biznesu w Stanach Zjednoczonych. Czym jest machine learning? To dynamicznie rozwijająca się dziedzina, z którą z pewnością już się zetknęliśmy.

3. Urodziny Geek Girls Carrots w Zmienie Klimatu. Poznaj białostockie karotki
- Jeśli macie kartę kredytową, to ona może być w pewnych sytuacjach zablokowana, np. kiedy zostaje skradziona - tłumaczyła Kamila. - Skąd bank wie, że naszej karty używa złodziej? Ponieważ ma historię naszych transakcji, ma algorytm, który rozpoznaje, czy to my dokonaliśmy transakcji, czy ktoś inny. Każdy z nas ma też do czynienia z machine learningiem na co dzień, np. jeśli używa skrzynki mailowej. Chodzi o rozpoznawanie, czy dana wiadomość jest spamem.

Jeśli natomiast chodzi o kulturę biznesu w USA, Kamila opowiedziała o regule 3R.

- Pierwsze R to rozpoznawalność, czyli docieranie do konkretnych ludzi - wyjaśniała. - Drugie R to relacje, takie budowanie relacji między ludźmi, żeby kontakt z klientem utrzymać jak najdłużej. A trzecie R to rekomendacje. Naszymi najlepszymi adwokatami są zadowoleni klienci, którzy polecą nas dalej.

Więcej na temat nowych technologii i GGC w piątkowym Magazynie Kuriera Porannego

Więcej zdjęć znajdziesz na facebook/HACKLAG

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny