Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Teatr Dramatyczny. Winda jest, ale nie zawsze działa

Redakcja
Bardzo przepraszamy, że z powodów technicznych pozbawiono naszego widza obcowania ze sztuką - mówi Paweł Żuk z Teatru Dramatycznego
Bardzo przepraszamy, że z powodów technicznych pozbawiono naszego widza obcowania ze sztuką - mówi Paweł Żuk z Teatru Dramatycznego Andrzej Zgiet
Miał być miły, rodzinny wieczór ze sztuką, skończyło się rozczarowaniem. Teatr Dramatyczny przeprasza niepełnosprawnego widza.

Dariusz Waśko z Michałowa jeździ na wózku inwalidzkim. Dotąd nie był w teatrze, postanowił to zmienić i wybrał się na spektakl „Ożenek” w Teatrze Dramatycznym. Wcześniej za pośrednictwem Facebooka zapytał o dostępność budynku dla osób niepełnosprawnych. Zapewniono go, że jest specjalna winda, a na widowni miejsca dla wózków inwalidzkich. W sobotę wybrał się więc z rodziną specjalnym busem na spektakl do Białegostoku.

- Miała to być atrakcja dla nas wszystkich, a zwłaszcza dla mnie, bo ja miałem być tam po raz pierwszy. Ekscytacja moja nie trwała zbyt długo. Po pięciu minutach oczekiwania na operatora windy przed wejściem do teatru, przyszedł miły starszy pan i od razu szczerze powiedział, że raczej słabe są szanse powodzenia. Oczywiście próbował ją uruchomić, ale winda nie zjechała. Nawet nie ruszyła z miejsca - opowiada pan Dariusz. - Powiedział, że to kupa złomu i jedyne, co może zrobić, to ją na moich oczach porąbać. Nic więcej! Już któryś raz z kolei musi wstydzić się za teatr, w którym pracuje, bo to nie pierwszy taki przypadek.

Rozczarowanie było tym większe, że nasz Czytelnik bilety kupił z renty socjalnej, do teatru zaprosił rodzinę, z którą przejechał 40 km. - Nie do pomyślenia, by Teatr Dramatyczny w stolicy województwa nie był dostępny dla osób na wózku. Mało tego, by oszukiwano inwalidów i robiono zbędną nadzieje - uważa Dariusz Waśko.

Paweł Żuk z teatru potwierdza, że tak faktycznie było. Po rozmowie na chacie sprawdzono windę, wówczas działała. - W sobotę niestety sprzęt zawiódł. Możliwe, że z powodu pogody. Zgłosiliśmy to do serwisu, ale wiemy, że to nie rozwiązuje problemu - zapewnia Paweł Żuk. - Jest nam bardzo przykro i bardzo przepraszamy za takie nieprzyjemności. To dowód na to, jak bardzo w teatrze potrzebny jest remont. Zdajemy sobie sprawę, że w XXI wieku taka instytucja powinna być dostępna dla wszystkich.

Kasa zwróciła panu Dariuszowi pieniądze za bilety. Ale to nie jest rozwiązanie. Dla niepełnosprawnych teatr nadal jest niedostępny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny