TaniaKsiazka.pl nie tylko pozyskała nowych klientów, ale także zanotowała wzrost o 35% klientów powracających. Zwiększeniu uległa ponadto średnia wartość koszyka. To wszystko sprawiło, że dzisiaj jedna z największych księgarni internetowych w Polsce może pochwalić się trzycyfrowym wzrostem przychodów rok do roku.
Obecnie TaniaKsiazka.pl realizuje około 200 tys. przesyłek miesięcznie. Tak duża skala działalności wymaga dobrego zaplecza logistycznego. Dlatego w połowie roku firma przeniosła się do nowoczesnego kompleksu magazynów Panattoni Park Białystok.
– Przeprowadzka pozwoliła nam rozwinąć skrzydła i realizować nasz nadrzędny cel – wysyłkę jak największej liczby zamówień tego samego dnia, kiedy zostały złożone. Duża powierzchnia magazynowa umożliwiła dodatkowo poszerzenie asortymentu, współpracę z większą grupą dostawców i usprawniła kluczowe procesy, szczególnie w szczycie sezonowych zakupów. To było dla nas ważne także w kontekście pandemii i przyśpieszenia, jakiego w ostatnich miesiącach doznał cały rynek e-commerce - tłumaczy Łukasz Kierus, współwłaściciel TaniaKsiazka.pl
Targi książki z sukcesem przeniosły się do sieci
Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na wzrost liczby zamówień w TaniaKsiazka.pl. Była także bodźcem do organizacji targów książki w internecie.
– Sama koncepcja wydarzenia w wersji online chodziła nam po głowie od dawna. Dlatego gdy odwołano stacjonarne targi książki oraz spotkania autorskie, zdecydowaliśmy, że to jest właśnie ten moment. I tak powstały TargiKsiazki.Online. Pierwsza edycja odbyła się w czerwcu, druga w październiku. Ich popularność i zaangażowanie użytkowników przerosły nasze najśmielsze oczekiwania – mówi dyrektor marketingu Rafał Jackiewicz.
Targi książki organizowane przez TaniaKsiazka.pl znacząco różniły się na tle podobnych branżowych imprez.
– Postanowiliśmy zrobić najdłuższe i najbardziej zróżnicowane pod względem treści wirtualne wydarzenia czytelnicze w Polsce. I udało się. Pierwsza edycja przyciągnęła 400 tys. użytkowników, druga przyniosła oszałamiającą liczbę 1,8 mln! W sumie zorganizowaliśmy ponad sto wydarzeń i spotkań z autorami. To był zastrzyk energii dla całej branży związanej z książkami, która także ucierpiała z powodu koronawirusa. Najnowsze technologie i nasze zaplecze marketingowe dały im możliwość promocji pomimo trudnej sytuacji – przekonuje Rafał Jackiewicz.
Czytaj również: XVII edycja Podlaskiej Złotej Setki Przedsiębiorstw "Kuriera Porannego". Poznaj zwycięzców prestiżowego rankingu! 14.12.2020
Gazela Biznesu i branżowe laury to już tradycja
Jak co roku TaniaKsiazka.pl święciła tryumfy w rankingach Opineo oraz Ceneo, w których oceniane są najlepsze sklepy internetowe.
W rankingu Opineo białostocki sklep został uznany za najlepszą księgarnię internetową w Polsce. Ranking Ceneo także przyniósł pozycję lidera w kategorii “Kultura i rozrywka” oraz drugie miejsce w kategorii “Najlepszy sprzedawca w Kup teraz”.
TaniaKsiazka.pl została też "Podlaską Marką Konsumentów 2019” w prestiżowym plebiscycie urzędu marszałkowskiego. Spółka Glosel, do której należy sklep, zajęła także 3. miejsce w Podlaskiem w rankingu Gazele Biznesu 2020 (wśród najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich firm). Z kolei w XVII Podlaskiej Złotej Setce Przedsiębiorstw Kuriera Porannego wygrała kategorię Awans Roku.
Czytaj również: Złota Setka 2019. Awans Roku 2019. Glosel rozwija sprzedaż internetową
– O przyznaniu nam większości z tych wyróżnień zdecydowali sami klienci albo wynikały one z analizy obiektywnych wskaźników. Dlatego mają dla nas tym większą wartość. Fakt, że od kilku lat regularnie zajmujemy czołowe miejsca w tego typu konkursach jest potwierdzeniem, że dobrze spełniamy oczekiwania polskich konsumentów. Mamy nadzieję robić to dalej – podkreśla Łukasz Kierus.
Ponad pół miliona złotych na cele charytatywne
To właśnie tyle od początku współpracy do 2020 roku TaniaKsiazka.pl przekazała Fundacji Pomóż Im, prowadzącej Domowe Hospicjum dla Dzieci w Białymstoku.
– Z Fundacją Pomóż Im działamy już od siedmiu lat i ogromnie się cieszymy, że jesteśmy częścią tej wspaniałej misji. Z radością obserwujemy, jak wsparcie, które płynie dzięki zaangażowaniu nas i naszych klientów, zmienia świat nieuleczalnie chorych dzieci i ich rodzin na lepsze. Nie wyobrażamy sobie, żeby ten strumień dobra miał się zatrzymać – zapewnia Edyta Niewińska, koordynator ds. PR.
Księgarnia regularnie wspiera także Fundację Białystok Biega oraz organizuje liczne akcje charytatywne – w tym roku były to m.in. prezenty bożonarodzeniowe dla podopiecznych Domu Dziecka w Białowieży oraz pacjentów Uniwersyteckiego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?