Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

System multimedialny. Zaleta czy kosztowny dodatek?

mf; Partnerem cyklu jest FCA POLAND S.A.
W nowoczesnych samochodach systemy multimedialne stają się codziennością. Dzięki nim można cieszyć się zestawem głośnomówiącym, dostępem do plików audio czy nawigacją pobierającą z sieci informacji o korkach. System nierzadko jest jednak kosztowną opcją, a jego obsługa nie zawsze jest intuicyjna.
System multimedialny. Zaleta czy kosztowny dodatek?
Motofakty.pl

Koncern Fiata przygotowując stację multimedialną UConnect założył, że powinna być ona przyjazna kierowcy i prosta w obsłudze. Czy jest tak faktycznie? Sprawdziliśmy w nowym Fiacie Tipo.

Nawet w podstawowa wersja Tipo, czyli wariant Pop, otrzymuje w standardzie radioodtwarzacz UConnect, z gniazdami USB i AUX oraz czterema głośnikami. Za dodatkowe 650 zł Fiat proponuje wzbogacenie systemu o dwa głośniki i zestaw głośnomówiący Bluetooth, czyli technologię bezprzewodowej komunikacji, która pozwala na sparowanie samochodu z telefonem komórkowym. Dokładając 1650 zł do podstawowego radia UConnect otrzyma się system ze wspomnianym zestawem głośnomówiącym oraz 5-calowym, dotykowym ekranem. Jego obsługa jest prosta – praktycznie nie różni się od sterowania smartfonem. Wystarczy kliknąć palcem w umieszczony centralnie na środku deski rozdzielczej ekran, aby np. wyszukać ulubioną stację radiową. W Tipo Easy system multimedialny z dotykowym ekranem i Bluetooth jest już standardem. We flagowej wersji Lounge otrzymuje on 7-calowy wyświetlacz.

Wielu nabywców samochodów kompaktowych jest zainteresowanych zakupem fabrycznej nawigacji. W przypadku Tipo trzeba dopłacić za nią 3150 zł (wersja Pop) lub 1650 zł (warianty Easy i Lounge). Nawigację można kupić także w pakiecie, co jest najkorzystniejszym rozwiązaniem. Dla Tipo Easy przygotowano pakiet Tech Easy z wycenionymi na 2400 zł czujnikami parkowania i nawigacją. Z kolei do Tipo Lounge można zamówić kosztujący 3200 zł pakiet Tech Lounge, zawierający nawigację, czujniki parkowania, kamerę cofania z dynamicznym torem jazdy.

System multimedialny. Zaleta czy kosztowny dodatek?
Motofakty.pl

Kamera cofania zdecydowanie ułatwia parkowanie tyłem, zwłaszcza w na ciasnych parkingach przy centrach handlowych. Aby ją uruchomić, wystarczy wrzucić wsteczny bieg, a obraz z umieszczonej z tyłu szerokokątnej kamery wyświetli się na centralnym wyświetlaczu. Dodatkowo na ekranie pojawią się kolorowe linie, które będą wskazywać tor jazdy naszego samochodu w zależności od tego, w którym kierunku ruszymy kierownicą.

System został opracowany we współpracy z firmą TomTom. Dzięki bezpłatnym i stale aktualizowanym informacjom o ruchu drogowym TMC (ang. Traffic Message Channel) pozwala na omijanie zakorkowanych ulic, a co za tym idzie – zapewnia oszczędności na czasie i paliwie.

UConnect NAV ma również wbudowany moduł Bluetooth z możliwością tzw. streamingu muzyki, co oznacza, że jest w stanie odtwarzać przez samochodowe nagłośnienie pliki audio zapisane w telefonie czy tablecie. Kolejną funkcjonalnością UConnect NAV jest możliwość odczytywania SMS-ów, co zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Dowiedz się więcej:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: System multimedialny. Zaleta czy kosztowny dodatek? - Portal i.pl

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny