Superfirmy 2013. Ekologia się opłaca

Wojciech Jarmołowicz [email protected]
Superfirmy 2013. Ekologia się opłaca
Superfirmy 2013. Ekologia się opłaca
Udostępnij:
Działania proekologiczne przy prowadzeniu biznesu są dziś koniecznością. Na dodatek przynoszącą przedsiębiorstwom wymierne korzyści.

Dbanie o racjonalne wykorzystywanie energii, wody czy papieru, recykling, segregacja odpadów oraz stosowanie rozwiązań technologicznych, które nie szkodzą środowisku – o to wszystko pytamy się w naszej ankiecie towarzyszącej rankingowi „Gazety Współczesnej” „Superfirmy 2013”. Bo dbałość o środowisko naturalne jest jednym z priorytetów prowadzenia biznesu odpowiedzialnego społecznie. Jak się okazuje, działania proekologiczne przedsiębiorstwa stają się też ważnym elementem budowania marki firmy jako odpowiedzialnej i uczciwej, a to rzutuje na skłonność klientów do zakupu tych produktów lub usług.

Po pierwsze, ekologia
Doskonale wiedzą o tym eksperci, którzy prowadzili projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego pt. „Partnerstwo na rzecz rozwoju i promocji zielonych miejsc pracy”.
– Nie mamy wyjścia, ekologia jest na topie. Niemal wszelkie dyrektywy europejskie odnoszą się pośrednio lub bezpośrednio do dbania o środowisko, do zwrócenia szczególnej uwagi na zrównoważony rozwój – mówi Elżbieta Gorczkowska z Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku, koordynator projektu „Partnerstwo na rzecz rozwoju i promocji zielonych miejsc pracy”.

Razem z partnerami z Hiszpanii i Wielkiej Brytanii został stworzony projekt nie tylko wsparcia i promocji najlepszych praktyk (promocja była prowadzona m.in. w telewizji), ale także przeszkolono 150 osób, które otrzymały kompetencje w tak potrzebnej dziś branży, jak szeroko pojęta ekologia.
– To był dla nas bardzo innowacyjny projekt – dodaje Elżbieta Gorczkowska. – Ale my także musimy podążać za zmianami na rynku pracy. Przecież na uczelniach powstają kierunki związane z tzw. zieloną energią, więc nasze działania wpisują się w procesy, które zachodzą w Europie i na świecie.

Jeszcze tylko dwa tygodnie 
Przypominamy, na wypełnione ankiety czekamy do 10 maja
. Po tym terminie zbierze się kapituła rankingu, przeanalizuje odpowiedzi i podejmie decyzję, które firmy otrzymają tytuły „Superfirmy 2013”. Chcemy nagradzać firmy na poziomie powiatów naszego województwa, więc czekamy przede wszystkim na przedsiębiorstwa, które są ważne dla swoich lokalnych społeczeństw.
– Dziś producenci konkurują nie tylko ceną czy jakością swoich wyrobów i usług – mówi dr Grażyna Klemecka-Roszkowska z Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku, członek kapituły rankingu –  Chcąc wyróżnić się na rynku, szukają nowych rozwiązań, których celem z jednej strony jest wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, a z drugiej – poprawa wizerunku firmy. Dobrym pomysłem może być wdrożenie idei społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR).

Jej zdaniem, przemyślane działania społecznie odpowiedzialne, zintegrowane ze strategią biznesową firmy, mogą służyć do umacniania pozycji danego przedsiębiorstwa na rynku.
– A klienci coraz częściej postrzegają działania w zakresie CSR  jako istotny powód do bycia lojalnym wobec danej marki i pozostają jej wierni nawet w czasach kryzysu – dodaje dr Grażyna Klemecka-Roszkowska.

Widać zmiany w przedsiębiorstwach
Do naszej redakcji codziennie napływają nowe zgłoszenia do rankingu. Świadczy to m.in. o tym, że menedżerowie coraz częściej zastanawiają się nad strategią wieloletnią prowadzenia biznesu.
– Cieszy mnie to, że do konkursu o tytuł „Superfirmy” przystępują zarówno największe firmy, jak też mniejsze przedsiębiorstwa.  Cennym zjawiskiem jest też zmiana postaw menedżerów wobec  standardów biznesu odpowiedzialnego społecznie i naturalna zmiana zachowań firmy wobec otoczenia biznesowego – twierdzi  Adam Walicki, ekspert od marketingu, prezes Resursy Podlaskiej, przedsiębiorca.

Współorganizatorem rankingu „Gazety Współczesnej” „Superfirmy 2013” jest Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku oraz Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku. Partnerem zaś Bank Pekao.
 

Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie