Strajk taksówkarzy 2019. Białostoccy taksówkarze wspierają protest w stolicy. Strajkują przeciwko Uberowi, Boltowi i innym firmom (ZDJĘCIA)

Olga Goździewska-Marszałek
Olga Goździewska-Marszałek

Wideo

Udostępnij:
Na wielu białostockich taksówkach od wczoraj (8 kwietnia) powiewają flagi. To akt solidarności ze strajkującymi w stolicy. Część kierowców taksówek z naszego miasta zdecydowała się również pojechać do Warszawy. Na czas trwania negocjacji z rządem protest jest zawieszony. O 14 dowiemy się czy będzie kontynuowany.

AKTUALIZACJA 09.04.2019 16:30

Strajk taksówkarzy jest nadal zawieszony. Rozmowy zostaną wznowione jutro.

AKTUALIZACJA 09.04.2019 14:50

Po poniedziałkowym proteście rząd rozpoczął negocjacje z taksówkarzami. Strajk jest nadal zawieszony. W Warszawie jest białostocka delegacja, m. in. Hieronim Rybołowicz. Taksówkarz poinformował, że do ministerstwa weszła kolejna grupa kierowców i przedstawicieli zrzeszeń taksówkarskich, zatem negocjacje trwają.

Hasło? "Stop nielegalnym przewozom"
Strajk nauczycieli, to nie jedyny ogromny protest, który rozpoczął się w poniedziałek (8 kwietnia). W Warszawie strajkowali taksówkarze z całej Polski. Przed gmach Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii przyszło kilka tysięcy kierowców taxi. Wśród protestujących byli także białostoczanie.

- Wspieram strajk osobiście, przemawiałem wczoraj z mównicy i zagrzewam do walki o sprawiedliwość - mówi białostocki taksówkarz Hieronim Rybołowicz - Pani minister wyszła do nas i powiedziała, że będzie negocjować z firmą Uber, by taksówki były oznakowane i posiadały kasy fiskalne. Tylko tyle! To paranoja - dodaje wzburzony taksówkarz.

Podlaska delegacja liczyła blisko 100 taksówkarzy należących do kilku białostockich korporacji i Związku Solidarnych Kierowców Taxi. Wyróżniali się żółtymi kamizelkami.

- Chcemy sprawiedliwości, tych samych zasad dla korporacji i firm typu bolt. Mamy aplikację podobną do nich, oprócz tego odprowadzamy podatki, przechodzimy badania lekarskie, inwestujemy w samochody, by mogły być taksówką, mamy licencje i kasy fiskalne - zaznacza Wiktor Kazimieruk, wiceprezes Jaga Taxi - Każda firma oferująca przewozy powinna mieć takie same prawa, obowiązki i działać na tych samych zasadach - podsumowuje mężczyzna.

Strajk taksówkarzy 2019 - trwają negocjacje

Po poniedziałkowym proteście rząd rozpoczął negocjacje z taksówkarzami. Strajk jest zawieszony do godziny 14.

Rozmowy mają dotyczyć przede wszystkim zmian w ustawie transportowej. Taksówkarze chcą uregulowania zasad panujących na rynku przewozowym. Domagają się m.in. by kasy fiskalne obowiązkowo posiadała każda taksówka. Do tego każdy, kto przewozi pasażerów musiałby prowadzić działalność gospodarczą i posiadać licencję. Taksówkarze chcą również utrzymania egzaminu z topografii miasta.

Zobacz też: Strajk nauczycieli 2019. Tak przebiega protest nauczycieli w Białymstoku. Wspierają go uczniowie! (zdjęcia)

Ale proponowane przez taksówkarzy zmiany przede wszystkim mają uderzyć w firmy typu Uber i Bolt, które oferują znacznie tańszy przewóz pasażerów, opierając swoją działalność o aplikacje. Tym samym stanowią główną konkurencję dla korporacji taksówkowych w wielu miastach Polski. I określani są "nielegalnymi przewoźnikami", nie stosującymi się do przepisów prawa.

Protest taksówkarzy to próba zwrócenia uwagi na problemy z którymi się borykają. Od ponad roku kierowcy czekają na nowe regulacje prawne zapowiadane przez rząd, które miałyby ujednolicić zasady funkcjonowania korporacji taksówkarskich i firm typu Uber. Póki co dla tej pierwszej grupy to duża strata pieniędzy, bo klienci chętnie korzystają z tańszych przewozów.

W Białymstoku coraz większą popularność zdobywa - nieuczciwa według korporacyjnych taksówkarzy - firma Bolt (kiedyś Taxify). Taksówkę można zamówić przez aplikację, w której pasażerów kuszą rabaty. Firma odniosła się do protestu dając swoim klientom... zniżkę z okazji strajku.

"Nie idzie wyżyć przez Ubera". Protest taksówkarzy w Warszawie przeciwko proponowanym zmianom w prawie

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wsiadając do obcego,pomyśl
Tak, sami Polacy chcą zniszczyć następną grupę zawodową. Wolą płacić Ukraińcom bo niby jeżdżą taniej, choć nie zawsze tak jest. Nie widzą że Polska nie ma z tego procederu żadnych korzyści. Mówią że rząd niszczy Polskę, ale sami do tego się przyczyniają niszcząc rodzime przedsiębiorstwa. Brawo Polacy, sami zniszczycie ten kraj.
N
NoForKod
Do tego Pana na zdjęciu z Konstytucją. Proszę wystawić egzemplarz Konstytucji w Pańskim taxi - na pewno nie wsiądę.
Z
Złotówom mówimy nie
https://www.google.com/amp/s/www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/slask-taksowkarz-chcial-naciagnac-klienta-ten-go-zaskoczyl/g9ds4m8.amp

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/taksowkarze-oszukuja-kontrole-taksowek,511969.html

https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/na-taryfe-na-mniejsze-kola-na-magiczny-przycisk-tak-naciagaja-nieuczciwi-taksowkarze,449166.html

to są tylko 3 artykuły w których jest opisane jak oszukują zlotówy a jest tych artykułów dużo więcej więc zlotowom mówimy zdecydowane nie, niech się wezmą do porządnej roboty wiekszasc z nich jeździ starymi zlomami a liczą jak za limuzyne
A
Annna
Przecież nikt im nie zabrania jeździć po konkurencyjnych cenach niech opłacą podatki, zamontują kasy fiskalne, pozdają egzaminy, przystosują samochody pod przewóz ludzi i jeżdżą i wożą po 10 zł ludzi jak im się będzie tak to opłacało nikt im nie broni. Nie każdy taksówkarz jest na Krusie. KONKURENCJA JEST CZYMŚ ZDROWYM ale robienie w wała ludzi w taki sposób że ktoś ma płacić ZUS który nie jest mały rozliczać się w uczciwy sposób ze skarbówką a ktoś ma jeździć na krzywy ryj już nie jest zdrową konkurencją.Dziwi mnie fakt że ludzie zamiast wspierać swoich polskich przewoźników wolą korzystać z aplikacji zagranicznych firm może tu chodzi o pieniądz że jest tanio ale co z waszym bezpieczeństwem gdzie tak naprawdę nie wiecie do kogo wsiadacie nie wiecie czy dana osoba nie była karana czy jest zdrowa na umyśle bo nie przeprowadzono u nich odpowiednich badan nie wiecie czy dany pojazd jest przebadany pod względem technicznym nie wiecie nic i wolicie obrażać ludzi którzy w uczciwy sposób zarabiają.
G
Gość
Użyj kodu 37RKM i otrzymaj bezpłatny przejazd z Bolt do 10 ZŁ. Zrealizuj go w https://invite.bolt.eu/37RKM
c
cierp
Hehe sami znawcy tematu co w życiu normalną taksówką nie przejechali ani razu i bajki opowiadają. Na kilometr czuć płatnych trolli bolta i ubera. Zacznijmy od najważniejszego dla klienta czyli ceny - bo tylko to go interesuje w bolcie - polityka dumpingowa już wcale. Model stosowany przez znane firmy w Polsce to tzw. predatory dumping - przekonacie się szanowni klienci wkrótce, kiedy nadejdzie ta "przyszłość" - ceny skoczą powyżej tych oferowanych teraz przez "drogie" taxi (do młodszych osób - prześledźcie wzrost cen taxi za 1km w przeciągu ostatnich 20 lat to się zdziwicie) ale wtedy już nie będzie odwrotu a kogo nie będzie zwyczajnie stać to pojedzie hulajnogą. No ale jeżeli cena tylko interesuje to alkohol też zapewne takie osoby kupują na sprawdzonej mecie ze świeżym towarem wprost od wschodnich sąsiadów - bo z pominięciem cła, akcyzy, podatku, koncesji, kosztów prowadzenia sklepu wychodzi zajebiście tanio - tego szukacie przecież??? :) Na zdrowie! Druga cena jakość usług - szanująca się korporacja taxi sama dba o swój wizerunek gdzie nie ma miejsca na syf, brud, chamstwo, oszukiwanie klientów. Takie patologiczne zjawiska występują w każdej grupie zawodowej. Konia z rzędem temu kto trafi do BOK takiego bolta - powiecie ależ są oceny kierowców. Są tylko taka firma ma je głęboko gdzieś wasze oceny jak i was szanowni klienci. To zmartwienie tzw. operatorów chociaż też na krótką metę jeżeli na jednym koncie potrafi jeździć nawet 8 osób. Powodzenia ze skargami! W normalnej korporacji centrala jest w tym samym mieście, w którym firma działa a skargi są rozpatrywane na bieżąco - z wyrzuceniem danego kierowcy włącznie. Jest jeszcze urząd miejski, jest ITD, jest Policja, jest US i KAS. Każda trasa jest rejestrowana przez centralę - tak, bo o czym też nie wiecie jak widać zarówno kierowcy taxi jak i klienci korzystają od dawna z aplikacji mobilnych - z obowiązkowym zapisem GPS włącznie. Obsługa bezgotówkowa? Od wielu lat stosowana przez firmy i osoby prywatne - dzień dobry, do widzenia i nic mnie nie interesuje. Przewidywana cena usługi? Dostępna w aplikacji wystarczy chcieć skorzystać zamiast pisać bzdury. Każdy kurs jest rejestrowany na kasie fiskalnej - z czasem i kilometrami. Ponadto, każdy kierowca przechodzi badania psychotechniczne co 5 lat (jak np. kierowca autobusu). Każdy samochód taxi dodatkowe badania techniczne co roku. Każda taksówka musi być dodatkowo ubezpieczona - ubezpieczenie musi obejmować tylu pasażerów co jest miejsc w aucie. Widzicie różnicę za co płacicie??? Powierzylibyście przewiezienie swojego dziecka takiej pseudo-firmie transportowej jak uber czy bolt? Sam bym nie skorzystał - nawet za te parę złotych mniej. Co do jednego się zgodzę - egzamin jest zbyteczny ale nie licencja. Powinno się używać nawigacji a klient wybiera trasę pomiędzy krótko czy szybko bo kierowca może mu je podać. Należy też pamiętać, że krótko nie zawsze znaczy tanio jak też, że kierowca nie ma nawigacji w głowie i jeżeli normalnie pomyli się o te 200 metrów na trasie, która ma np. podobne 3 warianty to wystarczy grzecznie zwrócić uwagę i ceniący swoją pracę "cierp" powinien to uwzględnić w myśl zasady, że klient ma zawsze rację :) Równe prawa i wymagania dla wszystkich na rynku - wtedy można dopiero zacząć mówić o cenach ale nie teraz. A ci co piszą żeby zmienić zawód, jeżeli warunki nie odpowiadają to w każdej swojej pracy będą tylko wykorzystywani jeżeli siebie samych nie szanują godząc się na warunki sprzeczne z obowiązującym prawem oraz tak różne dla zwykłych pracowników wykonujących identyczną pracę.
G
Gość
"Gość
09.04.2019, 13:00

No komedia, złotówy z Białegostoku strajkują w sprawie ubera. To może Sokółka sie dołączy? Co za świry. Nigdy od złotówy nie dostałem paragonu. Niby w biurze do odbioru. "

Ciekawe, widać od razu, że nigdy nie jechałeś taksówką. A tak w ogóle to nie chce mi się do Ciebie pisać.
n
nie dla taksówkarzy
Czas taksówkarzy się skończył. Przyszłość to Uber i Bolt. Ponad 70% ludzi woli płatność od razu aplikacją niż na koniec pieniędzmi bo jest to uczciwe, a jak wiemy taksówkarze oszukują. Jeżeli ktoś nie wierzy to wystarczy wpisać w Youtube.
S
Salowy
To teraz strajk wszystkich pracowników marketów w Białymstoku, bo nie może być tak że Warszawie więcej zarabiają niż na Podlasiu.
G
Gość
Jak mi w robocie nie odpowiada wynagrodzenia albo atmosfera to zmieniam firmę. A nie urządzam strajków ze np na innym magazynie ktoś lepiej zarabia niż ja. Niech złotówa przejdzie do Ubera i po krzyku. Bedze z korzyścią dla klienta.
G
Gość
Pewnie niektórzy z tych piszących nauczycielom, żeby zmienili zawód są taksówkarzami. Więc wam też można napisać, żebyście zmienili zawód, jak wam źle. Ja, jako klient, chcę jeździć taniej, a nie drożej.
g
gość
A jak jedna korporacja dzierżawi cały plac przed dworcem i żaden inny taksówkarz nie może tam podjechać to jest w porządku?
G
Gość
80% mundurowych z licencjami i to są najlepsi doświadczeni kierowcy smiech na sali i tylko tych młodych na zusie szkoda bo o co oni walczą .
G
Gość
Baaardzo dobry pomysł z blokadą obu lotnisk. Popieram
m
mieszkaniec
Niech wypieprzą starych emerytów.Strach jechać z kierowcą za miasto bo w czasie jazdy potrafi zasnąć .Smród w samochodach aż niedobrze się robi.Jak przyjedzie młody kierowca to masz szczęście
Dodaj ogłoszenie