- Jeszcze dzisiaj po południu planujemy wznowić bezpośredni ruch pomiędzy Białymstokiem i Bielskiem Podlaskim - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA w Warszawie. - Na miejscu działają służby techniczne. Naprawa obejmuje dwa rozjazdy oraz ponad 900 metrów toru.
Ruch został wstrzymany już w sobotę i przewoźnicy musieli organizować komunikację zastępczą.
- Trwają intensywne prace, by ruch jak najszybciej wznowić. Na razie nasi pasażerowie mogą korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej - informowała w poniedziałek spółka Przewozy Regionalne w Białymstoku.
Do nietypowego wypadku doszło w miniony weekend na linii kolejowej pomiędzy Bielskiem Podlaskim a Białymstokiem. W pobliżu Strabli z torów wpadły wagony pociągu towarowego. W wypadku nikt nie ucierpiał.
- Do zdarzenia doszło w nocy około godziny 2.15 w miejscowości Strabla w gminie Wyszki - opowiada st. asp. Agnieszka Dąbrowska, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Bielsku Podlaskim. - Z ustaleń przybyłych na miejsce policjantów wynika, że wykolejeniu uległ jadący od strony Białegostoku pociąg towarowy przewożący wióry z drewna. Najprawdopodobniej pięć wagonów ze środkowego składu pociągu zjechało z torów i doszło do przerwania zespołu. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń w wyniku zdarzenia. Badanie wykazało, że kierowniczka ruchu i maszynista byli trzeźwi.
Na razie nie wiadomo, co było przyczyną wypadku.
- Przyczyny wypadku bada specjalnie powołana komisja. Obecnie jest na etapie analizowania zebranych na miejscu zdarzenia informacji - informuje Mirosław Siemieniec.
Szczegółowe okoliczności wypadku ustalają też policjanci.
Wiadomo, że w ostatnich latach ruch pasażerski na tej trasie się zmniejszał, ale nadal jeździły pociągi towarowe. Administrująca torami PKP PLK SA zapewnia, że tory były w odpowiednim stanie.
- Na trasie z Białegostoku do Bielska Podlaskiego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poprawiają standard linii. W minionym roku wymieniono kilkanaście tysięcy podkładów oraz ok 3000 m szyn - mówi rzecznik Mirosław Siemieniec. - Prace te będą kontynuowane. W 2014 roku planowana jest dalsza wymiana kilkunastu tysięcy podkładów i około 6 000 m szyn. Warto zwrócić uwagę, że linia kolejowa Czeremcha-Białystok znalazła się tez w koncepcji zagospodarowania środków w ramach Programu Operacyjnego Polski Wschodniej 2014-2020.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?