MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stadion Miejski w Białymstoku ma sponsora tytularnego. Została nim Grupa Chorten

Andrzej Kłopotowski
Andrzej Kłopotowski
Chorten Arena tak brzmi od dziś nazwa białostockiego stadionu miejskiego, na którym swe mecze rozgrywa Jagiellonia. Umowa ma obowiązywać przez pięć lat. Do kasy spółki stadionowej wpłyną ponad 4 miliony zł netto.

Sponsor pojawia się na dziesięciolecie stadionu. Od środy (18 września) to Chorten Arena. Umowa opiewa na kwotę 4,055 zł netto, co daje 811 tys. zł w skali roku. Nazwa wyeksponowana zostanie na elewacji budynku. Sponsor będzie mógł oznakować obiekt wewnątrz.

  • Pierwszy mecz na Chorten Arenie białostocka Jagiellonia rozegra już w sobotę.

  • Zmierzy się z Lechią Gdańsk

Chorten Arena ma napędzać do rozwoju

- Stadiony świata od starożytności były pewnym symbolem. Tu, dobra energia zgromadzona na dole, rozchodzi się poprzez sport i inspiruje nas cały czas do różnych zadań i dużych wyzwań – podnosi Krzysztof Pakuła, prezes Grupy Chorten.

Przypomina, że Grupa Chorten współpracuje ze Stadionem Miejskim już od dłuższego czasu. Dlatego też zostanie sponsorem tytularnym jest niejako naturalną koleją rzeczy. – Wiemy, że stadion to perełka. Warto na tym stadionie być. Tu organizowaliśmy targi, tu cyklicznie organizujemy mecze naszej fundacji "Nie bądź obojętny:".

Wspomina, że pół wieku temu grał na płycie tego stadionu i pamięta, jak wtedy wyglądał. Obecny stadion to już inna arena, a różnica między starym a nowym stadionem jest ogromna. Zauważa, że Chorten jest też partnerem klubu Jagiellonia. Uważa, że nazwa Chorten Arena będzie napędzała Grupę do dalszego rozwoju i działań, by marka ta była coraz bardziej rozpoznawalna.

- Mamy sponsora w formie rodzimego przedsiębiorcy, który konsekwentnie realizuje swoje strategie biznesowe i wszedł śmiało w skalę ogólnopolską. To firma, która stawia na rozwój. A my – jako spółka publiczna, realizująca zadania własne na rzecz gminy Białystok w zakresie sportu i kultury - też stawiamy na rozwój. Cieszymy się, że możemy wspólnie z Grupą Chorten realizować te zadania na rzecz popularyzacji i rozwoju sportu oraz kultury – podkreśla Cezary Mielko, prezes spółki Stadion Miejski.

Jak wynika z wyliczeń miasta podobne umowy opiewają rocznie w granicach między 550 tys. zł do 2,9 mln rocznie a podpisywane są na okres od dwóch do sześciu lat.

- To wielka, długooczekiwana przez nas chwila. Wiem, że poprzednie zarządy spółki Stadion Miejski prowadziły rozmowy, ale nie przeniosły rezultatu. Można powiedzieć, że sukces rodzi sukces. Jagiellonia jest mistrzem Polski. Na stadion miejski – na stadion Chorten Arena – przychodzi coraz więcej ludzi i właśnie mamy umowę i nazwę stadionu – podnosi prezydent Tadeusz Truskolaski.

Grupę Chorten w 2009 roku tworzyło 20 sklepów. Obecnie Grupa liczy około 2700 sklepów w całej Polsce. Stadion Miejski ma już patrona. To 42 Pułk Piechoty, od którego sekcji sportowej w 1920 roku zaczęła się historia białostockiej Jagiellonii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zmiany w prawie o sprzedaży alkoholu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny