Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stadion Miejski. 3 mln na ledowe bandy wokół stadionu. Radni PiS mówią nie

Tomasz Mikulicz [email protected]
Dziś wokół murawy zamontowane są bandy statyczne. I jeśli radni PiS się uprą i przekonają innych, to tak pozostanie.
Dziś wokół murawy zamontowane są bandy statyczne. I jeśli radni PiS się uprą i przekonają innych, to tak pozostanie. Archiwum/Anatol Chomicz
Tę inwestycję można traktować jako ukrytą dotację dla Jagiellonii Białystok - uważa Sebastian Putra, radny PiS.

Tę inwestycję można traktować jako ukrytą dotację dla Jagiellonii Białystok - uważa Sebastian Putra, radny PiS.

Tak komentuje zapis w projekcie budżetu na przyszły rok, który przewiduje kwotę 3 mln zł na zamontowanie band reklamowych LED wokół murawy nowego stadionu przy ul. Słonecznej. Taki wydatek został zakwestionowany podczas jednej z komisji radnych.

- Mam wątpliwości, czy to gmina powinna płacić za coś, z czego korzyści będzie miał prywatny klub sportowy - dodaje Putra.

Bo obecnie korzyści z reklam stojących przy murawie podczas meczów osiąga Jagiellonia.

- Za wynajem stadionu płacimy miastu czynsz - ponad 1,2 mln zł za sezon. Korzyści z reklam absolutnie nie pokrywają tej kwoty - twierdzi Agnieszka Syczewska, rzeczniczka Jagiellonii.

Adam Popławski, prezes spółki Stadion Miejski uważa, że warto zainwestować w ledowe bandy.

- Podnoszą one prestiż stadionu i pozwalają więcej zarobić za jego wynajem - przekonuje. - Przecież z miejskiego stadionu może korzystać nie tylko Jagiellonia.

Dodaje, że do niedawna ledowe bandy na stadionach, na których gra ekstraklasa były obowiązkowe. 18 grudnia zmieniono przepisy: stosowanie band reklamowych LED będzie stanowiło dobrą praktykę.

Czy na białostockim stadionie będą ledowe bandy - okaże się 28 stycznia, kiedy miejscy radni będą głosować za przyjęciem budżetu.
Problem ledowych reklam wypłynął na spotkaniu jednej z komisji radnych. PiS oprotestował potrzebę wydawania 3 mln zł z kasy miejskiej na zamontowanie band reklamowych LED wokół murawy nowego stadionu.

- Można to traktować jako ukrytą dotację dla Jagiellonii Białystok . Mam wątpliwości, czy to gmina powinna płacić za coś, z czego korzyści będzie miał prywatny klub sportowy - mówi Sebastian Putra, radny PiS.

W aktualnym podręczniku ekstraklasy zapisano, że od lipca 2015 roku stosowanie band LED będzie obowiązkowe. Inaczej zespół nie będzie mógł grać w ekstraklasie. Jednak 18 grudnia przepisy zostały zmienione. Bo nie każdego właściciela stadionu stać na zamontowanie LED-ów.

- Stanęło na tym, że na każdym meczu rozgrywek ekstraklasy stosowanie band reklamowych LED będzie stanowiło dobrą praktykę. Obligatoryjne będą jedynie bandy statyczne, czyli takie, jakie my mamy teraz - mówi Adam Popławski, prezes spółki Stadion Miejski.

Nie ma jednak wątpliwości, że reklamy ledowe podnoszą prestiż stadionu, a także cenę za jego wynajem. Bo z miejskiego stadionu przy Słonecznej może korzystać nie tylko Jagiellonia. Możne go wnająć każdy, kto za to zapłaci. Miasto będzie więc mogło zarobić więcej, gdy wynajmie stadion z LED-ami, niż bez nich.

- Bandy reklamowe będą mogły być wykorzystywane również podczas różnego rodzaju imprez na stadionie - przekonuje Adam Popławski.

Na razie miasto nie podpisało jeszcze umowy z Jagiellonią na przyszły sezon. Zapewne będzie tak jak obecnie, czyli że korzyści z reklam umieszczanych na bandach wokół murawy podczas meczów trafiają do kasy klubu. Popławski uważa, że jeśli miasto zdecyduje się na zakup ledowych band będzie mogło żądać wyższych kwot za wynajem stadionu, zarówno od Jagiellonii, jak i od innych zainteresowanych.

Obecnie za najem stadionu na dni meczowe Jagiellonia płaci spółce Stadion Miejski ponad 1,2 miliona złotych za sezon.

- Zarabiamy na reklamach umieszczonych wokół murawy podczas meczów, ale nie są to jakieś wielkie pieniądze. Z pewnością nie pokryją tej kwoty - podkreśla Agnieszka Syczewska, rzeczniczka Jagiellonii. - A przecież jesteśmy też zobowiązani do zapewnienia miejsca reklamowego m.in. sponsorom Ekstraklasy. Musimy zapłacić m.in. za ochronę, sprzątanie itd. Na osiem meczów rundy jesiennej na plusie byliśmy tylko w przypadku dwóch. Do pozostałych musieliśmy dołożyć.

Zwraca uwagę, że w niektórych miastach kluby sportowe wynajmują stadiony za symboliczną złotówkę.

- My płacimy, a na dodatek mamy niskie ceny biletów, więc te dochody też nie są wysokie - dodaje Syczewska.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny