Stacja Białystok Nowe Miasto. Nowy przystanek PKP powstaje na przedłużeniu ul. Pułaskiego [ZDJĘCIA, WIDEO]

Tomasz MikuliczZaktualizowano 
Przystanek Białystok Nowe Miasto znajdzie się na na trasie z Białegostoku do Czeremchy. Inwestorem jest spółka PKP PLK, która - jak informowała w zeszłym roku - dostała pieniądze z Krajowego Programu Kolejowego.

Obok przedłużenia ul. Pułaskiego rozpoczyna się właśnie budowa nowego przystanku PKP. Przystanek będzie nosił nazwę Białystok Nowe Miasto. Leży na trasie z Białegostoku do Bielska Podlaskiego i Czeremchy. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która - jak informowała w zeszłym roku - dostała pieniądze z Krajowego Programu Kolejowego.

Czytaj też: Rail Baltica czeka na przetarg. Będą nowe mosty, przystanki i stacje, w tym Białystok Zielone Wzgórza

Oprócz stacji Białystok Nowe Miasto PKP PLK będą budować również przystanki: Orzechowicze i Hryniewicze.

Natomiast w Białymstoku ma powstać jeszcze jeden przystanek - Zielone Wzgórza. Tym razem na trasie z Białegostoku do Warszawy. Jak pisaliśmy w zeszłym roku, przystanek zostanie zbudowany w ramach szlaku Rail Baltica. Nowy przystanek ma powstać do końca 2020 roku.

Czytaj także: Nowy przystanek PKP w Białymstoku powstanie na Zielonych Wzgórzach

Wideo

Materiał oryginalny: Stacja Białystok Nowe Miasto. Nowy przystanek PKP powstaje na przedłużeniu ul. Pułaskiego [ZDJĘCIA, WIDEO] - Kurier Poranny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
k
ktoś kto wie
W dniu 16.02.2019 o 21:18, gość napisał:

Biorąc pod uwagę ten argument, wprowadzając tramwaj należało by zlikwidować jakąś linię autobusową, co przypuszczam na pewno nie wpłynęło korzystnie dla pasażerów, gdyż tramwaj często nie zrobi takiej trasy jak dana linia autobusowa, natomiast pozostawiając autobusy i wprowadzając tramwaje nic to nie zmieni w kwestii smogu. Takie proste pytanie, dotyczące również pociągów miejskich, czy jeżeli ma się przystanek autobusowy pod blokiem to jaki sens chodzić pół kilometra do tramwaju czy pociągu.

Nie ma. Spoczniemy wszyscy na cmentarzu.

zgłoś
g
gość
W dniu 15.02.2019 o 21:37, ktoś kto wie napisał:

spaliny vel smog

Biorąc pod uwagę ten argument, wprowadzając tramwaj należało by zlikwidować jakąś linię autobusową, co przypuszczam na pewno nie wpłynęło korzystnie dla pasażerów, gdyż tramwaj często nie zrobi takiej trasy jak dana linia autobusowa, natomiast pozostawiając autobusy i wprowadzając tramwaje nic to nie zmieni w kwestii smogu. Takie proste pytanie, dotyczące również pociągów miejskich, czy jeżeli ma się przystanek autobusowy pod blokiem to jaki sens chodzić pół kilometra do tramwaju czy pociągu.

zgłoś
k
ktoś kto wie
W dniu 15.02.2019 o 19:43, gość napisał:

Podaj choć jeden logiczny pozytyw wprowadzenia tramwajów w Białymstoku.

ale wam tylko dziki w głowie.

zgłoś
k
ktoś kto wie
W dniu 15.02.2019 o 19:43, gość napisał:

Podaj choć jeden logiczny pozytyw wprowadzenia tramwajów w Białymstoku.

spaliny vel smog

zgłoś
g
gość
W dniu 14.02.2019 o 19:20, ktoś kto wie napisał:

Wystarczyło by wrócić do pomysłu MPK z początku lat 80-ych i wprowadzić do miasta nad Białą komunikację tramwajową. Były pomysły ,już w tych latach na trzy linie. Gdyby wtedy pociągnięto ten temat bylibyśmy w innym miejscu i nie prowadziliśmy tych rozważań.

Podaj choć jeden logiczny pozytyw wprowadzenia tramwajów w Białymstoku.

zgłoś
g
gość
W dniu 14.02.2019 o 16:10, Krzy napisał:

A może warto pomyśleć o istniejących stacjach, przystankach?Kiedyś był pomysł kolei miejskiej od  Sobolewa do Bacieczek. Nawet organizowano przejazdy testowe. Zainteresowanie było duże. Szkoda, że nie przystąpiono do realizacji tych planów. :(

Zainteresowanie duże było darmową przejażdżką, na co dzień jak przyjdzie się płacić za bilety to pewnie już nie będzie takiego zainteresowania.

zgłoś
g
gość
W dniu 14.02.2019 o 14:40, jam napisał:

to w końcu co budują stację czy przystanek. Bo to dwie różne sprawy

Przystanek jest dla autobusów, dla pociągów jest to stacja, może miałeś na myśli dworzec bo to już jest co innego.

zgłoś
E
EU07

Przystanek! to nie stacja!!!

zgłoś
G
Gość

Są pieniądze na modernizacje kolei. Trzeba je wydać. Z sensem lub bez. Budowa takich przystanków to pieniądze wyrzucone w błoto. Ciekaw  jestem czy po wybudowaniu obsłuży toto 100 pasażerów miesięcznie.

zgłoś
i
ik
W dniu 14.02.2019 o 19:29, Muuuuuu napisał:

Dobrze prawisz cielaku.

Za cara były tramwaje. Ale już w wolnej Polsce je rozwalili. Dobrze, że nie rozpieprzyli jeszcze wodociągów i ulic budowanych przez zaborców. A, no i dworzec PKP też mogli wysadzić w powietrze :)   

zgłoś
M
Muuuuuu
W dniu 14.02.2019 o 15:26, Lolek napisał:

A może poprowadzić jeden tor na Antoniuk i Dziesięciny, odbudować tory na Ciołkowskiego i już mamy tramwaje w Białymstoku. Co wy na to, cielęta?

Dobrze prawisz cielaku.

zgłoś
k
ktoś kto wie

Wystarczyło by wrócić do pomysłu MPK z początku lat 80-ych i wprowadzić do miasta nad Białą komunikację tramwajową. Były pomysły ,już w tych latach na trzy linie. Gdyby wtedy pociągnięto ten temat bylibyśmy w innym miejscu i nie prowadziliśmy tych rozważań.

zgłoś
J
Jurek

Oba przystanki zupełnie zbędne. Tak jak zbędna jest modernizacja dworca w Białystoku. To nie miejska broszka, ale dzieło beznadziejnego kierownictwa PKP, które nie jest w stanie zapewnić szybkich połączeń i wygodnej jazdy, a wydaje masę kasy na pierdoły. Przyjdzie nowy rząd, przyjdzie czas wyjaśnić, czy wydanie 29 mln na dworzec, to był przekręt, czy tylko przejaw niegospodarności.. Oba przystanki (N.Miasto i Sł. Stok) miałyby sens, gdyby dochodziły do nich porządne ulice i komunikacja miejska. Spytajcie mieszkańców np. Bacieczek, czemu nie korzystają ze stacji Bacieczki. Stamtąd wszędzie daleko, żadnego dojazdu czy autobusów w pobliżu, a do bloków na TBS daleko. Po co komu przystanek w polu albo przy ogródkach działkowych?

zgłoś
e
ewentuel
W dniu 14.02.2019 o 16:10, Krzy napisał:

A może warto pomyśleć o istniejących stacjach, przystankach?Kiedyś był pomysł kolei miejskiej od  Sobolewa do Bacieczek. Nawet organizowano przejazdy testowe. Zainteresowanie było duże. Szkoda, że nie przystąpiono do realizacji tych planów. :(

Ale kto będzie płacił za jeżdżenie w tę i z powrotem lokomotywy z jednym wagonem, dwoma babami i dwoma chłopami z Sobolewa, którzy wysiądą  na stacji Juro, żeby pójść do galerii Juro? Może pisowskie PKP zapłaci?

zgłoś
K
Krzy

A może warto pomyśleć o istniejących stacjach, przystankach?

Kiedyś był pomysł kolei miejskiej od  Sobolewa do Bacieczek. Nawet organizowano przejazdy testowe. Zainteresowanie było duże. Szkoda, że nie przystąpiono do realizacji tych planów. :(

 

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3