Sprzedaż produktów luksusowych w dobie COVID - 19. Sklepy nie odnotowują strat, czesto jest lepiej niż przed pandemią

Paweł Żukowski
Marki premium w dobie COVID - 19
Marki premium w dobie COVID - 19 pixabay.com
- Od maja do października 2020 nasze obroty wzrosły rok do roku o 30 procent. We wrześniu sprzedaliśmy pierścionek z jednokaratowego złota o wartości 35 tysięcy złotych i naszyjnik za 20 tysięcy - mówi pan Marek, właściciel salonu należącego do jednej z trzech największych polskich firm jubilerskich.

Upodobanie do przepychu, komfortu i zbytku

Klienci chcący wydać swoje pieniądze na wysoką jakość, prestiż, wyjątkowość produktu nie czekają z zakupami na lepsze czasy. Sklepy i firmy oferujące artykuły luksusowe, w dobie pandemii nie odnotowują strat.

- Mamy wyższe obroty niż w analogicznym okresie 2019 r. Pomimo pandemii nasi klienci nie szukają tańszych alternatyw i wybierają nasze produkty. Dużą popularnością cieszą się materace do spania, które wyceniamy na 12 tysięcy złotych. Na przełomie września i października sprzedaliśmy stolik z powłoką ceramiczną za 24 tysiące - mówi kierownik salonu największego polskiego producenta mebli wypoczynkowych produkowanych na zamówienie.

Podobnie sytuacja przedstawia się w segmencie aut premium. W rozmowie z nami, pracownik działu handlowego jednej z wiodących marek przyznał, że jedyny problem jaki wystąpił w dobie COVID -19, to czasowe zamknięcie fabryk. Ograniczyło to dostępność pojazdów.

- Gdyby nie sytuacja z zatrzymaniem produkcji, sprzedalibyśmy jeszcze więcej aut. Popyt na nasze samochody nie maleje. Jedyna różnica jaką zauważamy w związku z pandemią jest taka, że nasz klient zamiast tradycyjnego leasingu, coraz częściej decyduje się na opcję najmu długoterminowego - dodaje.

Podczas gdy wiele firm upada bądź odnotowuje duże straty, przedsiębiorcy, którzy obsługują klientów zamożnych, zgodnie twierdzą, że nie zauważają wpływu COVID -19 na spadki obrotów.

- Liczba klientów odwiedzających mój sklep jest mniejsza, ale ci, którzy przychodzą robią zakupy za wyższe kwoty. Poza tym prowadzę sprzedaż produktów w internecie. Nie odczuwam skutków pandemii - mówi nam pani Edyta, właścicielka sklepu z ubraniami marek premium.

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie