Sprawdź gdzie Cię najlepiej obsłużą! Badania mówią, że na Podlasiu! Na pewno?

Opr. graf. Marcin Szymaniuk
Jakość obsługi w województwach (w skali od -5 do +5)
Jakość obsługi w województwach (w skali od -5 do +5) Opr. graf. Marcin Szymaniuk
Najlepiej obsłużą nas w aptece, salonie piękności, perfumerii, hotelu, sklepie internetowym. Najgorzej wypadły usługi pocztowe i kurierskie oraz operatorzy telewizyjni.

12 tys. raportów

12 tys. raportów

Badanie "Jakość Obsługi 2008“ objęło 16 województw i 295 miejscowości, w tym także wiele mniejszych miast oraz wsi. Kontrole dotyczyły 20 branż i przeszło 200 kategorii działalności; od 1 lipca do 31 grudnia 2008 roku.
Najwięcej obserwacji internauci przeprowadzili w bankach, restauracjach, stacjach paliwowych, hiper- i supermarketach, sklepach odzieżowych, sieciach AGD/RTV oraz firmach telekomunikacyjnych.
Zebrano obserwacje jakości obsługi od przeszło 12 tys. konsumentów z całej Polski.

Takie informacje przynosi nam raport z badania "Jakość obsługi 2008“. Co istotne, wynika z niego, że na Podlasiu mamy najbardziej przyjazne dla klienta firmy i instytucje.

Odwiedzili, sprawdzili, zapisali

Skąd pochodziły dane do raportu? Otóż kilkanaście tysięcy internautów opublikowało swoje obserwacje dokonywane podczas zakupów. Posłużyły do opracowania zestawienia najbardziej przyjaznych firm.

Jak zostało to ocenione? Po wizycie w sklepie czy banku internauci wystawiali placówce notę wraz z pisemnym uzasadnieniem i zamieszczali ją na specjalnym formularzu na stronie internetowej www.jakoscobslugi.pl. Brali pod uwagę m.in. znajomość oferty wśród personelu, doradztwo, a także zachowanie, wygląd i zaangażowanie w obsługę klienta:

"Wystrój delikatesów jest estetyczny, zadbany. Nigdzie nie ma śmieci, towary mają czytelne oznakowania cenowe. Jedyny minus stanowiło to, iż kasjerka rozmawiała z koleżanką podczas obsługiwania. Trzeba przyznać jednak, że mimo to była uprzejma i miło mnie przywitała i pożegnała“ - opisuje swoje wrażenia z wizyty w jednym z białostockich sklepów delikatesowych Iwona. Oceniła firmę na "czwórkę“.

Mały znaczy przyjazny

Mniejsze sklepy generalnie cenimy sobie wyżej, a spośród "wielkich“ najlepsze noty otrzymał Auchan. Czemu zawdzięcza uznanie klientów?

- Odpowiedź jest prosta: szkolenia, szkolenia, szkolenia - wyjaśnia Dorota Patejko, rzeczniczka francuskiej sieci. - Sprzedawca musi mieć zakodowane w świadomości, że zadowolenie klienta jest rzeczą najważniejszą.

Najlepszy bank, to zdaniem internautów, Multibank, jak tankować, to tylko na BP, a wśród sprzedawców aut w cuglach wygrali dilerzy Hondy.

Województwo podlaskie pozostaje też w czołówce, jeśli chodzi o poziom zadowolenia z obsługi. Wskaźnik +1,91 daje nam ponad 115 proc. krajowej średniej (+1,38). Chociaż, jak podkreślają autorzy raportu, nie było firmy ocenianej wyłącznie entuzjastycznie czy tylko w kategoriach negatywnych.

My i oni

- Im mniejszy sklep i miejscowość, tym kontakty między handlowcem a klientem są bliższe i bardziej bezpośrednie - mówi Andrzej Kondej, marketingowiec i wykładowca. - W dużych sieciach handlowych, mimo wielu treningów i szkoleń, obsługa zmienia się zbyt szybko, by zbudować trwałe relacje z klientem.
Jego zdaniem, kupujący w Polsce centralnej są bardziej wymagający i mają wyższe oczekiwania wobec handlowców. Ale za to na Podlasiu jesteśmy otwarci i życzliwi wobec siebie nawzajem.

- I takiego traktowania spodziewamy się w sklepach i urzędach - dodaje Kondej.
Jednak system obsługi z punktu widzenia zarządzających firmą różni się znacznie od sklepowej rzeczywistości, z jaką ma do czynienia klient. To generalne spostrzeżenie autorów raportu.

Sami klienci ujmują to bardziej dosadnie. - Personel sklepu powinien nauczyć się sprzedawać, a nie "wciskać“ towary - wspomina kupowanie butów Joanna z Białegostoku.

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

z
zalotny

najgorzej jest chyba w markecie ABC. Panie na stoisku warzywnym robią łaskę, że zauważą klienta, a kasjerki rzucają towarem, który właśnie nabiły na kasę. KOSZMAR!!! Są na szczeście dwie nowe kasjerki, które nie obrzydzają zakupów, bo jak widzę niektóre twarze, to rezygnuję z kupowania w tym sklepie. Chyba żadna paniusia nie była na kursie z obsługi klienta, a szkoda, bo w markecie mozna kupić smaczne jedzonko:) Ach, szczytem jest próba kupienia sera w plastrach. O godz. 20.30 jest to już nienmożliwe, bo pani umyła krajalnicę, no bo przecież o 21 kończy pracę! Skandal!!!

G
Gość

Zabił butelką od szampana w agencji towarzyskiej. Może trafić za kraty na 12 lat. TEŻ MI OBSŁUGA.

l
leuke
CYTAT
a spośród "wielkich“ najlepsze noty otrzymał Auchan. Czemu zawdzięcza uznanie klientów?

- Odpowiedź jest prosta: szkolenia, szkolenia, szkolenia - wyjaśnia Dorota Patejko, rzeczniczka francuskiej sieci. - Sprzedawca musi mieć zakodowane w świadomości, że zadowolenie klienta jest rzeczą najważniejszą.

- Odpowiedź jest prosta: bzdury, bzdury, bzdury.
Ciekawe czy znalazł by się promil z kupujących w AUCHAN, którzy robią zakupy w tym sklepie ze względu na miłą obsługę. Większośc raczej wiesza psy na pracowników tej sieci.

CYTAT
W dużych sieciach handlowych, mimo wielu treningów i szkoleń, obsługa zmienia się zbyt szybko, by zbudować trwałe relacje z klientem.

W końcu ktoś coś mądrego powiedział
a
aa

Kto smarował badania?
Czegoś tu nie rozumiem. Dwa zdania wcześniej jest mowa o Auchan, które otrzymało najlepsze noty, a następnie guru białostockiego marketingu z SBK Marketing oznajmia, że im mniejszy sklep i miejscowość, tym kontakty między handlowcem a klientem są bliższe. Bardzo ciekawe spostrzeżenie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3