Spółki PKS Białystok, PKS Łomża, PKS Zambrów, PKS Suwałki i PKS Siemiatycze mogą się połączyć

Marta Gawina [email protected]
Spółki PKS Białystok, PKS Łomża, PKS Zambrów, PKS Suwałki i PKS Siemiatycze mogą się połączyć
Spółki PKS Białystok, PKS Łomża, PKS Zambrów, PKS Suwałki i PKS Siemiatycze mogą się połączyć archiwum
Odpowiedni wniosek w sądzie właśnie został złożony. Władze województwa chcą połączyć pięć podlaskich spółek PKS w jedną.

Chodzi nam o jedną silną spółkę, która będzie w stanie konkurować z innymi firmami przewozowymi - mówi Paweł Staniurski, przedstawiciel urzędu marszałkowskiego.

Połączyć mają się Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Białymstoku, Łomży, Zambrowie, Suwałkach i Siemiatyczach. Procedura właśnie się rozpoczęła.

- Został złożony wniosek do sądu administracyjnego. Teraz czekamy na jego decyzję. Plan połączenia spółek został podpisany i zaakceptowany przez zarządy każdego z pięciu przedsiębiorstw - podkreśla Paweł Staniurski.

Dodaje, że planowane połączenie ma zostać dokonane w drodze inkorporacji, poprzez przeniesienie całego majątku spółek z Łomży, Siemiatycz, Zambrowa i Suwałk na spółkę białostocką jako tą przejmującą. Kiedy zacznie działać jedno przedsiębiorstwo? - To wszystko zależy od decyzji sądu - przypomina Paweł Staniurski.

Pewne jest, że dotychczasowym spółkom nie wiodło się najlepiej pod względem finansowym. Niektórym nawet groziła upadłość. Ubiegły rok tylko ta zambrowska zakończyła na plusie. - Pozostałe miały straty. Jednak ze względu na to, że są to spółki prawa handlowego, nie mogę ujawniać konkretnych kwot - mówi przedstawiciel urzędu marszałkowskiego.

Połączenie ma zapewnić lepszą przyszłość samorządowej spółce. Ma działać bardziej efektywnie.

Pojawiają się zapewnienia, że nie stracą na tym pracownicy PKS-ów. Zwolnienia nie są planowane. To dobra wiadomość dla prawie tysiąca osób, które pracują w spółkach przewozowych. Nie jest za to wykluczone, że będzie sprzedawany majątek, który nie jest już potrzebny.

Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej jeszcze kilka lat temu należały do skarbu państwa. W 2011 roku zostały nieodpłatnie przekazane pod skrzydła podlaskiego samorządu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
Fikoł
Geniusze zarządzania. Sprzedali wszystko co mieli,łącznie z siedzibą, za którą teraz miesięcznie płacą kilkadziesiąt tysięcy szczęśliwemu nabywcy.
K
Kierowca Czopkowca
Jaka piękna katastrofa. Co tam słychać u Dworzańskiego i Baszki? Siedem lat demolowali bezczynnością PKS-Y. Teraz idźcie do starego emerytowanego ślepaka z UMB i wyliżcie mu rowa, jak mieliście w zwyczaju.
G
Gość
W dniu 06.08.2016 o 08:29, Gość napisał:

Nie wiem dlaczego spółka marnuje pieniądze na budowę dworca w Białymstoku - żaden prywaciarz dworca nie buduje, najwyżej wynajmie kawałek placu na parking, postawi daszek na dwóch słupkach i wynajmie kierowców na śmieciówkach.

Cy jest to działanie na szkodę spółki ?  Ciekawe co o tym myśli prokurator ?

G
Gość

Nie wiem dlaczego spółka marnuje pieniądze na budowę dworca w Białymstoku - żaden prywaciarz dworca nie buduje, najwyżej wynajmie kawałek placu na parking, postawi daszek na dwóch słupkach i wynajmie kierowców na śmieciówkach.

K
Kierowca Pekaesowca
Zapalmy świeczkę. Rządy Dworzańskich i Baszków zakończyły się pełnym sukcesem. Destrukcja dokonana. Marszałek Leszczyński może wyprowadzić sztandar PKS na śmietnik historii.
Żegnaj żegnaj ooooooo Baj Baj...
j
ja
W dniu 03.08.2016 o 09:09, kierowca napisał:

łączenie ma poprawić wynik finansowy nie zwalniając żadnego pracownika? bzdura na resorach .kilka lat temu ten wariant ćwiczył marszałek wojewodztwa lubelskiego tworząc pks Wschód nic to nie dało wielka klęska ,teraż ponownie nastąpiło rozłączenie mimo tych doświadczeń podlaskie idzie tą samą drogą nikt nawet nie zada podstawowego pytania ile będzie kosztować połączenie np nowy wizerunek taboru pod jedną marką to ,to koszty rzędu 3 mln złotych 

W PKS Wschód, nie weszły wszystkie PKS-y. I to był błąd, zaczęła się walka,niezdrowa konkurencja

j
ja
W dniu 03.08.2016 o 12:01, pamiętam napisał:

bardzo ciekawe jest to, że tylko jedna spółka - ta w Zambrowie zakończyła poprzedni rok na plusie... a to ładnie PKS Białystok gospodaruje pieniędzmi skoro w 2015 roku zrealizował transakcję za 14,9 mln zł, a nie był na plusie jako spółka

PKS Białystok transakcję jak to nazywasz zrealizował już w 2016 

G
Gość

Cała ta akcja to wygląda tylko na ratowanie tyłka białostockiemu pekaesowi. Dużo  jeżdżę autobusami i zawsze się dziwiłem jak dobrze funkcjonują PKS-y w małych miejscowościach w stosunku do białostockiego. PKS z Siemiatycz czy Zambrowa realizuje wiele tras które powinien obsługiwać Białystok. Jeżeli się likwiduje połączenia zamiast je zwiększać to jak ma firma dobrze prosperować, pracownicy biurowi nie zarobią na firmę.

A teraz będzie jeszcze gorzej, od czasu kiedy ruszyła kolej do Warszawy, nawet prywatnym przewoźnikom się urwało, Polski Bus zrezygnował, wprawdzie Żak przejął ich połączenia, ale to też nie wiadomo jak na długo PlusBus też obciął wiele kursów. 

Teraz białostocki PKS podłączy inne PKS-y żeby czerpać kasę z ich połączeń i jak już ktoś napisał będzie to uwalenie całego PKS-u w regionie.

p
pamiętam

bardzo ciekawe jest to, że tylko jedna spółka - ta w Zambrowie zakończyła poprzedni rok na plusie... a to ładnie PKS Białystok gospodaruje pieniędzmi skoro w 2015 roku zrealizował transakcję za 14,9 mln zł, a nie był na plusie jako spółka

D
Dawid
W dniu 03.08.2016 o 09:46, komuch emeryt napisał:

Czy rada nadzorcza będzie liczyć 15 osób? ;) oj parę znanych nazwisk pożegna sie z fuchami

Coś ty , będzie jedna spółka a prezesów i dyrektorów więcej niż było w 5, tak samo jak na stadionie, sztuczne ciepłe posadki  dla swoich kolesiów

k
komuch emeryt

Czy rada nadzorcza będzie liczyć 15 osób? ;) oj parę znanych nazwisk pożegna sie z fuchami

C
Cezary

Pomysł znakomity, ale z jednym zastrzeżeniem: prezesem powinien zostać prawdziwy menadżer z sukcesami w zarządzaniu spółkami transportowymi (wykazującymi rosnące zyski z roku na rok), a nie serdeczny kolega marszałka. Tylko tyle i aż tyle. 

k
kierowca

łączenie ma poprawić wynik finansowy nie zwalniając żadnego pracownika? bzdura na resorach .kilka lat temu ten wariant ćwiczył marszałek wojewodztwa lubelskiego tworząc pks Wschód nic to nie dało wielka klęska ,teraż ponownie nastąpiło rozłączenie mimo tych doświadczeń podlaskie idzie tą samą drogą nikt nawet nie zada podstawowego pytania ile będzie kosztować połączenie np nowy wizerunek taboru pod jedną marką to ,to koszty rzędu 3 mln złotych itd.

S
Stanisław

I to byłoby na tyle!. "Wielcy" specjaliści wykonali ostatni ruch w drodze do likwidacji spółki.

żegnaj PKS - ie.

P
Pp
Wynik finansowy spółki prawa handlowego dostępny jest dla każdego chętnego w aktach rejestrować spółki w KRS. Urzędnik popisał się blyskotliwoscia. Również redaktor zablyszczal zdaniem o sądzie administracyjnym jako właściwym w sprawach łączenia spółek.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie