SOT potrzebował wsparcia głównie w obszarze sprzedaży, a dzięki TETA BI użytkownicy mogą na bieżąco sprawdzać czy realizowane są zadania, które wpływają na osiągnięcie odpowiedniego jej poziomu. Jest on stworzony tak, by dostarczać dane znacznie szybciej i w różnych układach.
- Przejście na najnowszą wersję TETA BI było bezproblemowe. Obecnie nasze Działy Handlowe mają dostęp do najświeższych danych, które są uaktualniane nocą, dzięki czemu mogą lepiej dostosowywać swoje strategie sprzedażowe
- mówi Marcin Jankowski, Kierownik Działu IT w SOT. - Analizy i raporty przeliczają się szybciej i sprawniej, a przedstawiciele handlowi mogą więcej czasu poświęcić na swoją główną działalność - dodaje.
Co istotne system pozwolił efektywnie zarządzać marżą z uwzględnieniem rabatów posprzedażnych, otrzymywanych od dostawców i udzielanych klientom. Wcześniej nie było możliwości ustalenia wartości rabatów (a tym samym realnej marży) na bieżąco. Prawidłowa marża była znana dopiero po zamknięciu okresu rabatowego, a więc nawet z 30-dniowym opóźnieniem. Skutkiem tego, decyzje podejmowane przed ustaleniem prawidłowej marży, opierały się na niewłaściwych założeniach i były obarczone dużym ryzykiem błędu.
- Obecnie używany przez nas system TETA BI estymuje kwoty rabatów na bieżąco i ustala wartość marży, z ich uwzględnieniem, na koniec dnia. Dzięki temu już w dniu następnym decydenci otrzymują informacje o kształtowaniu się wartości marży, bardzo zbliżoną do marży rzeczywistej - podkreśla Paweł Korniluk, dyrektor ds. logistyki w SOT
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?