Sobotni Poranny: Obwodnica Augustowa. Wielkie odliczanie trwa.

Wojciech Oksztol
Obwodnica Augustowa ma być gotowa za 42 miesiące.
Obwodnica Augustowa ma być gotowa za 42 miesiące. Wojciech Oksztol
Udostępnij:
Obwodnica Augustowa ma być gotowa za 42 miesiące.

Umowa podpisana Wykonawca najpierw zaprojektuje drogę. Ma na to ponad rok. W tym czasie musi też uzyskać zgodę na realizację inwestycji. Dopiero potem będzie mógł przystąpić do prac budowlanych. Wczoraj drogowcy podpisali z firmą Budimex kontrakt wart blisko 660 mln zł.

Czytaj więcej w sobotnim Kurierze Porannym

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Sadze,co nastepuje.
Jest - jak uważam - oczywiste, iz ewentualna próba zmiany zapisów Traktatu Akcesyjnego co do przebiegu TEN-T nr 1 (w ym poprzez proby zmiany przebiegu Obwodnicy Augustowa, ktora to zmiana - w mojej ocnie- poslyzylaa za petekst do zmiany Via Baltica) a to tmoże byc nie tylko niezgodna z tymi zapisami, ale i z zaleceniami Komitetu Regionów, przyjętymi w Zielonej Księdze "Przegląd polityki – w kierunku lepiej zintegrowanej transeuropejskiej sieci transportowej w służbie wspólnej polityki transportowej" (powody: konieczność niedopuszcznia do margnializacji regionów przy budowie sieci TEN-T -Podlasia, jak tez koniecznosc włączenia do tej sieci duzych miast- Białegostoku -najwiekszego polskiego miasta od Gdanska po Lublin)

Zwraca uwagę, iz wskazne działania podjeto gdy istnieją opisane powyżej zapisy Traktatu Akcesyjnyego RP do UE, oraz gdy wprowadzono właśnie przyjęte w październiku 2009 roku zapisy Zielonej Ksiegi TEN-T.

Na jesieni wybory.Trzeba takich wybrać co poprowadzą trasę Via Baltica przez Białystok.
o
obywatel
Sadze,co nastepuje.
Jest - jak uważam - oczywiste, iz ewentualna próba zmiany zapisów Traktatu Akcesyjnego co do przebiegu TEN-T nr 1 (w ym poprzez proby zmiany przebiegu Obwodnicy Augustowa, ktora to zmiana - w mojej ocnie- poslyzylaa za petekst do zmiany Via Baltica) a to tmoże byc nie tylko niezgodna z tymi zapisami, ale i z zaleceniami Komitetu Regionów, przyjętymi w Zielonej Księdze "Przegląd polityki – w kierunku lepiej zintegrowanej transeuropejskiej sieci transportowej w służbie wspólnej polityki transportowej" (powody: konieczność niedopuszcznia do margnializacji regionów przy budowie sieci TEN-T -Podlasia, jak tez koniecznosc włączenia do tej sieci duzych miast- Białegostoku -najwiekszego polskiego miasta od Gdanska po Lublin)

Zwraca uwagę, iz wskazne działania podjeto gdy istnieją opisane powyżej zapisy Traktatu Akcesyjnyego RP do UE, oraz gdy wprowadzono właśnie przyjęte w październiku 2009 roku zapisy Zielonej Ksiegi TEN-T.
o
obywatel
przyjete rozwiaznie jest moim zdanine niezgodne z prawem unijnym

Trakat Akcesyjny jako nadrzedne prawo unijne, wskazuje jasno i bez najmniejszych watpliwosci o przebiegu TEN-T przez Białystok /po sladzie S 8.( te zn aodcinku Białystok- Suwałki)
- Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L236 z dnia 23 września 2003 roku r., strona 488

(por. zarazem: Decyzja nr 1692/96/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 lipca 1996 r. w sprawie wytycznych Wspólnoty dotyczcych rozwoju transeuropejskiej sieci transportowej (Dz.U.L 228 a 9.9.1996, str. 1) zmieniona przez: 32001 D 1346: Decyzja nr 1346/2001/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22.5.2001 r. (Dz.U. L. 185 z 6.7.2001))

Z kolei "Zielona księga TEN-T: Przegląd polityki – w kierunku lepiej zintegrowanej transeuropejskiej sieci transportowej w służbie wspólnej polityki transportowej" przyjęta przez Komsiję - 23czerwca 2009 roku; data przyjecia na sesji plenarnej - 7.października 2009 roku, mówi w mojej ocenie jasno i bez najmnieszych watpliwości, iż

KOMITET REGIONÓW "Uważa za wskazane ograniczenie Transeuropejskiej Sieci Transportowej do osi transportowych przyczyniających się w znaczący sposób do osiągnięcia strategicznych celów Unii Europejskiej, a zwłaszcza SPOJNOSCI TERYTORIALNEJj /.../". Uważa, że sieć TEN-T powinna zawierać szczególnie takie elementy infrastruktury jak OBWODNICE WIEKICH MIAST , pozwalające na ograniczenie krzyżowania się ruchu dalekobieżnego z codziennym ruchem wokół miast, przy korzystaniu z alternatywnych rozwiązań w strefach, w których zatory nie występują."
o
obywatel
Obwodnica wykluczenia ekonomicznego?

W dniu 11 marca 2011 roku w Augustowie - w obecności m.in. burmistrza Augustowa, lokalnego posła PO - byłego burmistrza miasta oraz wojewody podlaskiego i wiceministra infrastruktury Stę.....ia - przedstawiciele GDKiA oraz firmy budowlanej podpisali umowę na taki kształt budowy ogromnie wydłużonej teraz w porównaniu do poprzedniego przebiegu "obwodnicy", który pomiędzy Raczkami a Augustowem będzie jednopasmowy (i taki pewnie ma pozostać w założeniu i w przyszłości m.in. ze względu m.in. na dużą ilość miejscowości i domów – przy czym mieszkańcy miejscowości przez które teraz droga „obwodnicy” wzdłuż dolnego biegu Rospudybędzie przechodzić, mają też dostać dofinansowani np. na przydomowe oczyszczalnie ścieków, etc.). Od Raczek jednak w kierunku Suwałk „obwodnica” będzie droga ekspresową.

Tak planowane rozwiązanie posłużyło - w mojej ocenie - za podstawę do wprowadzenia przez obecny rząd (20 X 2009 roku) - mam głębokie przekonanie że dorażnej tylko - zmiany przebiegu Via Baltica.

Uważam, że przy oczywistej potrzebie przywrócenia w przyszłości prawidłowego przebiegu tejże Via Baltica – tj. pośladzie zgodnym z zapisami Traktatu Akcesyjnego RP do UE oraz z zaleceniami Zielonej Księgi TEN-T, trudno będzie jednak zamienić odcinek Raczki - Augustów na drogę ekspresową. Postanie zatem –jak mniemam – w niedalekiej przyszłości potrzeba wprowadzenia w takiego rozwiązania ciągu Obwodnicy Augustowa, które umożliwi połączenie ekspresowe krajów bałtyckich z Białymstokiem, Lublinem i Rzeszowem – czyli Polską Wschodnią.Być może nawet po śladzie rozbieranego i rekultywowanego jesienią szlaku.
g
gosciu
Bo trzeba postawić zakaz wjazdu do Wasilkowa dla samochodów cięzarowych o masie przekraczającej 10 ton i problem sam się rozwiąże
m
mis
i tak będzie kolejna wtopa - zmarnowanie kasy

podobnie jak to było za czasów demiańczaków i innych cwaniaków
powinni za to teraz majątkowo odpowiedzieć
w
wasilków
wy tak sie nie cieszcie-my w Wasilkowie też czekalism -mamy obwodnice i mamy ten sam problem zmniejszony o jakies 30 % !!!!TIR przez Wasilków jak mkną tak mknie!!
Przejdź na stronę główną Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie