„Sobota dla Polski” już za nami. Moda na polskie produkty rozpoczęta!

Materiał informacyjny Wybieram 590
W ostatni weekend wielu Polaków wybrało się na przedświąteczne zakupy. Część z nich świadomie wybierała tego dnia krajowe produkty, wspierając rozwój polskiej gospodarki. Wszystko w ramach akcji #sobotadlaPolski, organizowanej jako cześć kampanii społecznej „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy okres dla wielu z nas – dają one możliwość spędzenia czasu z najbliższymi oraz sprawienia im radości poprzez zakup wymarzonych prezentów. Większość z nas lubi święta i nie zamierza na nich oszczędzać. Jak wynika z raportu Barometr Providenta, w tym roku rodziny z dziećmi wydadzą na ich organizację ponad 2 tysiące złotych. To dużo, ale wiele z tych środków, zamiast wrócić do polskiej gospodarki, wesprze zagraniczny kapitał. Potrzebę edukacji i zmian nawyków konsumenckich dostrzegli organizatorzy inicjatywy „Wybieram 590 – Sobota dla Polski”. Przez kilka ostatnich tygodni zachęcali rodaków, żeby w sobotę 7 grudnia podczas zakupów zwracać uwagę na pochodzenie produktów i wybierać krajowe towary oraz usługi.

Trwająca od dłuższego czasu Kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski” jest wspierana przez znanych aktorów i przedstawicieli świata mediów, m.in. Joannę Jabłczyńską, Annę Popek, Macieja Kurzajewskiego czy Jacka Lenartowicza. W ramach inicjatywy odbyła się akcja #sobotadlaPolski, która przypadła na dzień 7 grudnia.

- Inspirujemy do kupowania produktów, których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590. W większości przypadków są to towary wyprodukowane w Polsce lub związane z naszym rynkiem. Chcąc mieć pełną gwarancję polskiego pochodzenia towaru, warto dodatkowo sprawdzić nazwę i miejsce jego produkcji. Tylko wtedy zyskamy pewność, że jest to w pełni krajowy produkt, a poprzez jego zakup wspieramy naszą gospodarkę – przekonuje Artur Niewrzędowski, jeden z pomysłodawców projektu „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Pozyskane w ten sposób środki mogą być znaczące w skali całej rodzimej gospodarki. Jak wynika z raportu przeprowadzonego na potrzeby kampanii w przypadku towarów wytwarzanych w Polsce, przez firmy z polskim kapitałem – z każdej złotówki wydanej na dany produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 groszy. W przypadku produktów zagranicznych, ale produkowanych w Polsce kwota ta wyniesie 76 groszy. Natomiast dla produktów w pełni

zagranicznych – wytwarzanych za granicą, przez firmę zagraniczną – z każdej złotówki pozostanie w Polsce jedynie 25 groszy.

Jeśli powyższe dane zestawimy z poziomem konsumpcji z zeszłego roku, to okazuje się, że gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w polskiej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie.

Poza znanymi aktorami i przedstawicielami mediów, w promocję sobotniej akcji zaangażowały się największe polskie przedsiębiorstwa, m.in. PKN Orlen. - Aż 85% naszego asortymentu są to polskie produkty, wyprodukowane w Polsce. Jest to zgodne z trendami i wynika z potrzeb naszych klientów. Obecnie 87% ludzi w Polsce woli wybierać polskie produkty i dbamy o to, by produkty polskie na naszych stacjach były obecne. Nasz segment detalu powiększa się, współpraca z polskimi producentami się zacieśnia. Uważam, że współpraca z polskimi firmami napędza polską gospodarkę - powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Do zmiany nawyków konsumpcyjnych zachęcać będą plakaty w wybranych placówkach Poczty Polskiej. W kampanię zaangażowała się także Grupa Cedrob – największy polski producent mięsa drobiowego. W sieci sklepów Lewiatan emitowana będzie reklama w radiowęźle. Na potrzeby kampanii powstały specjalna animacja oraz spot promocyjny z udziałem gwiazd małego i dużego ekranu.

W projekt zaangażowały się również inne firmy oraz rodzime sieci sklepów, które dzięki spójnej identyfikacji i hashtagowi w mediach społecznościowych (#wybieram590 i #sobotadlaPolski) zyskają możliwość zakomunikowania swojego udziału w akcji i promowania dnia z polskimi produktami i usługami. Swoje poparcie dla kampanii wyraził również premier Mateusz Morawiecki. - Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na wsparcie polskiej gospodarki - napisał na Twitterze. Dodał, że patriotyzm gospodarczy jest istotnym ogniwem rozwoju ekonomicznego na całym świecie.

Więcej informacji dostępnych jest na oficjalnej stronie kampanii - www.wybieram590.pl

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3