Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

SM Mlekovita na drodze do kolejnego rekordu przychodów

Redakcja
Mlekovita rozwija również bazę produktową, oferując nowe, innowacyjne wyroby,
Mlekovita rozwija również bazę produktową, oferując nowe, innowacyjne wyroby,
Pierwsze sześć miesięcy 2013 roku SM Mlekovita zakończyła z 16-procentową dynamiką przychodu w porównaniu do analogicznego okresu roku 2012.

Wzrost dynamiki przychodów potwierdza dobrą kondycję przedsiębiorstwa, którego celem na rok 2013 jest osiągnięcie przychodów w wysokości ok. 3,5 mld złotych (w 2012 r. wysokość przychodów wyniosła 3,028 mld złotych i był to rekordowy wynik w historii Mlekovity).

Na już osiągnięty sukces i realizację założonych planów składa się rozwój dystrybucji na rynkach zagranicznych, głownie Chin i Rosji, oraz inwestycje w bazę produkcyjną – tak już poczynione, jak i wciąż jeszcze prowadzone: w rozbudowę fabryki konfekcjonowania serów, rozbudowę fabryki produktów fermentowanych, proszkownię serwatki, zakup linii ciągłej do produkcji serów twardych dojrzewających i twarogowych bezformowych.

Wartość inwestycji w 2013 r. wyniesie ok. 120 mln złotych,  w tym warta 23   mln złotych inwestycja środowiskowa w zakresie  rozbudowy i modernizacji zakładowej oczyszczalni ścieków oraz system kogeneracji.

Dzięki modernizacji osiągnięto efekt ekologiczny w postaci zwiększenia przepustowości oraz zapewnienia jakości ścieków. Zastosowany proces fermentacji osadów stanowi odnawialne źródło energii. Wytworzony biogaz wykorzystany został jako paliwo w agregatach kogeneracyjnych do produkcji energii elektrycznej i ciepła pod potrzeby technologiczne zakładu.

Inwestycja ta jest istotnym elementem realizowanej przez Mlekovitę koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz systemu zarządzania przyjaznego środowisku (ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, w tym z Systemem Zarządzania Środowiskiem ISO 14001 na czele).

Przedsiębiorstwo wyznaczyło sobie bowiem cele środowiskowe w zakresie ograniczania emisji CO2, racjonalizacji wykorzystania wody i energii oraz zwiększania ilości odpadów przekazywanych do recyklingu. Wpływ  na otoczenie uwzględniany jest na każdym etapie działalności – od pojawienia się koncepcji nowego produktu, przez cały proces produkcyjny, aż do ostatniego ogniwa łańcucha dystrybucyjnego.

Słowem, takie podejście oznacza produkcję przyjazną dla środowiska, zgodność z wymaganiami normy środowiskowej oraz skuteczną i oszczędną gospodarkę surowcami, optymalizację procesów i zdolności do recyklingu opakowań produktów gotowych.

Mlekovita rozwija również bazę produktową, oferując nowe wyroby, których innowacyjność i najwyższa jakość zyskały uznanie i zdobyły nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach, uwypuklając sukces i progres całej Grupy Mlekovita. W roku 2013 na rynek wprowadzone zostały twarogi bezformowe w „klinku” i tzw. „stadionie”, Sosy Jogurtowe – hit sezonu wiosenno-letniego oraz Jogurty Polskie w kubku 350 g.

– Wszystkie te działania pozwalają umacniać pozycję rynkową przedsiębiorstwa oraz utrzymać dynamiczny wzrost wartości marki Mlekovita. Celem naszej firmy jest bowiem bycie jedną z największych na rynku europejskim, a rosnąca z roku na rok siła marki sprawia, że jest coraz lepiej rozpoznawana

– mówi prezes Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

MLEKOVITA
firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 13 zakładów produkcyjnych i 23 własne centra dystrybucyjne. Wytwarza szeroki asortyment ponad 400 markowych produktów (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE).
MLEKOVITA
jest przedsiębiorstwem ze 100-procentowym kapitałem polskim. Zdobywa liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich: Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych  targów, uznanie ekspertów biznesu: Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają  się na systematyczny wzrost wartości marki, która według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.

Źródło: SM Mlekovita

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny