Wzrost dynamiki przychodów potwierdza dobrą kondycję przedsiębiorstwa, którego celem na rok 2013 jest osiągnięcie przychodów w wysokości ok. 3,5 mld złotych (w 2012 r. wysokość przychodów wyniosła 3,028 mld złotych i był to rekordowy wynik w historii Mlekovity).
Na już osiągnięty sukces i realizację założonych planów składa się rozwój dystrybucji na rynkach zagranicznych, głownie Chin i Rosji, oraz inwestycje w bazę produkcyjną – tak już poczynione, jak i wciąż jeszcze prowadzone: w rozbudowę fabryki konfekcjonowania serów, rozbudowę fabryki produktów fermentowanych, proszkownię serwatki, zakup linii ciągłej do produkcji serów twardych dojrzewających i twarogowych bezformowych.
Wartość inwestycji w 2013 r. wyniesie ok. 120 mln złotych, w tym warta 23 mln złotych inwestycja środowiskowa w zakresie rozbudowy i modernizacji zakładowej oczyszczalni ścieków oraz system kogeneracji.
Dzięki modernizacji osiągnięto efekt ekologiczny w postaci zwiększenia przepustowości oraz zapewnienia jakości ścieków. Zastosowany proces fermentacji osadów stanowi odnawialne źródło energii. Wytworzony biogaz wykorzystany został jako paliwo w agregatach kogeneracyjnych do produkcji energii elektrycznej i ciepła pod potrzeby technologiczne zakładu.
Inwestycja ta jest istotnym elementem realizowanej przez Mlekovitę koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu oraz systemu zarządzania przyjaznego środowisku (ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, w tym z Systemem Zarządzania Środowiskiem ISO 14001 na czele).
Przedsiębiorstwo wyznaczyło sobie bowiem cele środowiskowe w zakresie ograniczania emisji CO2, racjonalizacji wykorzystania wody i energii oraz zwiększania ilości odpadów przekazywanych do recyklingu. Wpływ na otoczenie uwzględniany jest na każdym etapie działalności – od pojawienia się koncepcji nowego produktu, przez cały proces produkcyjny, aż do ostatniego ogniwa łańcucha dystrybucyjnego.
Słowem, takie podejście oznacza produkcję przyjazną dla środowiska, zgodność z wymaganiami normy środowiskowej oraz skuteczną i oszczędną gospodarkę surowcami, optymalizację procesów i zdolności do recyklingu opakowań produktów gotowych.
Mlekovita rozwija również bazę produktową, oferując nowe wyroby, których innowacyjność i najwyższa jakość zyskały uznanie i zdobyły nagrody na krajowych i międzynarodowych targach i konkursach, uwypuklając sukces i progres całej Grupy Mlekovita. W roku 2013 na rynek wprowadzone zostały twarogi bezformowe w „klinku” i tzw. „stadionie”, Sosy Jogurtowe – hit sezonu wiosenno-letniego oraz Jogurty Polskie w kubku 350 g.
– Wszystkie te działania pozwalają umacniać pozycję rynkową przedsiębiorstwa oraz utrzymać dynamiczny wzrost wartości marki Mlekovita. Celem naszej firmy jest bowiem bycie jedną z największych na rynku europejskim, a rosnąca z roku na rok siła marki sprawia, że jest coraz lepiej rozpoznawana
– mówi prezes Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.
MLEKOVITA
firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, jest największą grupą mleczarską w Polsce. Tworzy ją 13 zakładów produkcyjnych i 23 własne centra dystrybucyjne. Wytwarza szeroki asortyment ponad 400 markowych produktów (m.in.: sery twarde dojrzewające typu holenderskiego, szwajcarskiego i angielskiego, sery topione i wędzone, sery sałatkowo-kanapkowe, serek ziarnisty, sery mozzarella, mleka UHT o zróżnicowanej pojemności i zawartości tłuszczu, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, mleczka zagęszczone, mleczka smakowe, kefiry, jogurty, maślanki, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i miksy maślane, mleka w proszku oraz serwatkę w proszku), które są liderami kategorii w branży (np. mleko POLSKIE w butelce, mleko WYPASIONE, ser FAVITA, ser SOKÓŁ, masło ekstra POLSKIE).
MLEKOVITA
jest przedsiębiorstwem ze 100-procentowym kapitałem polskim. Zdobywa liczne nagrody (np. renomowane tytuły w badaniach konsumenckich: Wybór Konsumenta, Odkrycie Roku, Najlepsze w Polsce itp.; złote medale prestiżowych krajowych i zagranicznych targów, uznanie ekspertów biznesu: Superbrands, Solidna Firma, Filar Polskiej Gospodarki itp.; oraz nagrody o znaczeniu międzynarodowym: Lider Polskiego Exportu, Mister Eksportu, Medal Europejski itp.). Efektywność zarządzania i osiągane rokrocznie coraz lepsze wyniki finansowe bezpośrednio przekładają się na systematyczny wzrost wartości marki, która według rankingu dziennika Rzeczpospolita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.
Źródło: SM Mlekovita
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?