Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Rapid 1.2 TSI

Ryszard M. Perczak
Skoda  Rapid powstała jako alternatywa dla nieco mniejszej Fabii i droższej Octavii
Skoda Rapid powstała jako alternatywa dla nieco mniejszej Fabii i droższej Octavii fot. Ryszard M. Perczak (3)
Skoda Rapid, która pojawiła się w 2012 roku, dość szybko znalazła sobie miejsce na naszym rynku. Czy może pełnić rolę auta rodzinnego? Tego miał dowieść (albo i nie) nasz test

Karoseria testowanego przez nas samochodu przypomina sedana. Tak też na początku określano samochód, ale naszym zdaniem bardziej pasuje do niego liftback. Ten rodzaj nadwozia jest dla użytkownika, który szuka samochodu uniwersalnego, bardzo praktyczny. Otrzymuje bowiem kombi, sedana i hatchbacka w jednym modelu. Nade wszystko do wnętrza dużego bagażnika Rapida jest bardzo wygodny dostęp. Nie trzeba zbyt wysoko unosić walizek, które chcemy tam zapakować, bo próg jest dość nisko.

Zwróciliśmy uwagę na dobre wyciszenie i sporą liczbę praktycznych schowków i uchwytów, jak choćby te w drzwiach przednich na duże butelki. Miłym zaskoczeniem było także to, że podróżującym na tylnej kanapie jest całkiem przestronnie. Jakość materiałów wykończeniowych jest na przeciętnym poziomie. Przydałoby się nieco więcej jaśniejszych kolorów.

Początkowo silnik wydał nam się słaby, ale z upływem przejechanych kilometrów stopniowo oswajaliśmy się z nim. Okazuje się, że tak niewielka jednostka wystarcza do napędu tego całkiem sporego samochodu. Nie szokuje wprawdzie dynamiką, ale jest bardzo oszczędna. Wprawdzie producent obiecuje o litr mniejsze spalanie, ale to czysta teoria. Jednak nawet wynik który uzyskaliśmy podczas jazd uważamy za w pełni zadowalający. Nasze średnie spalanie nie przekroczyło 5,1 l/100 km. Dodajmy jedynie, że była to raczej spokojna jazda, choć mieszana zarówno w ruchu miejskim, jak i po autostradzie. Dobrze oceniamy pracę 5-biegowej skrzyni manualnej.

Skoda Rapid powstała, jako alternatywa dla nieco mniejszej Fabii i droższej Octavii, całkiem udanie łącząc cechy obu tych modeli. Jest odpowiednio przestronna, komfortowa (początkowo nie podobała nam się zbyt duża miękkość zawieszenia) i ekonomiczna w eksploatacji. Wreszcie nie sprawiała nam kłopotów fabryczna nawigacja.

Dość bogato wyposażony (w sumie dopłata 10.300 zł) testowany przez nas egzemplarz ostatecznie sporo kosztuje (72.800 zł) i dlatego zastanawiamy się, czy warto było wydawać pieniądze np. na reflektory ksenonowe za 1900 zł czy lakier metalizowany za 1800 zł. Rapid to jednak model, w którym istotny jest każdy dodatek, ale i tak najważniejsze jest przemieszczanie się z punktu A do B.

Biorąc pod uwagę powyższą ocenę, naszym zdaniem Rapid bardzo dobrze wywiąże się z roli popularnego auta rodzinnego. Nie jest przesadnie droga, odpowiednio komfortowa i ma niezły silnik. Konkurencja jest wprawdzie nieco tańsza (Peugeot 301, Fiat Tipo), ale niektóre dodatki wymagają dopłaty. Rapid na tym tle wypada nie najgorzej.

Galeria Alfa. Motosalon. SUV-y

Galeria Alfa. Motosalon prezentuje SUV-y (zdjęcia, wideo)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny