Ścieżki rowerowe w Białymstoku. W tym roku przybędzie ponad 7 kilometrów tras dla jednośladów. Zobacz, gdzie powstaną [ZDJĘCIA]

(mg)
Al. Solidarności - tu ścieżka rowerowa powstaje od ul. Kaczmarskiego i połączy się z trasą budowaną przy ul. Antoniukowskiej. Wojciech Wojtkielewicz
Jeszcze w tym roku zakończy się budowa trasy przy al. Solidarności i ul. Antoniukowskiej. Miasto planuje też inwestycje w ścisłym centrum. Ścieżki mają pojawić się przy ul. Kalinowskiego i wzdłuż Rynku Siennego. - Ciągle są czarne punkty na rowerowej mapie miasta - podkreślają rowerzyści.

- Obecnie w Białymstoku mamy ok. 145 kilometrów ścieżek rowerowych i ścieżek pieszo-rowerowych. W 2020 roku ma powstać łącznie kolejnych 7,7 kilometrów - informuje Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Rowerzyści w końcu bezpiecznie będą mogli podróżować ul. Antoniukowską i al. Solidarności. Trwa już bowiem budowa 1,6 kilometrowej trasy, która połączy obydwie ulice. Inwestycja rozpoczyna się od skrzyżowania Antoniukowskiej z Wierzbową, a kończy na skrzyżowaniu al. Solidarności z ul. Kaczmarskiego. Drogowcy przebudują też sygnalizację świetlną, wykonają oznakowanie pionowe i poziome oraz zadbają o zieleń. Co ważne, nowa trasy połączy się z istniejącymi już ścieżkami.

W tym roku zakończy się też budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Branickiego na odcinku od Piastowskiej do Baranowickiej. Inwestycja powstaje przy okazji nowej pętli dla autobusów między Branickiego, a Piastowskiej. Zakończyć powinna się wiosną tego roku.

Kolejna inwestycja planowana na ten rok to trasa przy al. Jana Pawła II. Miasto wyłoniło już wykonawcę, a prace powinny wkrótce ruszyć. Nowa ścieżka będzie biegła na odcinku od ul. Bacieczki do ul. Konstytucji 3 Maja. Pojawi się tam także kładka pieszo-rowerowa nad rzeką Białą oraz nowy chodnik. Drogowcy zadbają też o zieleń. Co ważne - nowa trasa rowerowa połączy się ze ścieżką, którą dojedziemy do trasy niepodległości.

Droga dla jednośladów powstaje też przy Klepackiej przy okazji przebudowy tej ulicy. Tu prace powinny zakończyć się w najbliższych miesiącach.

Bardziej przyjazne rowerzystom ma być też centrum miasta.

- Nowe ścieżki rowerowe i trasy pieszo-rowerowe powstaną m.in. przy ulicach: prezydenta Kaczorowskiego, Sienny Rynek, ul. Marjańskiego i Kalinowskiego - wymienia Anna Kowalska.

W budżecie miasta na ten rok zapisano też budowę ścieżki od ul. Marczukowskiej do basenu i miasteczka ruchu drogowego. Inwestycja ma powstać w ramach budżetu obywatelskiego i zakończyć się w przyszłym roku.

W sumie do rowerowe inwestycje miasto chce przeznaczyć w tym roku ok. 10 mln zł

Co o planach miasta sądzą rowerzyści?

- To dobrze, że na Antoniuku powstaje infrastruktura rowerowa. Niestety, jeżeli nie zostanie połączona z centrum kładką pieszo-rowerową wzdłuż wiaduktu przy ul. Dąbrowskiego, to będzie miała tylko niewielkie znaczenie lokalne - uważa Piotr Kempisty rowerzysta i przedstawiciel Instytutu Działań Miejskich.

Przypomina, rowerzyści od lat apelują o normalny przejazd przez wiadukt. To jeden z najtrudniejszych punktów dla jednośladów. Żeby nie narażać się na mandat, rower na wiadukcie trzeba prowadzić.

Nowe ścieżki rowerowe w Białymstoku. Sprawdź, gdzie miasto chce je wybudować [TRASY, PRZEBIEG, ZDJĘCIA]

Gdzie są jeszcze problemy?

- Powinna powstać droga dla rowerów wzdłuż ul. Legionowej, aż do ul. Branickiego. Proponowany odcinek omijający Legionową jest kręty, niewygodny i niebezpieczny, przeplata się bowiem z ruchem pieszym - dodaje Piotr Kempisty.

Bolączką jest też ul. Jurowiecka. Niedawno przebudowany został jej fragment od ul. Ciepłej do Poleskiej. Choć powstały dwie jezdnie i buspas, o ścieżce rowerowej zapomniano.

- W Białymstoku, w przeciwieństwie do innych miast wojewódzkich, które aspirują do bycia miastami przyjaznymi rowerzystom, brakuje wydzielonego budżetu rowerowego, a ścieżki powstają głównie przy okazji inwestycji drogowych - komentuje Piotr Kempisty.

Jego zdaniem poważnym problemem jest to, że projekty nowych tras nie są konsultowane z ich przyszłymi użytkownikami.

Szlaki rowerowe w Białymstoku i okolicach. Gdzie na rower w ...

FLESZ Wybory Prezydenckie 2020 już w maju - to musisz wiedzieć.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 18

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
asa

Jest jeden zasadniczy problem o którym poranny i urzędasy z urzędu miasta chyba nie wiedzą. Jeśli już coś zbudowałeś to zadbaj aby to spełniało swoją funkcję, czyli było bezpieczne i CZYSTE. Na chwilę obecną to nie mamy panie prezydencie truskolaski kilometrów dróg rowerowych tylko kilometry śmietnika , ze szkłem, gównami, kamieniami itd. Aż czasem dziwię się że jest pan takim flejtuchem. WSTYD.

G
Gość
22 stycznia, 16:43, Lena:

Cześć! Nazywam się Lena, mam 27 lat. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnych spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej, oto moja strona - http://loveto.one/lena92

Poranny ma jakiegoś moderatora, kumatego informatyka? Nie da rady zablokować namolnego bota. Chyba, że ktoś dolę dostaje za wpuszczanie tego k.ure...twa. To stręczycielstwo. To już zaczyna być nudne i wygląda na nieudolność lub celowe działanie administracji forum.

G
Gość
22 stycznia, 16:01, Gość:

Oczywiście przy okazji, jak poprzednio, wytnie się multum drzew i zabetonuje wiele trawników. I to niby ma być eko...

Podobnie jak pod parkingi, z tą różnicą że rowery nie kopcą.

G
Gość
22 stycznia, 09:29, Mój podpis:

Teraz proponuje popatrzyć na Branickiego od skrzyżowania z Piastowską w kierunku Dojlid.

2x2 pasy plus buspas na części długości, droga serwisowa/lokalna po stronie stacji benzynowej, szeroki chodnik i ścieżki po obu stronach. Kilkadziesiąt metrów szerokości, sam asfalt i beton. Jedna ulewa i mamy rzekę bo woda nie ma gdzie wsiąkać, a studzienki nie dadzą rady tego odebrać.

Pomijam już sens budowy ścieżki rowerowej WZDŁUŻ drogi do ruchu lokalnego. Przecież rowerzysta może jechać po drodze lokalnej, na której ruch jest mały i powolny!

Bogate miasto! A tak na prawdę to dowód na kompletny brak pomysłów na inwestycje inne niż drogi. Miasto, w którym nigdy nie było większych korków 80-90% pieniędzy na inwestycje topi w asfalcie i betonie.

22 stycznia, 11:31, Gość:

Na Branickiego jest ścieżka rowerowa od Pałacowej w stronę Dojlid.Po jakie licho jeszcze jedna po przeciwnej stronie od CPN przy ulOrzeszkowej do Ciołkowskiego.Rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem.Widocznie Urząd Miasta nie ma gdzie wydać pieniędzy podatników.

DDR robi się po obu stronach ulicy ze względu na przepisy, jeżeli ktoś jedzie rowerem ulicą i w danym kierunku nie ma DDR to nie ma obowiązku jechać tą po drugiej stronie ulicy.

G
Gość

Oczywiście przy okazji, jak poprzednio, wytnie się multum drzew i zabetonuje wiele trawników. I to niby ma być eko...

G
Gość

Rewelacja !!! Tylko kto zmusi krnąbrnych rowerzystów do korzystania z nich ?

G
Gość
22 stycznia, 07:35, Gość:

A co ze ścieżką wzdłuż drogi do Olmont????

22 stycznia, ‎11‎:‎04, Gość:

https://www.bip.bialystok.pl/postepowania/zamowienia/-budowa-drogi-do-olmont-na-odcinku-od-skrzyzowania-ulic-k-ciolkowskiego-i-wiosennej-do-granicy-miasta-bialegostoku-.html

zgodnie z powyższym linkiem to do 30 września 2020 r. ma być:)

dziękuję

G
Gość
22 stycznia, 09:29, Mój podpis:

Teraz proponuje popatrzyć na Branickiego od skrzyżowania z Piastowską w kierunku Dojlid.

2x2 pasy plus buspas na części długości, droga serwisowa/lokalna po stronie stacji benzynowej, szeroki chodnik i ścieżki po obu stronach. Kilkadziesiąt metrów szerokości, sam asfalt i beton. Jedna ulewa i mamy rzekę bo woda nie ma gdzie wsiąkać, a studzienki nie dadzą rady tego odebrać.

Pomijam już sens budowy ścieżki rowerowej WZDŁUŻ drogi do ruchu lokalnego. Przecież rowerzysta może jechać po drodze lokalnej, na której ruch jest mały i powolny!

Bogate miasto! A tak na prawdę to dowód na kompletny brak pomysłów na inwestycje inne niż drogi. Miasto, w którym nigdy nie było większych korków 80-90% pieniędzy na inwestycje topi w asfalcie i betonie.

Na Branickiego jest ścieżka rowerowa od Pałacowej w stronę Dojlid.Po jakie licho jeszcze jedna po przeciwnej stronie od CPN przy ulOrzeszkowej do Ciołkowskiego.Rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem.Widocznie Urząd Miasta nie ma gdzie wydać pieniędzy podatników.

G
Gość

Po Antoniukowskiej fajnie się jeździło rowerem, szkoda że robią tą drogę, dobrze że po jednej stronie, w drugą stronę dalej będzie można jeździć ulicą. Od strony miasta nie trzeba prowadzić roweru przez wiadukt, można jechać ulicą. Jak by tak wszyscy rowerzyści zaczęli jeździć tam ulicą to w końcu kogoś by ruszyło żeby zrobić tam kładkę.

Ciekawe co z DDR w kierunku Choroszczy, jakoś nic nie piszą, może to i prawda co ludzie mówią że nie będzie tam DDR i będzie trzeba jeździć serwisową.

G
Gość
22 stycznia, 7:54, Gość:

A kiedy będą tramwaje albo trolejbusy?

Jeszcze niech trochę podrożeje energia to wszystkim bokiem wyjdą te tramwaje i trolejbusy.

G
Gość
22 stycznia, 07:35, Gość:

A co ze ścieżką wzdłuż drogi do Olmont????

https://www.bip.bialystok.pl/postepowania/zamowienia/-budowa-drogi-do-olmont-na-odcinku-od-skrzyzowania-ulic-k-ciolkowskiego-i-wiosennej-do-granicy-miasta-bialegostoku-.html

zgodnie z powyższym linkiem to do 30 września 2020 r. ma być:)

G
Gość

Wywalanie forsy.

M
Mój podpis

Teraz proponuje popatrzyć na Branickiego od skrzyżowania z Piastowską w kierunku Dojlid.

2x2 pasy plus buspas na części długości, droga serwisowa/lokalna po stronie stacji benzynowej, szeroki chodnik i ścieżki po obu stronach. Kilkadziesiąt metrów szerokości, sam asfalt i beton. Jedna ulewa i mamy rzekę bo woda nie ma gdzie wsiąkać, a studzienki nie dadzą rady tego odebrać.

Pomijam już sens budowy ścieżki rowerowej WZDŁUŻ drogi do ruchu lokalnego. Przecież rowerzysta może jechać po drodze lokalnej, na której ruch jest mały i powolny!

Bogate miasto! A tak na prawdę to dowód na kompletny brak pomysłów na inwestycje inne niż drogi. Miasto, w którym nigdy nie było większych korków 80-90% pieniędzy na inwestycje topi w asfalcie i betonie.

G
Gość

Niektórym tłukom ścieżki nie są potrzebne, bo jeżeli nawet i jest to i tak jeżdżą ulicą obok ścieżki.

G
Gość

W ciągu Towarowa i Poleska aż się prosi. A to dalej czarna dziura na rowerowej mapie!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3