Ścieżki rowerowe w Białymstoku. W tym roku przybędzie ponad 7 kilometrów tras dla jednośladów. Zobacz, gdzie powstaną [ZDJĘCIA]

(mg)
Al. Solidarności - tu ścieżka rowerowa powstaje od ul. Kaczmarskiego i połączy się z trasą budowaną przy ul. Antoniukowskiej.
Al. Solidarności - tu ścieżka rowerowa powstaje od ul. Kaczmarskiego i połączy się z trasą budowaną przy ul. Antoniukowskiej. Wojciech Wojtkielewicz
Udostępnij:
Jeszcze w tym roku zakończy się budowa trasy przy al. Solidarności i ul. Antoniukowskiej. Miasto planuje też inwestycje w ścisłym centrum. Ścieżki mają pojawić się przy ul. Kalinowskiego i wzdłuż Rynku Siennego. - Ciągle są czarne punkty na rowerowej mapie miasta - podkreślają rowerzyści.

- Obecnie w Białymstoku mamy ok. 145 kilometrów ścieżek rowerowych i ścieżek pieszo-rowerowych. W 2020 roku ma powstać łącznie kolejnych 7,7 kilometrów - informuje Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Rowerzyści w końcu bezpiecznie będą mogli podróżować ul. Antoniukowską i al. Solidarności. Trwa już bowiem budowa 1,6 kilometrowej trasy, która połączy obydwie ulice. Inwestycja rozpoczyna się od skrzyżowania Antoniukowskiej z Wierzbową, a kończy na skrzyżowaniu al. Solidarności z ul. Kaczmarskiego. Drogowcy przebudują też sygnalizację świetlną, wykonają oznakowanie pionowe i poziome oraz zadbają o zieleń. Co ważne, nowa trasy połączy się z istniejącymi już ścieżkami.

W tym roku zakończy się też budowa drogi dla rowerów wzdłuż ul. Branickiego na odcinku od Piastowskiej do Baranowickiej. Inwestycja powstaje przy okazji nowej pętli dla autobusów między Branickiego, a Piastowskiej. Zakończyć powinna się wiosną tego roku.

Kolejna inwestycja planowana na ten rok to trasa przy al. Jana Pawła II. Miasto wyłoniło już wykonawcę, a prace powinny wkrótce ruszyć. Nowa ścieżka będzie biegła na odcinku od ul. Bacieczki do ul. Konstytucji 3 Maja. Pojawi się tam także kładka pieszo-rowerowa nad rzeką Białą oraz nowy chodnik. Drogowcy zadbają też o zieleń. Co ważne - nowa trasa rowerowa połączy się ze ścieżką, którą dojedziemy do trasy niepodległości.

Droga dla jednośladów powstaje też przy Klepackiej przy okazji przebudowy tej ulicy. Tu prace powinny zakończyć się w najbliższych miesiącach.

Bardziej przyjazne rowerzystom ma być też centrum miasta.

- Nowe ścieżki rowerowe i trasy pieszo-rowerowe powstaną m.in. przy ulicach: prezydenta Kaczorowskiego, Sienny Rynek, ul. Marjańskiego i Kalinowskiego - wymienia Anna Kowalska.

W budżecie miasta na ten rok zapisano też budowę ścieżki od ul. Marczukowskiej do basenu i miasteczka ruchu drogowego. Inwestycja ma powstać w ramach budżetu obywatelskiego i zakończyć się w przyszłym roku.

W sumie do rowerowe inwestycje miasto chce przeznaczyć w tym roku ok. 10 mln zł

Co o planach miasta sądzą rowerzyści?

- To dobrze, że na Antoniuku powstaje infrastruktura rowerowa. Niestety, jeżeli nie zostanie połączona z centrum kładką pieszo-rowerową wzdłuż wiaduktu przy ul. Dąbrowskiego, to będzie miała tylko niewielkie znaczenie lokalne - uważa Piotr Kempisty rowerzysta i przedstawiciel Instytutu Działań Miejskich.

Przypomina, rowerzyści od lat apelują o normalny przejazd przez wiadukt. To jeden z najtrudniejszych punktów dla jednośladów. Żeby nie narażać się na mandat, rower na wiadukcie trzeba prowadzić.

Nowe ścieżki rowerowe w Białymstoku. Sprawdź, gdzie miasto chce je wybudować [TRASY, PRZEBIEG, ZDJĘCIA]

Gdzie są jeszcze problemy?

- Powinna powstać droga dla rowerów wzdłuż ul. Legionowej, aż do ul. Branickiego. Proponowany odcinek omijający Legionową jest kręty, niewygodny i niebezpieczny, przeplata się bowiem z ruchem pieszym - dodaje Piotr Kempisty.

Bolączką jest też ul. Jurowiecka. Niedawno przebudowany został jej fragment od ul. Ciepłej do Poleskiej. Choć powstały dwie jezdnie i buspas, o ścieżce rowerowej zapomniano.

- W Białymstoku, w przeciwieństwie do innych miast wojewódzkich, które aspirują do bycia miastami przyjaznymi rowerzystom, brakuje wydzielonego budżetu rowerowego, a ścieżki powstają głównie przy okazji inwestycji drogowych - komentuje Piotr Kempisty.

Jego zdaniem poważnym problemem jest to, że projekty nowych tras nie są konsultowane z ich przyszłymi użytkownikami.

Na Podlasiu jest wiele ciekawych miejsc, do których prowadzą trasy rowerowe. Zobaczcie te, które są najbliżej stolicy Podlasia. Gdzie wybrać się w weekend rowerem? Kliknij kolejne zdjęcie i sprawdź najciekawsze szlaki rowerowe w okolicach Białegostoku.

Szlaki rowerowe w Białymstoku i okolicach. Gdzie na rower w ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jakie znaczenie ma wejście Finlandii i Szwecji do NATO

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
asa

Jest jeden zasadniczy problem o którym poranny i urzędasy z urzędu miasta chyba nie wiedzą. Jeśli już coś zbudowałeś to zadbaj aby to spełniało swoją funkcję, czyli było bezpieczne i CZYSTE. Na chwilę obecną to nie mamy panie prezydencie truskolaski kilometrów dróg rowerowych tylko kilometry śmietnika , ze szkłem, gównami, kamieniami itd. Aż czasem dziwię się że jest pan takim flejtuchem. WSTYD.

G
Gość
22 stycznia, 16:43, Lena:

Cześć! Nazywam się Lena, mam 27 lat. Chcę znaleźć mężczyznę do intymnych spotkań i komunikacji. Z przyjemnością odpowiem wszystkim, napisz do mnie na stronie randkowej, oto moja strona - http://loveto.one/lena92

Poranny ma jakiegoś moderatora, kumatego informatyka? Nie da rady zablokować namolnego bota. Chyba, że ktoś dolę dostaje za wpuszczanie tego k.ure...twa. To stręczycielstwo. To już zaczyna być nudne i wygląda na nieudolność lub celowe działanie administracji forum.

G
Gość
22 stycznia, 16:01, Gość:

Oczywiście przy okazji, jak poprzednio, wytnie się multum drzew i zabetonuje wiele trawników. I to niby ma być eko...

Podobnie jak pod parkingi, z tą różnicą że rowery nie kopcą.

G
Gość
22 stycznia, 09:29, Mój podpis:

Teraz proponuje popatrzyć na Branickiego od skrzyżowania z Piastowską w kierunku Dojlid.

2x2 pasy plus buspas na części długości, droga serwisowa/lokalna po stronie stacji benzynowej, szeroki chodnik i ścieżki po obu stronach. Kilkadziesiąt metrów szerokości, sam asfalt i beton. Jedna ulewa i mamy rzekę bo woda nie ma gdzie wsiąkać, a studzienki nie dadzą rady tego odebrać.

Pomijam już sens budowy ścieżki rowerowej WZDŁUŻ drogi do ruchu lokalnego. Przecież rowerzysta może jechać po drodze lokalnej, na której ruch jest mały i powolny!

Bogate miasto! A tak na prawdę to dowód na kompletny brak pomysłów na inwestycje inne niż drogi. Miasto, w którym nigdy nie było większych korków 80-90% pieniędzy na inwestycje topi w asfalcie i betonie.

22 stycznia, 11:31, Gość:

Na Branickiego jest ścieżka rowerowa od Pałacowej w stronę Dojlid.Po jakie licho jeszcze jedna po przeciwnej stronie od CPN przy ulOrzeszkowej do Ciołkowskiego.Rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem.Widocznie Urząd Miasta nie ma gdzie wydać pieniędzy podatników.

DDR robi się po obu stronach ulicy ze względu na przepisy, jeżeli ktoś jedzie rowerem ulicą i w danym kierunku nie ma DDR to nie ma obowiązku jechać tą po drugiej stronie ulicy.

G
Gość

Oczywiście przy okazji, jak poprzednio, wytnie się multum drzew i zabetonuje wiele trawników. I to niby ma być eko...

G
Gość

Rewelacja !!! Tylko kto zmusi krnąbrnych rowerzystów do korzystania z nich ?

G
Gość
22 stycznia, 09:29, Mój podpis:

Teraz proponuje popatrzyć na Branickiego od skrzyżowania z Piastowską w kierunku Dojlid.

2x2 pasy plus buspas na części długości, droga serwisowa/lokalna po stronie stacji benzynowej, szeroki chodnik i ścieżki po obu stronach. Kilkadziesiąt metrów szerokości, sam asfalt i beton. Jedna ulewa i mamy rzekę bo woda nie ma gdzie wsiąkać, a studzienki nie dadzą rady tego odebrać.

Pomijam już sens budowy ścieżki rowerowej WZDŁUŻ drogi do ruchu lokalnego. Przecież rowerzysta może jechać po drodze lokalnej, na której ruch jest mały i powolny!

Bogate miasto! A tak na prawdę to dowód na kompletny brak pomysłów na inwestycje inne niż drogi. Miasto, w którym nigdy nie było większych korków 80-90% pieniędzy na inwestycje topi w asfalcie i betonie.

Na Branickiego jest ścieżka rowerowa od Pałacowej w stronę Dojlid.Po jakie licho jeszcze jedna po przeciwnej stronie od CPN przy ulOrzeszkowej do Ciołkowskiego.Rowerzyści i tak jeżdżą chodnikiem.Widocznie Urząd Miasta nie ma gdzie wydać pieniędzy podatników.

G
Gość

Po Antoniukowskiej fajnie się jeździło rowerem, szkoda że robią tą drogę, dobrze że po jednej stronie, w drugą stronę dalej będzie można jeździć ulicą. Od strony miasta nie trzeba prowadzić roweru przez wiadukt, można jechać ulicą. Jak by tak wszyscy rowerzyści zaczęli jeździć tam ulicą to w końcu kogoś by ruszyło żeby zrobić tam kładkę.

Ciekawe co z DDR w kierunku Choroszczy, jakoś nic nie piszą, może to i prawda co ludzie mówią że nie będzie tam DDR i będzie trzeba jeździć serwisową.

G
Gość
22 stycznia, 7:54, Gość:

A kiedy będą tramwaje albo trolejbusy?

Jeszcze niech trochę podrożeje energia to wszystkim bokiem wyjdą te tramwaje i trolejbusy.

G
Gość
22 stycznia, 07:35, Gość:

A co ze ścieżką wzdłuż drogi do Olmont????

https://www.bip.bialystok.pl/postepowania/zamowienia/-budowa-drogi-do-olmont-na-odcinku-od-skrzyzowania-ulic-k-ciolkowskiego-i-wiosennej-do-granicy-miasta-bialegostoku-.html

zgodnie z powyższym linkiem to do 30 września 2020 r. ma być:)

G
Gość

Wywalanie forsy.

M
Mój podpis

Teraz proponuje popatrzyć na Branickiego od skrzyżowania z Piastowską w kierunku Dojlid.

2x2 pasy plus buspas na części długości, droga serwisowa/lokalna po stronie stacji benzynowej, szeroki chodnik i ścieżki po obu stronach. Kilkadziesiąt metrów szerokości, sam asfalt i beton. Jedna ulewa i mamy rzekę bo woda nie ma gdzie wsiąkać, a studzienki nie dadzą rady tego odebrać.

Pomijam już sens budowy ścieżki rowerowej WZDŁUŻ drogi do ruchu lokalnego. Przecież rowerzysta może jechać po drodze lokalnej, na której ruch jest mały i powolny!

Bogate miasto! A tak na prawdę to dowód na kompletny brak pomysłów na inwestycje inne niż drogi. Miasto, w którym nigdy nie było większych korków 80-90% pieniędzy na inwestycje topi w asfalcie i betonie.

G
Gość

Niektórym tłukom ścieżki nie są potrzebne, bo jeżeli nawet i jest to i tak jeżdżą ulicą obok ścieżki.

G
Gość

W ciągu Towarowa i Poleska aż się prosi. A to dalej czarna dziura na rowerowej mapie!

G
Gość

A kiedy będą tramwaje albo trolejbusy?

Więcej informacji na stronie głównej Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie