Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Samorząd województwa o działaniach promocyjnych, które zachęcą turystów, by odwiedzali Podlaskie

Andrzej Matys
Andrzej Matys
Chodzi o to, żeby do miejsc, które z powodu kryzysu na granicy polsko-białoruskiej ucierpiały turystycznie, jak najszybciej wrócili turyści – mówił marszałek Artur Kosicki podczas poniedziałkowej (8.08) konferencji o promocji podlaskich terenów przygranicznych.

Decyzja o prowadzeniu szerokiej kampanii promocyjnej zapadła jeszcze podczas czerwcowej sesji sejmiku województwa. Jak mówił marszałek, potrzebna była zdecydowana reakcja, by jak najszybciej wznowić ruch turystyczny w 115 miejscowościach (do 1 lipca objętych zakazem przebywania, a wcześniej stanem wyjątkowym). Akcja ruszyła na początku lipca i trwała ponad miesiąc.

Była więc kampania „Wszystko przed Tobą” na Facebooku, która pokazuje najpiękniejsze miejsca i najciekawsze wydarzenia w regionie: – To Noc Kupały w Dubiczach Cerkiewnych, Białowieża, Kruszyniany, Bohoniki, Kanał Augustowski i wiele innych – wymieniał marszałek.

Z kolei w serwisie YouTube można oglądać (co tydzień kolejny odcinek) cykl „Zasilani” - o turystycznych atrakcjach terenów przy granicy i całego Podlaskiego.

– Były ciekawostki, spotkania z interesującymi ludźmi, a przede wszystkim zachęta do odwiedzin – mówił Artur Kosicki i dodał, że pierwszy odcinek miał około 100 tys. wyświetleń. – To nas cieszy, tym bardziej, że są to wyświetlenia użytkowników spoza naszego regionu.

W lipcu Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna wraz z urzędem marszałkowskim przygotowała spot „Świat jak z bajki”, który pokazywały kanały telewizji publicznej.

– Tam też nastawiliśmy się na promocję terenów przygranicznych. Puszcza Białowieska czy Kanał Augustowski to miejsca, które najbardziej przyciągają turystów – zaznaczył marszałek.

Z kolei dyrektor Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Sławomir Kieda podkreślał, że „Świat jak z bajki” pojawiał się w bardzo dobrym czasie antenowym i był wyświetlany w 45 pociągach PKP Intercity.

Promocja Podlaskiego trafiła też do „Pytania na Śniadanie”, w którym były relacje m.in. z Białowieży, Mielnika i znad Kanału Augustowskiego. Ponadto samorząd województwa był partnerem dwóch przystanków „Letniej trasy Dwójki” w Augustowie i Łomży (pierwszy oglądało 1,6 mln widzów, a drugi 2,5 mln).
Jak poinformował marszałek, na wszystkie działania promocyjne samorząd województwa wydał dotychczas 0,5 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny