Samoloty Pronaru. Firma z Podlasia prowadzi kursy na pilota i wyrasta na największą siłę powietrzną w regionie. Zobacz ich flotę 20.08.2020

OPRAC.: td
Kojarzona głównie z branży rolniczej firma Pronar znów zaskakuje. Podlaska firma prowadzi kursy szkolenia pilotów. Wszystko odbywa się w Ośrodku Szkolenia Lotniczego Pronaru w Narwi (pow. hajnowski).

Najpierw w Narwi powstało lotnisko, teraz lata tam już osiem samolotów. Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar szybko zaskarbił sobie uznanie osób marzących o poznaniu sztuki pilotażu. Zobacz jaką flotą dysponuje obecnie podlaska firma.

ZOBACZ FLOTĘ LOTNICZĄ FIRMY PRONAR (PRZYCISK GALERIA)

Flota powietrzna, w połączeniu z doświadczoną kadrą instruktorów przyciąga entuzjastów latania. Ośrodek Szkolenia Lotniczego Pronar organizuje kursy, dzięki którym można zdobyć licencję pilota szybowcowego oraz uprawnienie do akrobacji szybowcowych.

Szkolenia praktyczne (podstawowe i zaawansowane) realizowane są na trzech polskich szybowcach:

  • dwumiejscowym szybowcu SZD-54-2 Perkoz
  • dwuosobowym szybowcu, szkolno-treningowym PW-6U.
  • jednomiejscowym szkolno-treningowym szybowcu SZD-50-1 Junior.

Flotę szkoły lotniczej uzupełnia jeszcze słowacki dwuosobowy ultralekki samolot WT-9 Dynamic, służący nie tylko do holowania szybowców (obok wyciągarki), ale również do szkoleń przyszłych pilotów samolotów ultralekkich oraz ich instruktorów.

Aby rozpocząć szkolenie szybowcowe w ośrodku, należy mieć ukończone - najpóźniej w dniu pierwszego lotu samodzielnego - minimum 14 lat. Górnej granicy wieku nie ma, ale kluczowe znaczenie ma stan zdrowia kandydata, oceniany na wstępnych (przed szkoleniem) a później okresowych badaniach przez lekarza orzecznika komisji lotniczo-lekarskiej. Następnie należy odbyć zakończony egzaminem kurs wiedzy teoretycznej (dostępny on-line np. w Szkole Lotniczej Avioner).

Aby rozpocząć szkolenie szybowcowe w ośrodku, należy mieć ukończone - najpóźniej w dniu pierwszego lotu samodzielnego - minimum 14 lat. Górnej granicy wieku nie ma

Podstawowe szkolenie praktyczne w OSL PRONAR - przy sprzyjających warunkach atmosferycznych - trwa około 7 dni. Obejmuje ono 56 lotów przy wykorzystaniu wyciągarki szybowcowej, z czego ostatnie pięć wykonywane jest samodzielnie przez szkolonego kandydata. Po jego zakończeniu możliwe jest rozpoczęcie nauki latania w warunkach termicznych (z wykorzystaniem prądów wznoszących) i przelotów na terenie województwa podlaskiego (do zakończenia szkolenia w celu uzyskania licencji pilota szybowcowego szkolony musi wylatać co najmniej 15 godzin nalotu ogólnego i w tym przynajmniej 2 godziny nalotu samodzielnego, przelot 50 km samodzielnie lub 100 km z instruktorem).

ZOBACZ FLOTĘ LOTNICZĄ FIRMY PRONAR

Samoloty Pronaru. Firma z Podlasia prowadzi kursy na pilota ...

Ofertę ośrodka uzupełnia nauka pilotażu samolotu ultralekkiego obejmująca minimum 28 godzin szkolenia praktycznego (w tym 8 godzin lotów samodzielnych) oraz dalsze szkolenia specjalistyczne jak np. holowanie szybowców czy do zdobycia uprawnień instruktora.

Każdy kandydat do szkolenia szybowcowego lub samolotowego może przed rozpoczęciem szkolenia teoretycznego lub zgłoszeniem się na badania lotniczo-lekarskie wykonać lot z instruktorem szybowcem lub samolotem ultralekkim.

30 lat Pronaru. Prezesowi Martyniukowi gratulował nawet wice...

30 lat Pronaru. Zobacz ich fabryki, hale i maszyny [ZDJĘCIA]

Podlaskie ma nowe lotnisko. W Narwi (zdjęcia)

Polacy wrócili do fast foodów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie