Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rzecznik Praw Pacjenta otrzymuje coraz więcej skarg

(luk)
Krystyna Barbara Kozłowska, rzeczniczka praw pacjenta
Krystyna Barbara Kozłowska, rzeczniczka praw pacjenta Wojciech Oksztol
W 2010 roku do biura RPP wpłynęło 627 spraw.

Przez życzliwe traktowanie pacjenta można wpłynąć na lepszy sposób leczenia - mówi Krystyna Barbara Kozłowska, rzeczniczka praw pacjenta, która w poniedziałek w Białymstoku uczestniczyła w konferencji "W stronę etyki. Personel medyczny-pacjent".

Od 2009 roku pacjenci mogą skarżyć się na nieposzanowanie ich praw do biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie, osobni rzecznicy działają też przy szpitalach psychiatrycznych. W 2010 roku do biura RPP wpłynęło 627 spraw od mieszkańców województwa podlaskiego. Z kolei do Rzecznika Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego w Choroszczy - 379.

- Pacjenci wysyłają coraz więcej skarg, są coraz bardziej świadomi swoich praw - zaznacza Krystyna Barbara Kozłowska. - To będzie mieć przełożenie na wzrost spraw w sądach czy przed wojewódzkimi komisjami ds. zdarzeń medycznych, które będą od stycznia funkcjonować przy wojewodach. Na te komisje pacjenci czekali od bardzo dawna. Teraz zbyt długo czeka się na wyrok sądu, do niedawna też zasądzane odszkodowania były niewielkie.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny